Peugeot 3008 предлага разкош по френски (тест драйв)
Източник: netinfo

Ф ренска му работа. Не знам какъв смисъл се влага в този израз, но в моя случай е свързан със странен развой на събитията. Съвсем не беше далеч времето, когато PSA Peugeot Citroen трябваше да продаде главния си офис, за да кърпи дупки в бюджета. После кормилото пое Карлос Таварес, ученикът на Карлос Гон, дребничкият човек, който тази година вероятно ще изведе Renault Nissan до третата позиция по производство след Volkswagen и Toyota, и нещата коренно се промениха. Таварес предприе препозициониране на Peugeot като по-скъпа марка, което аз така и не разбрах защо му беше, но кой съм аз, че да оспорвам подобни решения. Още повече на фона на резултатите. А те са наистина впечатляващи: отчетена сериозна печалба тази година, закупуване на Opel и взор към огромен пазарен дял в Европа, две титли „Автомобил на годината в Европа” през последните три години. А тези две отличия са атестат за качествата на продуктите с марката Peugeot. Трябваше да се уверя лично в качествения скок на „Лъва”, довел до второто отличие след 2014 г., когато спечели 308. Сега европейските колеги отличиха 3008 и ще се съглася на 100% с избора им.

Когато 3008 се появи през 2009 г., се оформи двуполюсно мнение. Хората или се влюбваха в оригинала, или тотално го отричаха. Причината бе, че Peugeot искаха да привличат SUV-клиенти, но оригиналът приличаше на MPV. Двуполюсните мнения обикновено водят до успех. Вижте само Nissan Juke. За първите 3 години от живота си на конвейра, оригиналът 3008 се реализира в над 500-хиляден тираж, надхвърляйки с около 50% очакванията на самата компания! Сигурен съм, че сега очакванията на Peugeot са много високи, тъй като новият 3008 изглежда страхотно.

Тук двуполюсни мнения няма да има, защото дизайнът е прекрасен. Това без съмнение е един от най-добре изглеждащите модели в сегмента. Има я агресията, същевременно има и елитарен вид, към който Peugeot се стреми, а отделни детайли придават елегантност. Линията на покрива, алуминиевите лайсни, оформлението на светлинните блокове, издутият преден капак… Окото е доволно. Самочувствието също, защото в този сегмент няма т. нар. „бягащи” мигачи като на Audi, няма и предни чистачки с вградени в тях пръскачки. Голяма работа би казал някой, но тези малки неща правят голямо впечатление. Поне на мен.

Още по-доволно е окото в интериора, като тук вече и сетивните усещания са задоволени напълно. Това е един от салоните, в който се чувствам наистина добре. Всичко е ново, качествено, изпипано и визуално така подредено, че да доставя удоволствие.

MINI Countryman е по-доброто BMW X1 (тест драйв)

Honda Civic кара другите да изглеждат извън модата (тест драйв)

Диското отново е на мода с Land Rover Discovery (тест драйв)

Воланът е супер компактен и с две плоски части. Това придава много спортно усещане, но в някои случаи при маневриране може да е леко дразнещ. Новото поколение на i-Cockpit е още по-впечатляващо от оригинала. Няма да свикна с движещата се обратно стрелка на оборотомера, но това е един странен детайл, който още повече ме кара да обичам този интериор. В центъра на арматурното табло е монтиран 8-инчов сензорен екран, от който се управляват всички функции в автомобила. Самите те се извикват на екрана посредством на шест, приличащи на клавиши на пиано метални бутона за: радио, климатик, навигация, параметри на автомобила, телефон и мобилни приложения.

Изцяло дигиталното приборно табло се разпростира на площ от 12,3 инча, впечатляващ с високата резолюция и футуристична графика. Пет различни режима на извеждане на графиката на приборите позволяват на водача да конфигурира инструменталния блок по свое желание. И да си играе, когато му стане скучно зад волана. Визуализирането на всяка настройка е подчертано от серия анимации и преходни кадри, които са наслада за окото.

