BMW 540i xDrive гарантира взривоопасни емоции (тест драйв)
Източник: netinfo
4

Н яма да изненадам никого, нито ще направя откритие, но не мога да започна по друг начин освен с констатацията, че новата „петица” реално е „седмица”, но с леки корекции в габаритите, статуса (разбирай цена) и позиционирането в моделната гама. И в това няма нищо учудващо и изненадващо. Личното ми терзание обаче е друго: намирам „петицата” за по-добра от „седмицата”, което не би трябвало да е така, но не мога да потисна това чувство.

Новата Серия 5 (G30) е „качена” на същата платформа CLAR, на която ляга и Серия 7. Конструкцията на шасито е сходна (липсват само карбоновите усилватели в централната част), използват се идентични мотори и геометрия на окачването с електромеханични стабилизатори. Ключовата разлика е невъзможността да си поръчаш пневматично окачване. Но това не е проблем, защото, повярвайте ми, пътното поведение на „петицата” е по-добро от това на „седмицата”. Именно за това в началото казах, че усещам Серия 5 по-добра от топ лимузината на баварците: защото мога да се насладя на онова прецизно пътно поведение, с което баварците просто изпъкват пред преките си конкуренти.

Комфорт и управляемост. Звучи доста банално, но именно това удивително съчетание на тези две сложно съчетаеми качества дават на новата „петица” статута на (вероятно) най-впечатляващия автомобил в сегмента.

Комфорт? Тук говорим за много кораво шаси, конструирано от микс от високоякостни стомани, алуминий и магнезий, гъвкаво настроено окачване с нови адаптивни амортисьори и страхотна шумоизолация. Двигателят и трансмисията са опаковани в специална термо-акустична капсула (като при „седмицата”), която неутрализира вибрациите и паразитните шумове, като едновременно с това поддържа оптималния температурен режим на агрегата. Към това добавям факта, че G30 е седанът на BMW с най-нисък коефициент на въздушно съпротивление (0,22), с което още повече искам да подсиля твърдението си, че в интериора наистина не се чува нищо от заобикалящия ви свят. Освен когато сгазиш педала на газта и този прекрасен двигател изригне.

Преди години обозначението 540 означаваше, че под капака е монтиран V8 двигател, но при днешното BMW 540i това значи 3,0-литров редови „шестак” с принудително пълнене. И той е просто прекрасен. Със своите 340 к.с. и 450 Нм ускорява огромния седан за страхотните 4,8 секунди при версията xDrive, каквато беше тестовата кола! Тези факти се допълват от втвърденото окаване на М-пакета, който прави автомобила още впечатляващ. Да, без 4х4 поведението сигурно ще е по-забавно и спортно, но вече преминах възрастовата граница, когато това беше основно за мен. Сега пътувам най-често със семейството си, затова xDrive е за предпочитане. А и „седмицата” беше с xDrive, затова нямам никакви съмнения за констатацията: този 540i xDrive е невероятна машина, която изпреварва Серия 7 в частта „чувство зад волана”.

MINI Countryman е по-доброто BMW X1 (тест драйв)

Диското отново е на мода с Land Rover Discovery (тест драйв)

Новият Opel Insignia поставя смел въпрос: Passat ли? (тест драйв)

Audi Q5 постига идеалния баланс (тест драйв)

Да, нископрофилните 19-ки предават неравностите на пътя малко по-остро, но комфортът си остава на висота. Тествам режимите Comfort и Adaptive извън града, но не успявам да открия никаква разлика. Великденската навалица по пътищата ме кара да шофирам доста внимателно, без да давам газ. Гледам средния разход на гориво и не мога да повярвам.

На прибиране от тежките трапези трафикът е по-рехав, а завоите през „Петрохан” ме подтикват да натисна бутона Sport. И 540i xDrive се превръща в друга машина. В главата ми се набива прекрасният звук на мотора, приборното табло почервенява, 8-степенният автоматик става по-бърз, а „шестакът” прави своята магия. Мократа настилка ме кара да се радвам, че на задния капак има надпис xDrive, но най-впечатлен съм от отчитането на средния разход: малко над 500 км пробег и разход от 9,3 л/100 км! При кола около 1800 кг, 4,8 сек до 100 км/ч и 450 Нм, които са на разположение при 1380 об/мин… „Осмак” ли? Не, благодаря.

