Peugeot 3008 предлага разкош по френски (тест драйв)
Източник: netinfo
0

Ф ренска му работа. Не знам какъв смисъл се влага в този израз, но в моя случай е свързан със странен развой на събитията. Съвсем не беше далеч времето, когато PSA Peugeot Citroen трябваше да продаде главния си офис, за да кърпи дупки в бюджета. После кормилото пое Карлос Таварес, ученикът на Карлос Гон, дребничкият човек, който тази година вероятно ще изведе Renault Nissan до третата позиция по производство след Volkswagen и Toyota, и нещата коренно се промениха. Таварес предприе препозициониране на Peugeot като по-скъпа марка, което аз така и не разбрах защо му беше, но кой съм аз, че да оспорвам подобни решения. Още повече на фона на резултатите. А те са наистина впечатляващи: отчетена сериозна печалба тази година, закупуване на Opel и взор към огромен пазарен дял в Европа, две титли „Автомобил на годината в Европа” през последните три години. А тези две отличия са атестат за качествата на продуктите с марката Peugeot. Трябваше да се уверя лично в качествения скок на „Лъва”, довел до второто отличие след 2014 г., когато спечели 308. Сега европейските колеги отличиха 3008 и ще се съглася на 100% с избора им.

Когато 3008 се появи през 2009 г., се оформи двуполюсно мнение. Хората или се влюбваха в оригинала, или тотално го отричаха. Причината бе, че Peugeot искаха да привличат SUV-клиенти, но оригиналът приличаше на MPV. Двуполюсните мнения обикновено водят до успех. Вижте само Nissan Juke. За първите 3 години от живота си на конвейра, оригиналът 3008 се реализира в над 500-хиляден тираж, надхвърляйки с около 50% очакванията на самата компания! Сигурен съм, че сега очакванията на Peugeot са много високи, тъй като новият 3008 изглежда страхотно.

Тук двуполюсни мнения няма да има, защото дизайнът е прекрасен. Това без съмнение е един от най-добре изглеждащите модели в сегмента. Има я агресията, същевременно има и елитарен вид, към който Peugeot се стреми, а отделни детайли придават елегантност. Линията на покрива, алуминиевите лайсни, оформлението на светлинните блокове, издутият преден капак… Окото е доволно. Самочувствието също, защото в този сегмент няма т. нар. „бягащи” мигачи като на Audi, няма и предни чистачки с вградени в тях пръскачки. Голяма работа би казал някой, но тези малки неща правят голямо впечатление. Поне на мен.

Още по-доволно е окото в интериора, като тук вече и сетивните усещания са задоволени напълно. Това е един от салоните, в който се чувствам наистина добре. Всичко е ново, качествено, изпипано и визуално така подредено, че да доставя удоволствие.

MINI Countryman е по-доброто BMW X1 (тест драйв)

Honda Civic кара другите да изглеждат извън модата (тест драйв)

Диското отново е на мода с Land Rover Discovery (тест драйв)

Воланът е супер компактен и с две плоски части. Това придава много спортно усещане, но в някои случаи при маневриране може да е леко дразнещ. Новото поколение на i-Cockpit е още по-впечатляващо от оригинала. Няма да свикна с движещата се обратно стрелка на оборотомера, но това е един странен детайл, който още повече ме кара да обичам този интериор. В центъра на арматурното табло е монтиран 8-инчов сензорен екран, от който се управляват всички функции в автомобила. Самите те се извикват на екрана посредством на шест, приличащи на клавиши на пиано метални бутона за: радио, климатик, навигация, параметри на автомобила, телефон и мобилни приложения.

Изцяло дигиталното приборно табло се разпростира на площ от 12,3 инча, впечатляващ с високата резолюция и футуристична графика. Пет различни режима на извеждане на графиката на приборите позволяват на водача да конфигурира инструменталния блок по свое желание. И да си играе, когато му стане скучно зад волана. Визуализирането на всяка настройка е подчертано от серия анимации и преходни кадри, които са наслада за окото.

В никой случай няма да подмина самите материали. Тук наистина се вижда качественият скок, който Peugeot е направил през последните години. Има кожа, многобройни шрихи от полиран хром, големи части от карбон или текстилна декорация. Казвам ви, този интериор ми напълни душата.

Това е "офроудът", на който може да се подложи такъв автомобил.
Това е "офроудът", на който може да се подложи такъв автомобил.

Франсетата, типично в техен стил, са се опитали да неутрализират въпросната липса на 4х4 със системата за контрол на сцеплението Advanced Grip Control с пет режима (Стандартен, Сняг, Офроуд, Пясък, ESP OFF), допълнена от 18-инчови гуми M+S (Кал и Сняг). На практика тя имитира работата на 4х4, променяйки алгоритъма на работа на системата против пребоксуване на колелата и ABS. В режим „Пясък“ например тя позволява по-голямо пребоксуване на колелата. Със сигурност не е като истинско 4х4, но в пясък не съм влизал, през кал може и да мина, но само по някой черен път. Тези автомобили просто не са направени за офроуд и едва ли някой ще тръгне на такъв с тях. А за ските през зимата Advanced Grip Control ще е достатъчен.

Аз заложих предимно на извънградското пътуване. Навъртях близо 500 км, половината от които в сериозен дъжд в началото на май. Автомобилът стоеше изключително добре, независимо че водата върху пътя беше в повече, а на два пъти на „Хемус” усетих най-опасното в такова време – аквапланинг. 3008 обаче не ме подлъга и стоеше учудващо добре на пътя.

