Т ова е като надпревара на тежкоатлети. Преди повече от десетилетие VW Touareg V10 TDI постави рекорда, изтегляйки Boeing 747. Той тежеше 155 тона. След това, през 2013 г., Nissan Patrol успешно издърпа тежащ 170 тона товарен самолет и надпреварата се отприщи. Сега, VW Group отново е наред, за да си върне лидерството по този показател. Тежкоатлетът този път е стандартен Porsche Cayenne S Diesel, като единствената доработка по автомобила е специфичният теглич, монтиран за автомобила.
Оборудван с 4,1-литров битурбо V8 с мощност 385 к.с. и 850 Нм въртящ момент, потентният дизелов SUV успя да запише името си в Книгата на рекордите Гинес в графата „Дърпане на най-тежкия самолет от сериен автомобил”.
Събитието се разигра на парижкото летище „Шарл дьо Гол”, където Cayenne S Diesel издърпа 73-метровия Airbus A380 на Air France, тежащ 285 тона, подобрявайки предишния рекорд на Patrol с невероятните 115 тона.
Зад волана на автомобила е Ричард Пейн, специалист в Porsche GB. Той дава най-интересната подробност:
„Най-интересното е, че опитът бе повторен успешно, като този път ползвахме бензиновия Cayenne Turbo S. Напомням, че това е най-бързият SUV на „Нюрбургринг”. Той е оборудван с битурбо 4,8-литров V8 двигател с 570 к.с. и 800 Нм, като така доказахме, че SUV-моделите на Porsche не могат да бъдат спрени от никакви тежки задачи, дори и с 50 Нм по-малко.”
Volkswagen, Porsche и Nissan не са единствените, които демонстрират възможностите на своите тежкоатлети. Преди почти години Land Rover Discovery Sport с 2,0-литрон Ingenium дизел изтегли 100-тонен влак. Това е почти еквивалентно на Boeing 757, като агрегатът на Sport е само 180 к.с. и 430 Нм.
Четете още:
През 2018 г. идва Audi Q8, година по-късно и Q4
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!