BMW 540i xDrive гарантира взривоопасни емоции (тест драйв)
Източник: netinfo

Н яма да изненадам никого, нито ще направя откритие, но не мога да започна по друг начин освен с констатацията, че новата „петица” реално е „седмица”, но с леки корекции в габаритите, статуса (разбирай цена) и позиционирането в моделната гама. И в това няма нищо учудващо и изненадващо. Личното ми терзание обаче е друго: намирам „петицата” за по-добра от „седмицата”, което не би трябвало да е така, но не мога да потисна това чувство.

Новата Серия 5 (G30) е „качена” на същата платформа CLAR, на която ляга и Серия 7. Конструкцията на шасито е сходна (липсват само карбоновите усилватели в централната част), използват се идентични мотори и геометрия на окачването с електромеханични стабилизатори. Ключовата разлика е невъзможността да си поръчаш пневматично окачване. Но това не е проблем, защото, повярвайте ми, пътното поведение на „петицата” е по-добро от това на „седмицата”. Именно за това в началото казах, че усещам Серия 5 по-добра от топ лимузината на баварците: защото мога да се насладя на онова прецизно пътно поведение, с което баварците просто изпъкват пред преките си конкуренти.

Комфорт и управляемост. Звучи доста банално, но именно това удивително съчетание на тези две сложно съчетаеми качества дават на новата „петица” статута на (вероятно) най-впечатляващия автомобил в сегмента.

Комфорт? Тук говорим за много кораво шаси, конструирано от микс от високоякостни стомани, алуминий и магнезий, гъвкаво настроено окачване с нови адаптивни амортисьори и страхотна шумоизолация. Двигателят и трансмисията са опаковани в специална термо-акустична капсула (като при „седмицата”), която неутрализира вибрациите и паразитните шумове, като едновременно с това поддържа оптималния температурен режим на агрегата. Към това добавям факта, че G30 е седанът на BMW с най-нисък коефициент на въздушно съпротивление (0,22), с което още повече искам да подсиля твърдението си, че в интериора наистина не се чува нищо от заобикалящия ви свят. Освен когато сгазиш педала на газта и този прекрасен двигател изригне.

Преди години обозначението 540 означаваше, че под капака е монтиран V8 двигател, но при днешното BMW 540i това значи 3,0-литров редови „шестак” с принудително пълнене. И той е просто прекрасен. Със своите 340 к.с. и 450 Нм ускорява огромния седан за страхотните 4,8 секунди при версията xDrive, каквато беше тестовата кола! Тези факти се допълват от втвърденото окаване на М-пакета, който прави автомобила още впечатляващ. Да, без 4х4 поведението сигурно ще е по-забавно и спортно, но вече преминах възрастовата граница, когато това беше основно за мен. Сега пътувам най-често със семейството си, затова xDrive е за предпочитане. А и „седмицата” беше с xDrive, затова нямам никакви съмнения за констатацията: този 540i xDrive е невероятна машина, която изпреварва Серия 7 в частта „чувство зад волана”.

MINI Countryman е по-доброто BMW X1 (тест драйв)

Диското отново е на мода с Land Rover Discovery (тест драйв)

Новият Opel Insignia поставя смел въпрос: Passat ли? (тест драйв)

Audi Q5 постига идеалния баланс (тест драйв)

Да, нископрофилните 19-ки предават неравностите на пътя малко по-остро, но комфортът си остава на висота. Тествам режимите Comfort и Adaptive извън града, но не успявам да открия никаква разлика. Великденската навалица по пътищата ме кара да шофирам доста внимателно, без да давам газ. Гледам средния разход на гориво и не мога да повярвам.

На прибиране от тежките трапези трафикът е по-рехав, а завоите през „Петрохан” ме подтикват да натисна бутона Sport. И 540i xDrive се превръща в друга машина. В главата ми се набива прекрасният звук на мотора, приборното табло почервенява, 8-степенният автоматик става по-бърз, а „шестакът” прави своята магия. Мократа настилка ме кара да се радвам, че на задния капак има надпис xDrive, но най-впечатлен съм от отчитането на средния разход: малко над 500 км пробег и разход от 9,3 л/100 км! При кола около 1800 кг, 4,8 сек до 100 км/ч и 450 Нм, които са на разположение при 1380 об/мин… „Осмак” ли? Не, благодаря.

