Новият Opel Insignia поставя смел въпрос: Passat ли? (тест драйв)
Източник: Harald Dawo

Т ова французите са странни хора. За да не обобщавам толкова кардинално, ще се съсредоточа само върху представителите от Peugeot. От над две години ми обясняват, че препозиционират марката към по-луксозната част на сегмента. А целта: Volkswagen. Искат от Peugeot да се конкурират с Volkswagen. Абсолютно нищо лошо, всички искат с VW да се мерят. Резултатът обаче аз не го виждам. Но виждам ценовата листа. А тя казва, че Peugeot 2,0 HDi 508 със 180 к.с. и автоматик струва 55 377 лв. Passat TDI BMT, но със 150 к.с. и „ръчка”, е 54 100 лв. Така стигам до моята тема: новият Opel Insignia Grand Sport с дизелов 2,0-литров двигател със 170 к.с. и ръчна трансмисия струва 48 115 лв.

ВИЖТЕ НОВАТА INSIGNIA GRAND SPORT НА ФОНА НА ФРАНКФУРТ

В повече ли са ви цифрите? Още малко търпение, за да изясня тезата си. А тя е, че модел на три години струва със 7000 лв. (вярно, с автоматична трансмисия и плюс 10 к.с.) повече от автомобил, чието производство почна на 21 март 2017 г.

Защо французите са странни ли? Защото няколкогодишното им „препозициониране” не им донесе нужния ефект, затова решиха да да си купят работещата формула, с която най-после да могат реално да се конкурират в Германия. А това е Opel, в частност Insignia Grand Sport. Която, колкото и йезуитски да прозвучи, е автомобилът, който се изравнява с еталона Passat. Знам силата на това твърдение, но се впечатлих изключително много и преценявам добре казаното от мен.

Задъжителна екстра за Insignia са матричните фарове с 32 светодиода всеки, чийто дълги светлини оформят лъч до 400 метра пред вас.
Задъжителна екстра за Insignia са матричните фарове с 32 светодиода всеки, чийто дълги светлини оформят лъч до 400 метра пред вас. Източник: Harald Dawo

Opel Insigniа Grand Sport е един отличен автомобил. Такъв, който разполага с всичко необходимо да продължи успешния ход на предшественика си, от който бяха продадени над 940 000 автомобила за осем години. Това е изключително сериозна цифра в този сегмент. Новият Grand Sport ще има един проблем. Не толкова Passat, нито бъдещите ходове на PSA Group по отношение на Opel, а самата нагласа на клиентите и спецификата на пазара в момента.

А тя е такава, че клиентът е пощурял на тема SUV. Всички искат да седят високо и вятърът да се блъска в радиаторната им решетка, докато Insignia предлага точно обратното: нисък и обточен силует, снижена шофьорска позиция (една от критиките към първия модел), много голямо пространство за пътниците отзад (но намален багажник) и нива на лукс, които обикновено се срещат един сегмент по-нагоре. А за носталгично настроените ще отбележа, че коефициентът на челно въздушно съпротивление е само 0,26 (един от най-добрите в класа), което е точно толкова, колкото преди много години вече предложи Calibra.

Източник: Harald Dawo

Говорейки за размери, Grand Sport вече застава срещу BMW Серия 5. В действителност, той не е много-по къс от Audi Q7. Не споменавам случайно тези два луксозни модела, тъй като скокът на Insignia е осезаем и моделът предлага много луксозни решения.

Въпреки тези сериозни размери, надвесите са по-компактни, което визуално прибира по-голямата част от тази дължина между колелата.

Какво означава това? За начало, новите размери на Insignia Grand Sport (увеличена дължина, междуосие, широчина и намалена височина) я правят много приятна за окото. Особено ако е оборудвана с OPC пакет, големи джанти и прозиращи зад тях спирачни дискове Brembo. Мога да открия нещо общо с линията на покрива на Audi A7, а като цяло профилът на Insignia е наистина впечатляващ.

