Н е е тайна, че транспортът се нуждае от голяма промяна. Тази промяна вече е започнала, но наистина ли нещата ще се случат толкова бързо? Не бързайте да констатирате, че професорът не си е пил хапчетата дълго време. Някои от твърденията звучат наистина шокиращо, но логика може да се открие в повечето от тях.
До осем години ще спрат продажбите на бензинови или дизелови автомобили, автобуси, камиони и други превозни средства! По целия свят! Целият пазар на превозни средства ще премине към електрификация, което ще доведе до колапс в цените на петрола, както и до колапс на петролната промишленост, вероятно и на някои държави!
Тези дръзки твърдения прави професорът по икономика в Университета Стандфорд Тони Себа. Неговият доклад, наречен Rethinking Transportation 2020-2030, се е превърнал във вирал и предизвиква обриви на част от ръководствата в споменатите индустрии.
Очакванията на Себа са, че хората ще спрат въобще да шофират. Те ще се преориентират към автономни електромобили, чийто експлоатационни разходи са 10 пъти по-евтини спрямо тези на автомобилите с ДВГ. Само носталгиците ще продължат да разчитат на добре познатия ни в сегашния му вид автомобил, останалите ще се преориентират към наем на автомобили при нужда. Ще стане по-трудно да се открива бензиностанция, резервни части или майстори, които да ремонтират двете хиляди движещи се части в автомобил с двигател с вътрешно горене. Автомобилните дилърства, както ги познаваме в момента, ще изчезнат до 2024 г.
Градовете ще забранят шофьорите. След това забраната ще обхване предградията и накрая цели територии на отделни държави. Ще се наложи вие да платите, за да може да изхвърлите някъде стария си автомобил.
Професорът предрича, че цената на петрола ще спадне до $25 за барел. Повечето форми на долбоководен сондаж ще са нерентабилни. Шотландия ще изпадне в затруднение, а още по-силно това ще засегне Русия, Саудитска Арабия, Нигерия, Венецуела.
Пред сериозни проблеми ще се изправят Ford, General Motors и германските марки. Те ще се изправят пред избора да произвеждат електромобили с брутално ниска печалба, или да преоткрият себе си като компании, предлагащи услуги подобни на Uber и Lyft.
Те ще се окажат в погрешния бизнес. Следващото поколение автомобили ще са „компютри на колела”. Google, Apple и Foxconn ще имат решаващо предимство. Силиконовата долина ще е мястото, където ще се създават автомобилите, а не Детройт, Волфсбург или Тойота Сити.
Тези катаклизми в индустрията ще се водят от технологията, а не климатът.
„Моментът на пречупване” ще дойде в следващите две до три години, когато батериите за електромобилите ще предложат пробег от над 320 км, а цените на електрическите коли ще паднат под $30 000. Към 2022 г. евтините електрически коли ще стигнат границата от $20 000. След това лавината ще помете всичко по пътя си.
Разходът за изминаване на 1 миля (1,6 км) ще достигне 6,8 цента, което ще направи бензиновите автомобили рядкост. Разходите за застраховки ще спаднат с 90%. Средното американско семейство ще спестява по $5600 на година от избора си на електромобил. Щатското правителство ще губи по $50 млрд. годишно от налози върху горивата.
“Нашето проучване показва, че годишните приходи от над $10 трилиона по веригите за производство на автомобили и продажба на горива ще спаднат драматично. Exxon-Mobil, Shell и BP може да загубят от 40 до 50% от своите активи.”
Четете още:
На гости на Renault e.dams от Формула Е
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!