Вярвам, че за клиентите на Серия 5 парите не са проблем. Затова другият задължителен избор трябва да е изпълнението на интериора. В моя случай то е с буквичката „М”, което значи комбинация от много лъскав метал и прекрасна кожа. Новото поколение iDrive върви в комплект с 10,25-инчов тъчскрийн дисплей. Радващ е и Head-up дисплеят с увеличено със 70% проекционно поле. Воланът пасва идеално в захвата ми, а при по-спокойно управление може да насочиш слуховия си апарат към аудио системата Bowers & Wilkins с 16 високоговорителя и 10-канален усилвател. Йонизацията на въздуха и 8-те аромата са щрих към СПА-атмосферата на борда на Серия 5, тъй като опционалните, 20-камерни седалки предлагат 8 масажни функции.

Списъкът от глезотии може да продължи, а този със системите на борда е толкова дълъг, че въобще няма да се спирам на него. Той си е съвсем различно четиво и занимавка. Трябва обаче да отбележа Асистента за завиване и водене в лентата, който води автомобила в неговата лента на движение без да е необходимо водачът да държи кормилото през цялото време. От него се иска на всеки 28 секунди (след сигнал) да слага ръце за кратко върху волана, за да разбере системата, че не е заспал. Отбелязвам това, тъй като реално това е полуавтономно управление. Странно е, нехарактерно и те държи под напрежение, но със сигурност индустрията се движи усилено в тази посока и няма да минат толкова много години, когато нещата ще станат още по-странни.

Stop & Go: 7,9 млн.: реализираните бройки от предходните шест поколения на BMW Серия 5; 2 млн.: толкова са само продажбите на предходното поколение на бизнес седана; 10,24: размерът на новия тъчскрийн дисплей; 0,22: коефициентът на въздушно съпротивление, превръщащ G30 в най-аеродинамичния седан на BMW; 70%: с толкова е увеличена проекционната площ на Head-up дисплея; 8: наличните аромати, които освежават йонизирания въздух в пакета Ambient Air; 8: масажните функции на седалките (опция) с 20 въздушни камери; 500: обхватът на светлинния сноп на фаровете Selective Beam.
Stop & Go: 7,9 млн.: реализираните бройки от предходните шест поколения на BMW Серия 5; 2 млн.: толкова са само продажбите на предходното поколение на бизнес седана; 10,24: размерът на новия тъчскрийн дисплей; 0,22: коефициентът на въздушно съпротивление, превръщащ G30 в най-аеродинамичния седан на BMW; 70%: с толкова е увеличена проекционната площ на Head-up дисплея; 8: наличните аромати, които освежават йонизирания въздух в пакета Ambient Air; 8: масажните функции на седалките (опция) с 20 въздушни камери; 500: обхватът на светлинния сноп на фаровете Selective Beam.

Проблемът при Е-класата и А-шестицата е един: те също предлагат огромен набор от електронни системи и екстри. Тук нито един от трите конкурента не изпъква, защото имат почти същото, с което разполага конкуренцията. Не, опасността е, че в споменатите два модела има опасност да се почувстваш като 60-годишна „бяла якичка“, облечен със строг сив костюм и ръб на панталона, върху който муха би се подхлъзнала, бързащ да излезе от подземния гараж на офиса на път за ранната вечеря у дома в 19,00 часа. Докато „петицата“ е „друга бира”. Шофирането й просто не те отегчава. Да, усещането зад волана в никой случай не може да се сравни с това в Серия, но да не забравяме, че тази кола е една умалена 7-ца.

Нейното предназначение е да привлича клиентите си с лукс, комфорт, невероятни двигатели и безкраен списък от екстри. Поискате ли обаче, може да изкара усмивката ви на лицето. Задвижването на четирите колела е препоръчително, тъй като многото мощност само върху задната ос може да ви изиграе лоша. Най-заклетите фенове на баварската марка биха възроптали срещу последното изречение, което според тях е отнело чистотата от BMW. Но времената отдавна се смениха, клиентите отдавна искат друго от своите автомобили. Вече няма (почти) място за старите кучета.

Технически характеристики:

BMW 540i xDrive

Размери

Дължина, мм: 4935

Широчина, мм: 1868

Височина, мм: 1466

Междуосие, мм: 2975

Маса, кг: 1735

Двигател

Вид: редови, 6-цилиндров, би-турбо

Работен обем, куб. см: 2998

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 340 при 5500-6500

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 450 при 1380-5200

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 4,8

Среден разход, л/100 км: 6,7

Вредни емисии СО2, г/км: 156

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 121 250

Четете още:

По-компактен, по-лек и произведен в Япония: Suzuki Swift

Ето колите, собствениците на които се отървават най-бързо от тях

Най-продаваната спортна кола през 2016 г. е Ford Mustang… отново

Баба и внучка готвят в кухнята. -По мое време музиката беше много по-мелодична, казва бабата. -Но бабо, това е миксера.  
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
„Непоносимост към месото": Може ли организмът ни да забрави как да го смила