„Острието“ на Opel започва от предните врати и прелива към задната част. Вдъхновено директно от едно от най-впечатляващите стилистични решения в Monza Concept, хромираното острие на прозорците изтича към задните LED светлини и визуално снижава така или иначе високата едва 1500 милиметра Insignia Grand Sport, осигурявайки още по-атлетично излъчване. Общото впечатление е за един много по-лек визуално, но и буквално автомобил, тъй като новата платформа на модела е снижила от теглото му до 175 кг. А масата бе сред големите минуси на предходния модел.

Интериорът е изклюително луксозен и ерганомично оформен, само пластмасите трябваше да са по-приятни на допир.
Интериорът е изклюително луксозен и ерганомично оформен, само пластмасите трябваше да са по-приятни на допир. Източник: Harald Dawo

Големите минуси в интериора бяха многото бутони, ориентацията сред които бе много трудно. Но вече не. Сега вътрешността на Insignia е изключително елегантна, изчистена, ергономична, дори елитарна.

Водачът седи по-ниско от преди и по тази причина връзката му с автомобила е по-пълноценна. Казвайки седи, веднага ще направя препратка към AGR седалките в модела, които наистина са сред акцентите, тъй като те обгръщат тялото и неутрализират умората на дълъг път. А там е силата на новия модел: магистралата, където комфортът е на завидно ниво. Увеличеното междуосие тук се е отразило в отварянето на много голямо пространство за краката на пътниците отзад. Да, ще маркирам Skoda Superb, с която никой друг не може да се мери по вътрешни обеми. Нито с обем на багажника, където Insignia отстъпва много на предшественика си (-40 литра), да не говорим за Superb.

Арматурното табло е предлага интересна конфигурация: средната му част е дигитална, докато от двете страни имаме аналогови инструменти. Водачът е допълнително улеснен от head-up дисплей, който подчертава дигиталния характер на инструментите.
Арматурното табло е предлага интересна конфигурация: средната му част е дигитална, докато от двете страни имаме аналогови инструменти. Водачът е допълнително улеснен от head-up дисплей, който подчертава дигиталния характер на инструментите. Източник: Harald Dawo

Но, ако нямате нужда да превозвате пералня в багажника си, то Insignia е вашият избор. По-голяма е от Mazda6, много по-голяма, но пък отстъпва като ангажираност по време на управление от японския си конкурент. Това в никой случай не омаловажава качествата на пътя на новия модел на Opel, тъй като той винаги е залагал на комфортната возия, а не толкова на динамичната. Макар че Grand Sport има какво да каже и по тази тема, когато седнеш зад волана на топ изпълнението с мощния 260 к.с. двигател, 4х4 задвижване и най-интересното – чисто новата 8-степенна трансмисия.

Източник: Harald Dawo

Това бе автомобилът, който карах през по-голямата част от тест драйва на модела във Франкфурт. А причината за това бе, че исках да се запозная по-добре с новата трансмисия, която най-после се появява в гамата на Opel. Много е добра, разработена е от Aisin. Сменя много бързо и плавно предавките, но за момента се предлага само с това топ изпълнение. Малко по-късно ще се предлага в комбинация и с моя фаворит, 2,0-литровият турбо дизел със 170 к.с., който вероятно ще е най-предпочитаният избор у нас. Можа да кажа суперлативи и за мощния 136 к.с. дизел, който е изключително икономичен, но при 170 к.с. и 400 Нм големият дизелов мотор е прекрасен. В гамата на Opel се предлага и 6-степенен автоматик, както още два бензинови мотора (освен споменатите от мен вече агрегати), а също и базовият дизел със 110 к.с.

Източник: Harald Dawo

Акцент при топ изпълнението на модела е и авангардната система за задвижване на четирите колела с torque vectoring - уникално конструктивно решение в средния клас. При тази високотехнологична система два многодискови съединителя заменят конвенционалния заден диференциал и могат да предават въртящ момент към всяко от колелата индивидуално в рамките на милисекунди. Не успях да усетя работата му на немските аутобани, но пък усетих мощността на 260-те коня. Трябва обаче да призная, че очаквах повече от тях. Тяга има, но не и рязкото потегляне, което да ти спре дъха.

