Honda Civic кара другите да изглеждат извън модата (тест драйв)
Източник: Тони Тончев

Е дин от проблемите на име на 45 години е, че трябва да направиш нещо коренно различно, за да се отличиш. Причината е, че средната възраст на купувача на Civic е над 50 години, което предполага, че той помни всяка една промяна на Civic през годините.

А Honda Civic се появи на бял свят през далечната 1972 г. като автомобил от компактния спортен клас. Първата версия бе с 2 врати, но скоро последваха хечбек и седан. До 2000 г. Civic еволюира общо 7 пъти, но основната идея на пионера бе запазена – компактен фамилен автомобил с добър комфорт и управление. Осмото поколение обаче предложи нещо по-различно –скок в премиум сегмента.

За разлика от двата основни японски конкурента Toyota и Nissan, които лансираха американските си луксозни филиали Lexus и Infiniti на Стария континент, Honda отказа същата стъпка с Acura. Вместо това компанията предпочете да прекрои качеството на автомобилите с марка Honda и да ги направи конкуренти в премиум сегментите. За да бъде достоен съперник, новият Civic е получил всичките нови технологии, известни на инженерите от Honda. Единственото сходство с всичките 9 предходни поколения е името.

Stop & Go: 10 мм: с толкова е снижен центърът на тежестта; 52%: повишена устойчивост на усукване на шасито; 30 мм: с толкова е нараснало междуосието; 95 мм: толкова по-голямо е пространството в областта на краката на пътниците отзад; 478 л: обемът на багажника; 16 кг: намаленото тегло спрямо Civic IX, но при съществено по-големи габарити.
Stop & Go: 10 мм: с толкова е снижен центърът на тежестта; 52%: повишена устойчивост на усукване на шасито; 30 мм: с толкова е нараснало междуосието; 95 мм: толкова по-голямо е пространството в областта на краката на пътниците отзад; 478 л: обемът на багажника; 16 кг: намаленото тегло спрямо Civic IX, но при съществено по-големи габарити. Източник: Тони Тончев

Сега, най-новото, 10-то поколение, затвърждава това препозициониране. Но както повечето неща при Honda, това има плюсове и минуси. Започвам с плюсовете, като един от най-големите несъмнено е дизайнът. Автомобилът е нараснал съществено спрямо предшественика си, като пропорциите му (по-голяма широчина и по-ниска височина) го правят да изглежда изключително спортно. Основната заслуга за това обаче имат острите ръбове, нестандартната форма на светлините, решетките в предната и задната брони (макар и да имат само визуална роля), а във версията Sport Plus – двойният централен ауспух, който буквално те кара на настръхваш. Но ще трябва да почакам тройката ауспуси на R Type, за да чуя истински режещ звук.

Източник: Тони Тончев

Започнах с пропорциите и ще продължа, за да изчерпам темата. А тя е много важна, тъй като увеличената дължина, широчина и с 30 мм междуосие са отворили един изключително просторен интериор. Спокойно мога да кажа, че той е най-големият в класа. Тук обаче имаме японска интерпретация на тема хечбек, тъй като Civic не предлага класическите хечбек форми, но се позиционира именно в този клас и се конкурира с Golf & Co. От друга страна трбява да запъва и липсатата на Аccord.

Octavia Scout: мултифункционалното оръжие на Skoda (тест драйв)

MINI Countryman е по-доброто BMW X1 (тест драйв)

Диското отново е на мода с Land Rover Discovery (тест драйв)

Новият Opel Insignia поставя смел въпрос: Passat ли? (тест драйв)

Общото нарастване на габаритите се е отразило изключително благодатно в интериора. Пътниците на втория ред се радват на 95 мм повече пространство в зоната на краката и 20 мм в зоната на раменете. Обемът на багажника от 478 л е водещ в класа, а панорамният покрив е гарант за допълнително „отваряне” на интериора.

Източник: Тони Тончев

И макар отзад да е супер просторно, аз предпочитам да седят пред волана. Причината е, че дизайнерите са се погрижили да се почувстваш като в спортен автомобил. Таблото и централната конзола те обгръщат, но по-важното е, че дизайнерското оформление е много изчистено. Преди това не бе така при Civic, но сега конзолата е олекотена откъм контролери и бутони.

