О пити в тази посока са правени. Най-сполучливият е този на AeroMobil, която разполага с действащ прототип на летящ автомобил, но той все още не е пуснат в серийно производство.
Сега на ред са руските специалисти, като новината разпространи РИА Новости, цитирайки Ян Чибисов, водещ консултант в сферата на физико-техническите изследвания на Фонда за перспективни изследвания.
„Нужен ни е „летящ автомобил”. Свата въпрос за пълноценен летателен апарат, но с транспортна и пилотируема достъпност на автомобил. До момента съществува голяма разлика между пилот и шофьор. Тази разлика трябва да се неутрализира – това е свръх задача,” заяви Чибисов.
Летящият автомобил ще (евентуално) се използва за превоз на товар и пътници, а максималната му товароносимост ще варира от 100 до 1000 кг. Машината трябва да бъде оборудвана с автопилот, система за вертикално излитане и възможност за кацане на площ от 50 на 50 метра. Във фонда смятат, за подобен автомобил може да се използва по време, например, на спасителни операции.
Обявен е конкурс, като до 28 април ще се пресяват най-добрите предложения. Финансирането на проекта е в размер на 3 млн. рубли (48 000 евро) в срок от 12 месеца.
На снимката виждате AeroMobil 3.0, който е най-близкото нещо до описанието „летящ автомобил”. Проектът стартира още през 1990 г. с версията 1.0. Пет години по-късно започва разработването на 2.0. През 2013 г. следва версия 2,5, за да се стигне до финалния проект – AeroMobil 3.0.
Корпусът, крилата и колелата са изработени от композитни материали, захванати за стоманена пространствена рама. Задвижването се осигурява от двигател Rotax 912. В автомобилен режим той харчи около 8 л/100 км, а максималната скорост достига 160 км/ч.
Автомобилът е дълъг 6 метра и е широк 2,24 м със сгънати крила. В самолет режим разходът е 15 литра на час, а обхватът на полет е 700 км. Максималната му скорост във въздуха е над 200 км/ч.
Напомняме, че преди дни подразделение на Airbus, базирано в Калифорния, започва разработването на летящо такси Vahana. Пълноразмерният му прототип трябва да е готов да края на 2017-а.
„Таксито” ще представлява летящ дрон за един пътник или товар. Той трябва да е автономен.
Разработва се и апарат CityAirbus, който ще излита вертикално. Управлението му ще се извършва от човек.
Четете още:
Новото M5 ще конкурира супер автомобилите, а BMW остана без главен дизайнер
В Европа бяха продадени 15,14 млн. коли, ръстът се движи от кросоувърите
Renault Megane е „Автомобил на 2017 г. в България”, Skoda Kodiaq – „Кросоувър на годината”
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!