Няма да лъжа, двигателят му ми беше маломощен. Това е защото съм фен на Мечо Пух и неговото „колкото повече, толкова повече”. Ускорението до 100 трае цяла вечност, но влезе ли в диапазона 120-140 км/ч е просто чудесен. Автомобилът е много добре обезшумен, видимостта е отлична, а разход от 6,2 л/100 км е повече от чудесен. За това способства ниското тегло на модела от малко на 1300 кг. Въртящият момент от 300 Нм е предостатъчен за 1,6-литров мотор, но турбо дупката се усеща. Воланът определено не е от най-информативните, като луфтът е сериозен. Но Peugeot държат повече на комфорта, не толкова на спортното поведение, каквото предполага дизайнът. Забавлявах се в голяма част от 500-километровия ми тест с борд компютъра, който до средата на пътуването отчиташе увеличение на възможния пробег с оставащото гориво независимо, че въртях километър след километър.

С жена и дете на път човек винаги ще се радва на ниския разход и прекрасния дизел, достатъчно място отзад и в багажника. Към това добавят страхотния екстериор и изключителния интериор. Френският лукс обаче си е скъпо удоволствие, това го потвърждавам, тъй като преди дни се върнах от Париж, а там една хубава вечеря излиза скъпичко. Peugeot не крият, че се мерят по Volkswagen. Аналогичен Tiguan с 2,0 TDI в базово оборудване (115 к.с.), но с механична скоростна кутия, струва 50 400 лв. Абсолютно същата цена, но с 6-степенен автоматик предлага и този 3008 1,6 HDi. Оттук насетне са личните предпочитания, но този дизайн си заслужава.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Peugeot 3008 1,6 Blue HDi

Размери

Дължина, мм: 4447

Широчина, мм: 1906

Височина, мм: 1624

Междуосие, мм: 2675

Тегло, кг: 1315

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1560

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 120 при 3500

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 300 при 1750

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 185

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 11,6

Среден разход, л/100 км: 4,4

Вредни емисии СО2, г/км: 114

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 50 337

Четете още:

Шокиращо проучване: Двигателят с вътрешно горене ще изчезне до 8 години

На гости на Renault e.dams от Формула Е

Тежки обвинения за условията на труд в завода на Tesla

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Аутопсията на Шири Бибас и децата ѝ не е показала следи от бомбардировка

Аутопсията на Шири Бибас и децата ѝ не е показала следи от бомбардировка

Свят Преди 43 минути

Нетаняху заяви, че става дума за "ужасяващи убийства, извършени от чудовища"

Германия гласува за парламент

Германия гласува за парламент

Свят Преди 58 минути

За депутатски места се борят общо 29 партии

"Нас ни избиват, а деца не се раждат" - Украйна се топи

"Нас ни избиват, а деца не се раждат" - Украйна се топи

Свят Преди 1 час

Украйна е страната с най-ниска раждаемост и най-висока смъртност в света

<p>Рязко поскъпване на храните през 2025 г. заради климата</p>

Рязко поскъпване на храните през 2025 г.: Климатичните промени удрят глобалните доставки

Свят Преди 1 час

Какаото и кафето поскъпнаха повече от два пъти за изминалата година

Microsoft Magma е AI, който може да управлява роботи

Microsoft Magma е AI, който може да управлява роботи

Технологии Преди 2 часа

Технологията взаимодейства както с дигиталния, така и с физическия свят

Хиляди излязоха на шествие в подкрепа на Украйна в Лондон (СНИМКИ)

Хиляди излязоха на шествие в подкрепа на Украйна в Лондон (СНИМКИ)

Свят Преди 9 часа

Русия нахлу в Украйна на 24 февруари 2022 г

"Не протест, а излагация": Слави Трифонов за вандализма над сградата на ЕК

"Не протест, а излагация": Слави Трифонов за вандализма над сградата на ЕК

България Преди 9 часа

Това написа лидерът на ИТН Слави Трифонов в профила си във Фейсбук

Васил Терзиев: Действията на всички, които вандализираха сградата на ЕК, са срам

Васил Терзиев: Действията на всички, които вандализираха сградата на ЕК, са срам

България Преди 10 часа

Недопустимо е насаждането на страх и омраза, добави той

В Нови Сад учредиха гражданско движение "Солидарност"

В Нови Сад учредиха гражданско движение "Солидарност"

Свят Преди 10 часа

Основен инициатор на движението е Горан Йешич

Драмата „Мечтите“ спечели наградата за най-добър филм на "Берлинале"

Драмата „Мечтите“ спечели наградата за най-добър филм на "Берлинале"

Свят Преди 11 часа

Филмът разказва историята на Йохана, 17-годишна ученичка, която се влюбва в своя учител

"Блус живопис" от Данаил Атанасов на "Шипка" 6

"Блус живопис" от Данаил Атанасов на "Шипка" 6

България Преди 11 часа

Атанасов е признат за един от най-характерните и неподражаеми съвременни български творци

Папа Франциск е в критично състояние

Папа Франциск е в критично състояние

Свят Преди 11 часа

Това съобщиха от Ватикана

„Не искам да живея като Рапунцел“: Риана откровено за тъмната страна на славата

„Не искам да живея като Рапунцел“: Риана откровено за тъмната страна на славата

Любопитно Преди 11 часа

Певицата разкри как се бори с изолацията на славата, желанието си за нормален живот и безусловната си подкрепа към A$AP Rocky

Един убит и двама ранени при нападение с нож във Франция

Един убит и двама ранени при нападение с нож във Франция

Свят Преди 12 часа

Предполагаемият извършител е 37-годишен мъж, който фигурира в регистрите като потенциален терорист

Мицотакис проведе телефонен разговор със Зеленски

Мицотакис проведе телефонен разговор със Зеленски

Свят Преди 13 часа

Гръцкият премиер е информирал украинския президент, че в понеделник ще участва в лидерската видеоконференция