В никой случай няма да подмина самите материали. Тук наистина се вижда качественият скок, който Peugeot е направил през последните години. Има кожа, многобройни шрихи от полиран хром, големи части от карбон или текстилна декорация. Казвам ви, този интериор ми напълни душата.

Това е "офроудът", на който може да се подложи такъв автомобил.
Това е "офроудът", на който може да се подложи такъв автомобил.

Франсетата, типично в техен стил, са се опитали да неутрализират въпросната липса на 4х4 със системата за контрол на сцеплението Advanced Grip Control с пет режима (Стандартен, Сняг, Офроуд, Пясък, ESP OFF), допълнена от 18-инчови гуми M+S (Кал и Сняг). На практика тя имитира работата на 4х4, променяйки алгоритъма на работа на системата против пребоксуване на колелата и ABS. В режим „Пясък“ например тя позволява по-голямо пребоксуване на колелата. Със сигурност не е като истинско 4х4, но в пясък не съм влизал, през кал може и да мина, но само по някой черен път. Тези автомобили просто не са направени за офроуд и едва ли някой ще тръгне на такъв с тях. А за ските през зимата Advanced Grip Control ще е достатъчен.

Аз заложих предимно на извънградското пътуване. Навъртях близо 500 км, половината от които в сериозен дъжд в началото на май. Автомобилът стоеше изключително добре, независимо че водата върху пътя беше в повече, а на два пъти на „Хемус” усетих най-опасното в такова време – аквапланинг. 3008 обаче не ме подлъга и стоеше учудващо добре на пътя.

Няма да лъжа, двигателят му ми беше маломощен. Това е защото съм фен на Мечо Пух и неговото „колкото повече, толкова повече”. Ускорението до 100 трае цяла вечност, но влезе ли в диапазона 120-140 км/ч е просто чудесен. Автомобилът е много добре обезшумен, видимостта е отлична, а разход от 6,2 л/100 км е повече от чудесен. За това способства ниското тегло на модела от малко на 1300 кг. Въртящият момент от 300 Нм е предостатъчен за 1,6-литров мотор, но турбо дупката се усеща. Воланът определено не е от най-информативните, като луфтът е сериозен. Но Peugeot държат повече на комфорта, не толкова на спортното поведение, каквото предполага дизайнът. Забавлявах се в голяма част от 500-километровия ми тест с борд компютъра, който до средата на пътуването отчиташе увеличение на възможния пробег с оставащото гориво независимо, че въртях километър след километър.

С жена и дете на път човек винаги ще се радва на ниския разход и прекрасния дизел, достатъчно място отзад и в багажника. Към това добавят страхотния екстериор и изключителния интериор. Френският лукс обаче си е скъпо удоволствие, това го потвърждавам, тъй като преди дни се върнах от Париж, а там една хубава вечеря излиза скъпичко. Peugeot не крият, че се мерят по Volkswagen. Аналогичен Tiguan с 2,0 TDI в базово оборудване (115 к.с.), но с механична скоростна кутия, струва 50 400 лв. Абсолютно същата цена, но с 6-степенен автоматик предлага и този 3008 1,6 HDi. Оттук насетне са личните предпочитания, но този дизайн си заслужава.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Peugeot 3008 1,6 Blue HDi

Размери

Дължина, мм: 4447

Широчина, мм: 1906

Височина, мм: 1624

Междуосие, мм: 2675

Тегло, кг: 1315

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1560

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 120 при 3500

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 300 при 1750

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 185

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 11,6

Среден разход, л/100 км: 4,4

Вредни емисии СО2, г/км: 114

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 50 337

Четете още:

Шокиращо проучване: Двигателят с вътрешно горене ще изчезне до 8 години

На гости на Renault e.dams от Формула Е

Тежки обвинения за условията на труд в завода на Tesla

Най-хубавото на старостта е, че си забравил колко глупости си правил.
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
<p>Франция разследва петролен танкер от &quot;сенчеста флотилия&quot;</p>

