И зглежда удачен момент да се спрем на 159, след като у нас вече официално се продава Alfa Romeo Giulia, със сигурност един от най-красивите нови автомобили на пазара.
Това далеч не означава, че 159 е за подценяване, напротив. Едно е сигурно: Alfa 159 е красива кола и мечта за най-запалените фенове. Защо? Защото по дизайна на този автомобил специалистите от Alfa Romeo Styling Centrе са работили в сътрудничество с Джорджето Джуджаро.
Дизайнът на “носа” е запазена марка за cuore sportivо модели, с радиаторна решетка, дълбоко врязана в бронята и въздухозаборника. Трите кръгли фара допълнително подсилват спортния имидж, традиционното оръжие, с което Alfa привлича клиентите си.
TI версията се отличава с големи спирачни апарати Brembo и някои визуални видоизменения, които я правят още по-привлекателна.
BMW Серия 5 ( Е39) е баварският кораб-майка
Volkswagen Touareg е универсалeн, но не и евтин за поддръжка
Френският лъв е доста по-кекав от българския
Пред клиентите се отваря изключително голям набор от възможности, включващ три бензинови и три дизелови силови агрегата. На върха на гамата естествено е позициониран 3,2 V6 JTS (Jet Thrust Stoichiometric) с мощност 260 к.с. и въртящ момент от 322 Нм. Следват го 2,2- и 1,9-литровите мотори със съответно 185 и 160 к.с. мощност и въртящ момент 230 и 190 Нм. Проблемът? Не носят на газ.
Затова предпочитанията на вторичния пазар падат върху дизеловите двигатели Common Rail с Multijet технология. Тук най-мощен е 5-цилиндровият 2,4 JTDM (200 к.с. и 400 Нм). Двата 1,9 JTDM не са за пренебрегване. Първият е 16-клапанен със 150 “коня” и 320 Нм, а другия 8-клапанов и 120 к.с. мощност с 280 Нм въртящ момент. Всички силови агрегати работят съвместно с 6-степенна механична трансмисия. На разположение е и автоматизираната Selespeed.
За по-платежоспособните клиенти има и Q модел с четири задвижващи колела. 159 предлага еволюция на перманентното 4х4 задвижване с три диференциала, адаптирана от Crosswagon Q4. Разпределението на въртящия момент между двете оси е съответно 57 на 43 % към задните и предните колела.
Междуосието от 2700 мм и фактът, че това е комби, предполагат голямо вътрешно пространство и багажник. Да, ама не. Това е най-големият минус на модела. Отзад няма място, а багажникът си е направо миниатюрен.
Четете още:
Пазарната стойност на Tesla е по-висока от тази на Ford
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!