Honda Civic кара другите да изглеждат извън модата (тест драйв)
Източник: Тони Тончев

Е дин от проблемите на име на 45 години е, че трябва да направиш нещо коренно различно, за да се отличиш. Причината е, че средната възраст на купувача на Civic е над 50 години, което предполага, че той помни всяка една промяна на Civic през годините.

А Honda Civic се появи на бял свят през далечната 1972 г. като автомобил от компактния спортен клас. Първата версия бе с 2 врати, но скоро последваха хечбек и седан. До 2000 г. Civic еволюира общо 7 пъти, но основната идея на пионера бе запазена – компактен фамилен автомобил с добър комфорт и управление. Осмото поколение обаче предложи нещо по-различно –скок в премиум сегмента.

За разлика от двата основни японски конкурента Toyota и Nissan, които лансираха американските си луксозни филиали Lexus и Infiniti на Стария континент, Honda отказа същата стъпка с Acura. Вместо това компанията предпочете да прекрои качеството на автомобилите с марка Honda и да ги направи конкуренти в премиум сегментите. За да бъде достоен съперник, новият Civic е получил всичките нови технологии, известни на инженерите от Honda. Единственото сходство с всичките 9 предходни поколения е името.

Stop & Go: 10 мм: с толкова е снижен центърът на тежестта; 52%: повишена устойчивост на усукване на шасито; 30 мм: с толкова е нараснало междуосието; 95 мм: толкова по-голямо е пространството в областта на краката на пътниците отзад; 478 л: обемът на багажника; 16 кг: намаленото тегло спрямо Civic IX, но при съществено по-големи габарити.
Stop & Go: 10 мм: с толкова е снижен центърът на тежестта; 52%: повишена устойчивост на усукване на шасито; 30 мм: с толкова е нараснало междуосието; 95 мм: толкова по-голямо е пространството в областта на краката на пътниците отзад; 478 л: обемът на багажника; 16 кг: намаленото тегло спрямо Civic IX, но при съществено по-големи габарити. Източник: Тони Тончев

Сега, най-новото, 10-то поколение, затвърждава това препозициониране. Но както повечето неща при Honda, това има плюсове и минуси. Започвам с плюсовете, като един от най-големите несъмнено е дизайнът. Автомобилът е нараснал съществено спрямо предшественика си, като пропорциите му (по-голяма широчина и по-ниска височина) го правят да изглежда изключително спортно. Основната заслуга за това обаче имат острите ръбове, нестандартната форма на светлините, решетките в предната и задната брони (макар и да имат само визуална роля), а във версията Sport Plus – двойният централен ауспух, който буквално те кара на настръхваш. Но ще трябва да почакам тройката ауспуси на R Type, за да чуя истински режещ звук.

Източник: Тони Тончев

Започнах с пропорциите и ще продължа, за да изчерпам темата. А тя е много важна, тъй като увеличената дължина, широчина и с 30 мм междуосие са отворили един изключително просторен интериор. Спокойно мога да кажа, че той е най-големият в класа. Тук обаче имаме японска интерпретация на тема хечбек, тъй като Civic не предлага класическите хечбек форми, но се позиционира именно в този клас и се конкурира с Golf & Co. От друга страна трбява да запъва и липсатата на Аccord.

Octavia Scout: мултифункционалното оръжие на Skoda (тест драйв)

MINI Countryman е по-доброто BMW X1 (тест драйв)

Диското отново е на мода с Land Rover Discovery (тест драйв)

Новият Opel Insignia поставя смел въпрос: Passat ли? (тест драйв)

Общото нарастване на габаритите се е отразило изключително благодатно в интериора. Пътниците на втория ред се радват на 95 мм повече пространство в зоната на краката и 20 мм в зоната на раменете. Обемът на багажника от 478 л е водещ в класа, а панорамният покрив е гарант за допълнително „отваряне” на интериора.