„Непоносимост към месото": Може ли организмът ни да забрави как да го смила

Любопитно Преди 3 минути

Всичко по темата може да прочетете в следващите редове

Няколко щата в САЩ са под заплаха от тежки метеорологични явления

Няколко щата в САЩ са под заплаха от тежки метеорологични явления

Свят Преди 43 минути

Динамична буреносна система заплашва да предизвика мощни торнада и градушка с големина на бейзболна топка

Поредна руска среднощна атака срещу Одеска област, ранени

Поредна руска среднощна атака срещу Одеска област, ранени

Свят Преди 1 час

Двама души са пострадали – жена на 61 г. от град Одеса и мъж на 53 г. от гр. Черноморск

Стотици си взеха последно сбогом с легендата Норайр Нурикян (ВИДЕО/СНИМКИ)

Стотици си взеха последно сбогом с легендата Норайр Нурикян (ВИДЕО/СНИМКИ)

България Преди 1 час

Двукратният олимпийски шампион си отиде от този свят на 76-годишна възраст

Протест във Врачанско: Искат справедливост след изнасилването на младеж

Протест във Врачанско: Искат справедливост след изнасилването на младеж

България Преди 1 час

Гражданите се притесняват, че извършителят няма навършени 18 години и затова може се размине с тежко наказание

Вашингтон изгони посланика на Южна Африка

Вашингтон изгони посланика на Южна Африка

Свят Преди 2 часа

"Нямаме какво повече да обсъждаме с него, така че той представлява ПЕРСОНА НОН ГРАТА", написа ръководителят на американската дипломация Марко Рубио в X

<p>Тръмп обмисля ограничения за пътуване на граждани от десетки държави</p>

Тръмп отново затяга контрола: Обмисля ограничения за пътуване на граждани от десетки държави

Свят Преди 3 часа

Афганистан, Иран, Сирия, Куба и Северна Корея, наред с други страни, ще бъдат напълно отстранени от издаване на визи

Изненадващ елиминационен обрат в “Един за друг”

Изненадващ елиминационен обрат в “Един за друг”

Любопитно Преди 3 часа

Никол и Радо от Варна получиха втори шанс

<p>Радев за Нурикян: Човек, лидер и шампион, който нерядко поставяше целия свят на колене</p>

Президентът Радев за Нурикян: Човек, лидер и шампион, който нерядко поставяше целия свят на колене

България Преди 4 часа

Държавният глава изрази съболезнования на семейството и близките на първия български олимпийски шампион във вдигането на тежести

Капитана разкрива тайните на хумора в Podcast7

Капитана разкрива тайните на хумора в Podcast7

Любопитно Преди 4 часа

В подкаста гостува един от най-известните стендъп комици в България – Димитър Иванов

Висш лидер на "Ислямска държава" е ликвидиран в Ирак

Висш лидер на "Ислямска държава" е ликвидиран в Ирак

Свят Преди 4 часа

Абдала Маки Муслих ал Рифай, известен като Абу Хадиджа е бил един от най-важните членове в глобалната организация

Тежка катастрофа в Благоевградско, загинаха трима

Тежка катастрофа в Благоевградско, загинаха трима

България Преди 4 часа

Автомобил, управляван от 32-годишен мъж, е излязъл извън пътното платно и се е блъснал в крайпътен скат

Тръмп бил "малко саркастичен", когато обещал да сложи край на войната в Украйна за 24 часа

Тръмп бил "малко саркастичен", когато обещал да сложи край на войната в Украйна за 24 часа

Свят Преди 5 часа

Той беше помолен да коментира обещанието, дадено от него нееднократно по време на предизборната надпревара

Пътна естакада в строеж се срути в Банкок, има жертви и ранени

Пътна естакада в строеж се срути в Банкок, има жертви и ранени

Свят Преди 5 часа

Загинали са четирима работници и един инженер

Внимание, шофьори! Ограничават движението в посока Кулата

Внимание, шофьори! Ограничават движението в посока Кулата

България Преди 6 часа

Трафикът се пренасочва по АМ „Струма“

<p>Воден <span style="color:#3300cc;"><strong>апокалипсис</strong></span> в Италия, евакуираха десетки</p>

Воден апокалипсис в Италия, евакуираха десетки

Свят Преди 6 часа

Проливни дъждове разляха реки и наводниха улици в близост до историческите градове Флоренция и Пиза