Франция разследва петролен танкер от "сенчеста флотилия", закотвен край бреговете й

Свят Преди 1 минута

Москва е обвинявана, че използва своя таен „сенчест флот“ от остарели петролни танкери, за да заобикаля санкциите, наложени от западните съюзници

Северният Атлантик се клати - и това е предупреждение за всички нас

Северният Атлантик се клати - и това е предупреждение за всички нас

Свят Преди 7 минути

Ако го оставим да падне, това ще е първото домино в поредица от много, много лоши промени

България се топи: НСИ отчете ускорен спад на населението през 2024

България се топи: НСИ отчете ускорен спад на населението през 2024

България Преди 38 минути

Към 31 декември 2024 г. населението на страната е едва 6 437 360 души

Мъск се готви да представи конкурент на "Уикипедия"

Мъск се готви да представи конкурент на "Уикипедия"

Технологии Преди 40 минути

Той обяви, че неговият стартъп за изкуствен интелект xAI подготвя платформа, наречена Grokipedia

Първи сняг заваля в съседна Сърбия

Първи сняг заваля в съседна Сърбия

Свят Преди 47 минути

Според прогнозите на сръбските метеоролози в следващите 48 часа се очакват още снеговалежи

,

Опасност от дронове: Латвия се превръща в суперсила

Свят Преди 52 минути

Опасността от Русия постепенно превръща Латвия в суперсила в сферата на безпилотните самолети

Илюстративна снимка

Очакват се 70 литра на квадратен метър дъжд в Русе в следващите дни

България Преди 59 минути

Що се касае до отминалото лято, то е било едно от най-сухите през последните 30 години

Орбан намира необичайни съюзници в опита си да блокира Украйна за членство в ЕС

Орбан намира необичайни съюзници в опита си да блокира Украйна за членство в ЕС

Свят Преди 1 час

Други европейски лидери може да не са съгласни с Унгария, но някои подкрепят правото ѝ на вето на всяка стъпка от процеса на присъединяване

МААЕ: Няма непосредствена опасност за АЕЦ "Запорожие"

МААЕ: Няма непосредствена опасност за АЕЦ "Запорожие"

Свят Преди 1 час

Най-голямата електроцентрала в Европа е лишена от външно електрозахранване от поне седмица

Социалният министър предлага майчинските през втората година да станат 1100 лева

Социалният министър предлага майчинските през втората година да станат 1100 лева

България Преди 1 час

Вече съм подписал предложението, заяви Борислав Гуцанов

Тръмп заплашва да уволни генерали „на място“, ако не му харесват

Тръмп заплашва да уволни генерали „на място“, ако не му харесват

България Преди 1 час

Тръмп засилва напрежението между цивилното и военното ръководство, заплашвайки да уволни генерали на момента и обявявайки край на политическата коректност в армията

Остра стресова реакция: какво представлява, признаци и начини за справяне

Остра стресова реакция: какво представлява, признаци и начини за справяне

Свят Преди 1 час

"Стимулът е толкова силен, че реакцията на тялото не зависи от волята или желанието на човека, а е автоматична“

Трима задържани за серия домови кражби в София

Трима задържани за серия домови кражби в София

България Преди 1 час

Били са откраднати пари, бижута и вещи на обща стойност от 23 795,94 лева

Затвореният Октоберфест

Октоберфест е затворен, полицията откри експлозиви и капани в Мюнхен

Свят Преди 1 час

Специални части разследват район в северната част на града

,

Въвеждат цифрова идентичност за всеки българин

България Преди 1 час

Създават нови регистри за дигитализация на ключови публични услуги

<p>Тайният детайл в сватбената рокля на Селена Гомес</p>

Селена Гомес скри трогателен детайл за Бени Бланко в сватбената си рокля

Любопитно Преди 2 часа

Феновете бързо забелязаха тайния детайл в една от трите ѝ рокли на Ralph Lauren