Източник: Тони Тончев

И макар отзад да е супер просторно, аз предпочитам да седят пред волана. Причината е, че дизайнерите са се погрижили да се почувстваш като в спортен автомобил. Таблото и централната конзола те обгръщат, но по-важното е, че дизайнерското оформление е много изчистено. Преди това не бе така при Civic, но сега конзолата е олекотена откъм контролери и бутони.

В горната част на централната конзола е разположен 7-инчовият цветен дисплей на системата Honda Connect, която е съвместима с Apple CarPlay и Android Auto. CarPlay е съвместима с iOS 8.4, или следващи версии. Чрез Android Auto водачитемогат да ползват смартфоните си по един доста интуитивен начин на борда на Civic. Honda Connect може да бъде поръчана и с навигация Garmin.

Воланът е много удобен, а дигиталното приборно табло привлекателно и лесно за разчитане. Облегалките на предните седалки са по-големи, а стеснената А-колона подобрява видимостта напред, което е допълнителен щрих към облика на интериора. Проблем тук е доминиращата пластмаса, която не мога да отлича с приятно чувство при допир. Това сякаш си остава ахилесова пета на всички японски автомобили.

Източник: Тони Тончев

Слабост намирам в частта задвижване. Дизел ще се появи есента, а базовият 3-цилиндров 1,0-литров турбо двигател ме разочарова. Има завидните 130 к.с., но извън града това купе е прекалено тежко за него и липсва всякаква динамика. Вярно, с четирима човека на борда, но се отказах от изпреварването на ТИР, макар насрещният автомобил да бе на поне 300-400 метра. Единственият резултат от натискането на газта е в разхода на гориво. Плашещо висок над 11 л/100 км.

Повече няма да задълбава в тази посока, за да обърна внимание на далеч по-достойният 1,5-литров агрегат, който е по-добър от актуалния 1,8-литров VTEC. Тук вече на разположение имам 182 к.с. при 6000 об/мин (CVT). Максималният въртящ момент е 240 Нм в диапазона 1900 – 5000 об/мин (220 Нм с „ръчка”).

Източник: Тони Тончев

С него проблеми с изпреварването няма, а разходът е доста добър. При настъпване на газта, пълен автомобил и CVT трансмисия със 7 симулирани предавки, извънградско Civic показа около 9,5 л/100 км.

С този мотор Civic се държи страхотно на пътя. Но агрегатът е само една част от уравнението. Центърът на тежестта е снижен с 10 мм, а твърдостта на каросерията е увеличена с цели 65% спрямо предходното поколение. Предното окачване не е изненада – MacPherson, но задното е променено и вече е истински мултилинк с нова твърда подрама.

Източник: Сергей Антонов

Стигам обаче до темата цена и нещата загрубяват. Тук трябва да направя едно уточнение. Този Civic се води хечбек единствено заради отварящата се задна врата, иначе като общи линии на каросерията и габарити не би следвало да е в Клас С, където са всички играчи от калибъра на Golf. Японците обаче са позиционирани модела си тук, който значително изпреварва другите играчи в класа по отношение на габарити, но ценово нещата стоят по следния начин. Civic Sport със 182 к.с. струва 54 490 лв. с ДДС. Аз си харесах Sport Plus (с двата ауспуха отзад), който отива на 59 590 в. с ДДС. Няма да коментирам много ли е това. Ще кажа само, че Golf GTI 2.0 TSI (230 к.с., 7DSG) "Performance" е 57 225 лв. с ДДС. По-скъп в ценовата листа няма.

Източник: Тони Тончев

Защитата на Honda e, че Civic се предлага стандартно със системата за пасивна и активна безопасност Honda Sensing, ползваща информацията от камери, радари и сензори, за да алармира шофьора, или да коригира неговите грешка с помощта на различни асистенти за сигурност. Тя включва редица подсистеми като такава за предотвратяването на сблъсък, сигнализация за напускане на лентата без да е подаден мигач, сигнализация за напускане на пътя, интелигентен адаптивен круиз контрол и др. С аналогично оборудване Honda твърди, че цената на модела е аналогична с тази на конкурентите. Въпросът е: искаме ли всичко това, когато отидем да купуваме автомобил?