Не успях да тествам новия 1,5-литров турбо бензинов мотор, предлагащ се с две нива на мощност от 140 и 165 к.с., но моят избор си остава дизелът с неговите 400 Нм и ръчна скоростна кутия. Инженерите са пипнали конструкцията на горивните камери, оптимизирали са и са променили профила на всмукателните тръби, като агрегатът разчита на система за впръскване на гориво с максимално налягане 200 бара и до десет цикъла на впръскване на работен такт. Споменавам тези инженерни решения, за да подкрепя констатацията си, че по отношение на задвижването новата Insignia се представя изключително добре.

Източник: Harald Dawo

Покрива се целият диапазон, по три бензинови и дизелови двигателя, две автоматични трансмисии, уникално за сегмента 4х4 с torque vectoring, както и допълнително усъвършенстваната адаптивна система на окачването FlexRide, предлагаща възможност за избор на режими Tour или Sport. Няма да забравя да спомена факта, че наскоро от Opel бяха снети всякакви съмнения за данните СО2 емисии и средният разход на гориво. Казвам това, за да подсиля още повече ефекта на това, че в реални условия 2,0-литровият дизел със 170 к.с. ще харчи около 7,0 л/100 км комбинирано. При едно доста лежерно управление може да стигнете до показател и под 6 л/100 км. А това си е повече от отличен резултат, защото тестовите автомобили бяха натъпкани с всичко възможно.

Нов дизайнерски език, луксозен интериор, свързаност на топ ниво, 4х4, турбо двигатели, нов автоматик активи, които не бих се учудил, ако наклонят везните в полза на Insignia да дублира успеха на предшественика си, който спечели приза Автомобил на Европа за 2009 г.
Нов дизайнерски език, луксозен интериор, свързаност на топ ниво, 4х4, турбо двигатели, нов автоматик… активи, които не бих се учудил, ако наклонят везните в полза на Insignia да дублира успеха на предшественика си, който спечели приза “Автомобил на Европа за 2009 г.” Източник: Harald Dawo

Натъпкани е най-правилната дума, защото Insignia Grand Sport изглежда наистина като луксозен автомобил от горния сегмент. Единствено малко по-твърдата пластмаса на места не ме спечели, но във всяко едно друго отношение Insigniа е направила качествен скок напред. Въобще няма да се спирам на всевъзможните опции за свързаност, но ще маркирам страхотните матрични светлини IntelliLux LED от следващо поколение с 32 LED сегмента за функцията на дългите светлини, чийто обхват е до 400 метра.

Предишното поколение на Insignia изпълняваше ролята да ви превози от точка А до точка Б по един комфортен и добре екипиран начин. Сега, новата Grand Sport прави това по още по-добър начин, но добавяйки още една важна съставка: желанието да притежаваш този автомобил вече е на напълно ново равнище. И нещо, което научих от предходния модел: с течения на жизнения си цикъл той ще става все по-добър и по-добър, а този път основата на Insigniа Grand Sport е още по-солидна, върху която да се надгражда.

Технически характеристики

Opel Insignia Grand Sport 2,0D

Размери

Дължина, мм: 4897

Широчина, мм: 1863

Височина, мм: 1455

Междуосие, мм: 2829

Собствено тегло, кг: 1582

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1956

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 170 при 3750

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 400 при 1750-2500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 226

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 8,7

Среден разход, л/100 км: 5,2

Емисии СО2, г/км: 136

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 48 115

Четете още:

Отнето предимство на пешеходец = 77 808 евро глоба

Двуколесното безмоторно творение на Bugatti струва 71 000 лв.

