Octavia винаги е била гръбнакът на Skoda. Доказват го продажбите на модела, а фейслифтът на третото поколение има за цел да продължи тенденцията от последните 21 години. Той вече е на пазара в България. И носи със себе си най-голямата новост – фаровете, които веднага бяха оприличени с тези на предишната Е-класа. Те са снабдени с full LED технология, която заменя досегашната комбинация от bi-xenon + LED дневни светлини. Промени се откриват още в предната броня и фаровете за мъгла. Спорни или не, но новата Octavia има далеч по-големи активи в своя полза.
На първо място моделът се предлага в 8 разновидности на двата си варианта лифтбек и комби. Сред тях са спортната версия RS, екологичната GreenLine, луксозната Laurint&Clement, високопроходимата Octavia Scout, и др.
В интериора се откриват доста прилики с Kodiak. Тук акцентът е 9,2-инчовият сензорен дисплей на инфотеймънт системата Columbus, която се предлага при най-високото ниво на оборудване. Отстранени са бутоните около екрана, като сега са заменени от сензори.
Съществено внимание е обърнато на системите за забавление (общо 4 възможности), но най-вече на свързаността на борда на автомобила. Моделът предлага и пълен набор от системи за активна и пасивна безопасност.
Skoda Octavia се предлага с голямо разнообразие от задвижващи варианти. Бензиновите и дизелови мотори варират от 1,0 до 2,0 литра и мощност между 84 и 184 к.с. (RS е друга тема). Версиите 1,8 TSI и 2,0 TDI са достъпни и със система за задвижване на четирите колела. Моделът предлага избор между 6- или 7-степенна DSG кутия. Някои от модификациите могат да се оборудват със система Dynamic Chassis Control (DCC), която предлага три режима на настройка на шасито: Comfort, Normal и Sport.
Цените на модела се запазват на познатите нива. Базовата версия с 1,2-литров бензинов мотор стартира от 28 960 лв. Базовият дизел с 90 к.с. струва 33 730 лв., докато версия със 150 дизелови коня и 6-степенна DSG трансмисия започва от 44 380 лв.
Четете още:
Леки външни и вътрешни промени за Peugeot 308
BMW представя 12 иновативни модела на „Техно класика”
Франчайзът „Бързи и яростни” е потрошил имущество за $520 млн.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!