В горната част на централната конзола е разположен 7-инчовият цветен дисплей на системата Honda Connect, която е съвместима с Apple CarPlay и Android Auto. CarPlay е съвместима с iOS 8.4, или следващи версии. Чрез Android Auto водачитемогат да ползват смартфоните си по един доста интуитивен начин на борда на Civic. Honda Connect може да бъде поръчана и с навигация Garmin.

Воланът е много удобен, а дигиталното приборно табло привлекателно и лесно за разчитане. Облегалките на предните седалки са по-големи, а стеснената А-колона подобрява видимостта напред, което е допълнителен щрих към облика на интериора. Проблем тук е доминиращата пластмаса, която не мога да отлича с приятно чувство при допир. Това сякаш си остава ахилесова пета на всички японски автомобили.

Източник: Тони Тончев

Слабост намирам в частта задвижване. Дизел ще се появи есента, а базовият 3-цилиндров 1,0-литров турбо двигател ме разочарова. Има завидните 130 к.с., но извън града това купе е прекалено тежко за него и липсва всякаква динамика. Вярно, с четирима човека на борда, но се отказах от изпреварването на ТИР, макар насрещният автомобил да бе на поне 300-400 метра. Единственият резултат от натискането на газта е в разхода на гориво. Плашещо висок над 11 л/100 км.

Повече няма да задълбава в тази посока, за да обърна внимание на далеч по-достойният 1,5-литров агрегат, който е по-добър от актуалния 1,8-литров VTEC. Тук вече на разположение имам 182 к.с. при 6000 об/мин (CVT). Максималният въртящ момент е 240 Нм в диапазона 1900 – 5000 об/мин (220 Нм с „ръчка”).

Източник: Тони Тончев

С него проблеми с изпреварването няма, а разходът е доста добър. При настъпване на газта, пълен автомобил и CVT трансмисия със 7 симулирани предавки, извънградско Civic показа около 9,5 л/100 км.

С този мотор Civic се държи страхотно на пътя. Но агрегатът е само една част от уравнението. Центърът на тежестта е снижен с 10 мм, а твърдостта на каросерията е увеличена с цели 65% спрямо предходното поколение. Предното окачване не е изненада – MacPherson, но задното е променено и вече е истински мултилинк с нова твърда подрама.

Източник: Сергей Антонов

Стигам обаче до темата цена и нещата загрубяват. Тук трябва да направя едно уточнение. Този Civic се води хечбек единствено заради отварящата се задна врата, иначе като общи линии на каросерията и габарити не би следвало да е в Клас С, където са всички играчи от калибъра на Golf. Японците обаче са позиционирани модела си тук, който значително изпреварва другите играчи в класа по отношение на габарити, но ценово нещата стоят по следния начин. Civic Sport със 182 к.с. струва 54 490 лв. с ДДС. Аз си харесах Sport Plus (с двата ауспуха отзад), който отива на 59 590 в. с ДДС. Няма да коментирам много ли е това. Ще кажа само, че Golf GTI 2.0 TSI (230 к.с., 7DSG) "Performance" е 57 225 лв. с ДДС. По-скъп в ценовата листа няма.

Източник: Тони Тончев

Защитата на Honda e, че Civic се предлага стандартно със системата за пасивна и активна безопасност Honda Sensing, ползваща информацията от камери, радари и сензори, за да алармира шофьора, или да коригира неговите грешка с помощта на различни асистенти за сигурност. Тя включва редица подсистеми като такава за предотвратяването на сблъсък, сигнализация за напускане на лентата без да е подаден мигач, сигнализация за напускане на пътя, интелигентен адаптивен круиз контрол и др. С аналогично оборудване Honda твърди, че цената на модела е аналогична с тази на конкурентите. Въпросът е: искаме ли всичко това, когато отидем да купуваме автомобил?