Porsche награждава работниците си с бонус от 9111 евро

Съдията: - Подсъдимия, защо открадна кравата? - Господин съдия, тя ме погледна, аз я погледнах... и някакси... просто ей така се случи... съдбата ни събра!
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Японец мълча 20 години след семеен спор, но продължи да живее с жена си

Японец мълча 20 години след семеен спор, но продължи да живее с жена си

Любопитно Преди 27 минути

Двойката даже приветства трето дете през годините тишина

<p>Огромна дупка се отвори в локалното на &bdquo;Цариградско шосе&rdquo;</p>

Огромна дупка се отвори в локалното на „Цариградско шосе” в София

България Преди 30 минути

По това трасе се движи и градски транспорт

Верижна катастрофа на АМ "Тракия", движението е затруднено

Верижна катастрофа на АМ "Тракия", движението е затруднено

България Преди 1 час

Произшествието се е случило малко след 9:00 часа на 172-ри км

Стратегически ходове причиниха разрив между двойките във Вилата на любовта

Стратегически ходове причиниха разрив между двойките във Вилата на любовта

Любопитно Преди 2 часа

Любовната надпревара продължава всеки петък от 20:00 ч. по NOVA

Починала е обвинителката на принц Андрю - Вирджиния Джуфре

Починала е обвинителката на принц Андрю - Вирджиния Джуфре

Свят Преди 2 часа

41-годишната жена е била намерена мъртва в дома си

"Краен егоизъм": Китай с остра реакция за митата на САЩ

"Краен егоизъм": Китай с остра реакция за митата на САЩ

Свят Преди 2 часа

Министърът на външните работи Ван И заяви, че Пекин стои на страната на международните правила

<p>Пиян шофьор удари паркиран автомобил в Казанлък (СНИМКИ)</p>

С над 2 промила алкохол: Пиян шофьор удари паркиран автомобил в Казанлък

България Преди 2 часа

Той е откаран в болница с наранявания по главата

Протест в района на Дунав мост - Русе, движението ще е затруднено

Протест в района на Дунав мост - Русе, движението ще е затруднено

България Преди 2 часа

Демонстрацията е под надслов "Да защитим децата си - автошествие и блокада на Дунав мост"

Администрацията на Тръмп изготви обща схема за преговорите за митата

Администрацията на Тръмп изготви обща схема за преговорите за митата

Свят Преди 3 часа

Очаква се те да се състоят на етапи през следващите два месеца

Смъртоносна свада в нюйоркското метро: Мъж беше намушкан и убит

Смъртоносна свада в нюйоркското метро: Мъж беше намушкан и убит

Свят Преди 3 часа

Според полицията между двама мъже възникнал спор в мотриса, след като нападателят настъпил жертвата си

Заради бомбена заплаха: Евакуираха самолет на летище във Флорида

Заради бомбена заплаха: Евакуираха самолет на летище във Флорида

Свят Преди 4 часа

Взривно устройство не беше открито

<p>Защо Светият отец&nbsp;ще бъде погребан извън Ватикана?</p>

Защо папа Франциск ще бъде погребан извън Ватикана?

Свят Преди 5 часа

За първи път от повече от век понтифекс ще бъде погребан извън Ватикана

„Всяка година е катастрофа за мен“ – Животът след чернобилската авария

„Всяка година е катастрофа за мен“ – Животът след чернобилската авария

Свят Преди 5 часа

"Дозиметърът се пукна, когато се приближих до колата си"

<p>Как папа Франциск наруши традицията - дори в смъртта си</p>

Как папа Франциск наруши традицията - дори в смъртта си: Плановете за последното му сбогуване

Свят Преди 5 часа

Ватиканът се готви за исторично сбогуване с понтифика

Да благодарим на ChatGPT излиза скъпо, но си струва

Да благодарим на ChatGPT излиза скъпо, но си струва

Технологии Преди 5 часа

Благодарностите изразходват ресурси за милиони

Приключи поклонението пред тленните останки на папа Франциск

Приключи поклонението пред тленните останки на папа Франциск

Свят Преди 13 часа

Около 250 000 души са успели да отдадат почит на покойния папа