П репятствията пред автомобилните производители стават все повече и повече, но това не им пречи да постигат рекордни печалби.
През 2016 г. най-големите 17 автомобилни производителя в света са спечелили общо 104 млрд. евро, казва публикация в авторитетното немско издание Handelsbatt. Тази цифра е с 10 млрд. евро спрямо година по-рано и рекордна в историята до момента.
Публикацията се основава на проучване на Центъра за автомобилен мениджмънт (CAM) към бизнес училището Fachhochschule der Wirtschaft в Бергиш Гладбах край Кьолн.
Рекордни са и продажбите на автомобили: 78,1 млн. за 2016 г.
Според данните на CAM, лидери по оперативен доход са три концерна: Toyota, Daimler и General Motors. При японската компанията показателят EBIT (печалбата преди изплащане на дължимите данъци и такси) е нараснал със 17 млрд. евро спрямо предходната фискална година. Германският концерн е заработил по този показател 12,9 млрд. чисти 8,5 млрд. евро, +1,2%), докато американският концерн - 11,9 млрд. евро.
На тези три компании се падат 40% от общата печалба на целия автомобилен пазар. А ако към тях се добавят Ford (9,8 млрд. евро) и BMW (9,4 млрд. евро), то се окачва, че Топ 5 прибира 60% от оперативната печалба в целия отрасъл.
Неочаквани резултати дава анализът на оперативната рентабилност (това е съотношението между приходи и поръчки). Най-добрият показател тук показва… Subaru с 13,5%! Второто място заема BMW (10%), след които се нареждат Daimler (8,4%), Toyota (7,8%) и GM (7,5%). Трябва да се отбележи, че Subaru е много далеч по обем продажби – през миналата година са реализирани само 958 000 автомобила.
Според данни на консултантската фирма Ernst & Young, концернът Volkswagen се нарежда една на 140то място по печалба (7,3 млрд. евро), докато рентабилността, според проучването на CAM, се равнява на само 3,3%.
Volkswagen е много далеч и по отношение на пазарната капитализация. Сумарната стойност на акциите на Тoyota се изчислява на 186 млрд. евро, а тези на Volkswagen – едва 69 млрд евро.
Четете още:
Alfa Romeo 159 TI: Брутално яката кола
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!