С луховете донасят, че бъдещото М5 ще притежава динамика, която да го изправи срещу супер автомобилите. Но по-интересното е, че в BMW тече някакво преструктуриране, след като друга непотвърдена новина казва, че главният дизайнер Карим Хабиб е напуснал поста си.
Предположенията са, че бъдещото BMW M5 (F90) ще ускорява до 100 км/ч в рамките на 3,5-3,6 секунди. Това е доста по-бързо от настоящото поколение на модела (F10), което взима спринта до 100 за 4,2 секунди.
Новият М5 ще разчита на задвижване на четирите колела и скоростна кутия M DCT. Очакваната динамика на М5 звучи впечатляващо, но не и съпоставена с мощното 462 к.с. BMW M550i xDrive (G30), което ускорява до 100 км/ч за 4 секунди.
Очакванията се, че F90 ще се задвижва от доработен битурбо V8 мотор с обем 4,4 литра, чиято мощност ще бъде в рамките на 600 к.с. В по-далечен момент може да се очаква и версия М5 CS.
Слуховете донасят, че новото М5 ще може да превключва от 4х4 само на задно задвижване чрез натискането на бутон.
Дебютът на следващото поколение BMW M5 се очаква в края на тази година, а на пазара ще се появи през 2018 г.
Не по-малко интересна е и новината от агенция Automotive News, която, позовавайки се на свой източник твърди, че шеф дизайнерът на BMW е напуснал поста си. Карим Хабиб оглавява дизайна на BMW от 2012 г., когато се връща при баварците след кратка забежка при върлия враг Mercedes. Информация и коментар от BMW липсват.
Трябва да напомним, че през миналата година BMW Group напуснаха още двама главни дизайнери. Андерс Верминг, оглавяващ MINI, премина в Borgward, докато Бенуа Якоб, шеф дизайнер на подразделението „i”, започна работа в Future Mobility.
Трябва да се отбележи, че и Borgward, и Future Mobility са китайски компании, което може да подскаже, че и Карим Хабиб може да е бил привлечен от някоя грандиозна оферта от Поднебесната империя.
Под ръководството на Карим Хабиб бе създадено новото лице на BMW след ерата на Ейдриан ван Хойдонк. Последният модел, създаден от Хабиб, е BMW X7, чийто тестове се провеждат в момента. Най-големият SUV на малката окачваме през 2018 г.
Четете още:
В Европа бяха продадени 15,14 млн. коли, ръстът се движи от кросоувърите
Renault Megane е „Автомобил на 2017 г. в България”, Skoda Kodiaq – „Кросоувър на годината”
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!