Източник: Тони Тончев

Технически характеристики:

Honda Civic 1,5 Turbo Sport

Размери

Дължина, мм: 4497

Широчина, мм: 1800

Височина, мм: 1421

Междуосие, мм: 2700

Маса, кг: 1340-1389

Двигател

Вид: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1498

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 182 при 6000

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 240 при 1900-5000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 200

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 8,2

Среден разход, л/100 км: 6,1

Вредни емисии СО2, г/км: 139

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 54 490

Четете още:

Петкратен шампион от „24 часа на Льо Ман” идва да представи Audi Sport

Илон Мъск загатна за първия товарен влекач на Tesla

Cayenne издърпа Airbus A380 и се вписа в рекордите Гинес

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Мъртви делфини на плаж в Шкорпиловци

Мъртви делфини на плаж в Шкорпиловци

България Преди 1 час

Във Варна са получени два сигнала за намерени мъртви делфини

Глобалната инициатива на Хилари Клинтън

Хилари Клинтън би предложила Тръмп за Нобелова награда за мир при това условие

Свят Преди 1 час

Ако Тръмп убеди Путин да се съгласи на прекратяване на огъня, без размяна на територии с Украйна

Тръмп говори с Лукашенко преди срещата с Путин в Аляска

Тръмп говори с Лукашенко преди срещата с Путин в Аляска

Свят Преди 3 часа

Лукашенко е близък съюзник на Путин

Звездата Йоргос Мазонакис е настанен в психиатрична клиника

Звездата Йоргос Мазонакис е настанен в психиатрична клиника

Свят Преди 3 часа

Той е бил в много лошо състояние

Руският президент Владимир Путин вече е в Магадан

Руският президент Владимир Путин вече е в Магадан

Свят Преди 3 часа

Песков: Президентът винаги пристига навреме

Дворове и стопанска постройка пламнаха в Разбойна

Дворове и стопанска постройка пламнаха в Разбойна

България Преди 4 часа

За момента няма информация за пострадали хора

Снимката е илюстративна

Двама души са изчезнали в морето край Слънчев бряг

България Преди 5 часа

Първо в морето е влязло момче, родено през 2011 година, след него и негов роднина, роден през 1995 година

Задържаха мъж, отправил терористична заплаха към Летище „Васил Левски“

Задържаха мъж, отправил терористична заплаха към Летище „Васил Левски“

България Преди 5 часа

Той съобщил, че жена, пътуваща за Словакия, носи взривоопасно устройство в себе си

Задържаха за 72 часа младежа, блъснал хора с АТВ

Задържаха за 72 часа младежа, блъснал хора с АТВ

България Преди 5 часа

Той е обвинен за това, че по непредпазливост е причинил средни телесни повреди на петима пешеходци

,

В Газа: Да те убият, докато чакаш за храна

Свят Преди 5 часа

Новините за цивилни палестинци, загинали в близост до центровете за разпределение на помощи в Газа, вече са ежедневие

Шофьорка с 2,96 промила помете пешеходка и две коли в Перник

Шофьорка с 2,96 промила помете пешеходка и две коли в Перник

България Преди 5 часа

Каращи зад нея видели какво се случва, догонили жената и я спрели, извършвайки граждански арест

Тръмп излетя към Аляска за срещата с Путин, няма места в Анкъридж

Тръмп излетя към Аляска за срещата с Путин, няма места в Анкъридж

Свят Преди 6 часа

Хотелите и курортите в района са напълно запълнени

Инфлуенсъри обвиниха ChatGPT за провалена почивка

Инфлуенсъри обвиниха ChatGPT за провалена почивка

Свят Преди 6 часа

„Винаги правя много проучвания, но този път попитах ChatGPT и той ми каза, че не ми трябва виза"

Инфлацията в България се ускорява

Инфлацията в България се ускорява

България Преди 6 часа

Натрупаната инфлация за последните пет години е 41,2%

Осъдиха на 9 години и 4 месеца шофьор, убил полицай

Осъдиха на 9 години и 4 месеца шофьор, убил полицай

България Преди 7 часа

Той карал бус с нелегални мигранти след употреба на 5 вида наркотични вещества

<p>&bdquo;Краят е близо&ldquo;: .Легендарна група обяви пенсионирането си с прощално турне и последен албум</p>

Megadeth обяви пенсионирането си с прощално турне и последен албум

Любопитно Преди 7 часа

„Започнахме музикален стил, започнахме революция, променихме света на китарата и начина, по който се свири, и всъщност променихме света"