Източник: Тони Тончев

Технически характеристики:

Honda Civic 1,5 Turbo Sport

Размери

Дължина, мм: 4497

Широчина, мм: 1800

Височина, мм: 1421

Междуосие, мм: 2700

Маса, кг: 1340-1389

Двигател

Вид: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1498

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 182 при 6000

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 240 при 1900-5000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 200

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 8,2

Среден разход, л/100 км: 6,1

Вредни емисии СО2, г/км: 139

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 54 490

Четете още:

Петкратен шампион от „24 часа на Льо Ман” идва да представи Audi Sport

Илон Мъск загатна за първия товарен влекач на Tesla

Cayenne издърпа Airbus A380 и се вписа в рекордите Гинес

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Зеленски обеща помощ на украинците за зимата

Зеленски обеща помощ на украинците за зимата

Свят Преди 4 часа

Зеленски: Определено ще фиксираме цената на газа тази зима

Удар с бутилка прекрати дербито в Пловдив

Удар с бутилка прекрати дербито в Пловдив

България Преди 8 часа

Министерството на младежта и спорта остро осъди проявата на насилие

Намериха в Пирин издирван мъж, обявен за мъртъв

Намериха в Пирин издирван мъж, обявен за мъртъв

България Преди 8 часа

Лицето е проявило агресия

Кой ще напусне Big Brother две седмици преди финала?

Кой ще напусне Big Brother две седмици преди финала?

Любопитно Преди 8 часа

Зрителите могат да подкрепят номинираните в приложението NOVA PLAY

Страшна криза и в небето над САЩ

Страшна криза и в небето над САЩ

Свят Преди 9 часа

В петък над 5600 полета бяха извършени със закъснение, а 500 бяха отменени

Амазонката Пелипенко отново стъпва на Арената на “Игри на волята”

Амазонката Пелипенко отново стъпва на Арената на “Игри на волята”

Любопитно Преди 10 часа

Тя се впуска в зрелищна кастинг битка тази вечер

Кола по таван на пътя, пострадаха жена и малко дете

Кола по таван на пътя, пострадаха жена и малко дете

България Преди 10 часа

Заради катастрофата движението по пътя Смолян - Мадан се извършва двупосочно в една лента

Тежка катастрофа с мотори на пътя Пловдив - Карлово

Тежка катастрофа с мотори на пътя Пловдив - Карлово

България Преди 10 часа

Сигналът за инцидента е получен около 10:30 часа

Седемте рилски езера

След 3 опита: Американска двойка откри рая си в България

България Преди 11 часа

„Не е евтино да се преместиш от една държава в друга“ - американска двойка се мести два пъти, преди да се установи в България

Учителските заплати гонят 125% от средната, потвърди министър Вълчев

Учителските заплати гонят 125% от средната, потвърди министър Вълчев

България Преди 12 часа

Министърът засегна и проблема с недостига на кадри в системата

Белият дом

Белият дом затяга достъпа на журналисти, край на свободния вход

Свят Преди 13 часа

Ходът на Белия дом следва ограниченията, въведени по-рано този месец за репортери в Министерството на отбраната

10-годишно момиче почина от сърдечен удар в училищен двор в Гърция

10-годишно момиче почина от сърдечен удар в училищен двор в Гърция

Свят Преди 13 часа

В медицинския картон на детето не са посочени здравословни проблеми

Снимката е илюстративна

Запознайте се със Сам - така ще изглеждаме без движение до 2050 г.

Свят Преди 13 часа

За да създадат Сам като предупредителен пример за това, което може да се случи без тези ползи, екипът зад приложението за здравословен начин на живот WeWard е използвал собствени данни за средните дневни навици на ходене в 30 държави

Африканска чума до Русе: Засечено е огнище в румънския Гюргево

Африканска чума до Русе: Засечено е огнище в румънския Гюргево

България Преди 14 часа

Предприети са всички мерки за недопускане разпространението на заразата