Вярвам, че за клиентите на Серия 5 парите не са проблем. Затова другият задължителен избор трябва да е изпълнението на интериора. В моя случай то е с буквичката „М”, което значи комбинация от много лъскав метал и прекрасна кожа. Новото поколение iDrive върви в комплект с 10,25-инчов тъчскрийн дисплей. Радващ е и Head-up дисплеят с увеличено със 70% проекционно поле. Воланът пасва идеално в захвата ми, а при по-спокойно управление може да насочиш слуховия си апарат към аудио системата Bowers & Wilkins с 16 високоговорителя и 10-канален усилвател. Йонизацията на въздуха и 8-те аромата са щрих към СПА-атмосферата на борда на Серия 5, тъй като опционалните, 20-камерни седалки предлагат 8 масажни функции.

Списъкът от глезотии може да продължи, а този със системите на борда е толкова дълъг, че въобще няма да се спирам на него. Той си е съвсем различно четиво и занимавка. Трябва обаче да отбележа Асистента за завиване и водене в лентата, който води автомобила в неговата лента на движение без да е необходимо водачът да държи кормилото през цялото време. От него се иска на всеки 28 секунди (след сигнал) да слага ръце за кратко върху волана, за да разбере системата, че не е заспал. Отбелязвам това, тъй като реално това е полуавтономно управление. Странно е, нехарактерно и те държи под напрежение, но със сигурност индустрията се движи усилено в тази посока и няма да минат толкова много години, когато нещата ще станат още по-странни.

Stop & Go: 7,9 млн.: реализираните бройки от предходните шест поколения на BMW Серия 5; 2 млн.: толкова са само продажбите на предходното поколение на бизнес седана; 10,24: размерът на новия тъчскрийн дисплей; 0,22: коефициентът на въздушно съпротивление, превръщащ G30 в най-аеродинамичния седан на BMW; 70%: с толкова е увеличена проекционната площ на Head-up дисплея; 8: наличните аромати, които освежават йонизирания въздух в пакета Ambient Air; 8: масажните функции на седалките (опция) с 20 въздушни камери; 500: обхватът на светлинния сноп на фаровете Selective Beam.
Stop & Go: 7,9 млн.: реализираните бройки от предходните шест поколения на BMW Серия 5; 2 млн.: толкова са само продажбите на предходното поколение на бизнес седана; 10,24: размерът на новия тъчскрийн дисплей; 0,22: коефициентът на въздушно съпротивление, превръщащ G30 в най-аеродинамичния седан на BMW; 70%: с толкова е увеличена проекционната площ на Head-up дисплея; 8: наличните аромати, които освежават йонизирания въздух в пакета Ambient Air; 8: масажните функции на седалките (опция) с 20 въздушни камери; 500: обхватът на светлинния сноп на фаровете Selective Beam.

Проблемът при Е-класата и А-шестицата е един: те също предлагат огромен набор от електронни системи и екстри. Тук нито един от трите конкурента не изпъква, защото имат почти същото, с което разполага конкуренцията. Не, опасността е, че в споменатите два модела има опасност да се почувстваш като 60-годишна „бяла якичка“, облечен със строг сив костюм и ръб на панталона, върху който муха би се подхлъзнала, бързащ да излезе от подземния гараж на офиса на път за ранната вечеря у дома в 19,00 часа. Докато „петицата“ е „друга бира”. Шофирането й просто не те отегчава. Да, усещането зад волана в никой случай не може да се сравни с това в Серия, но да не забравяме, че тази кола е една умалена 7-ца.

Нейното предназначение е да привлича клиентите си с лукс, комфорт, невероятни двигатели и безкраен списък от екстри. Поискате ли обаче, може да изкара усмивката ви на лицето. Задвижването на четирите колела е препоръчително, тъй като многото мощност само върху задната ос може да ви изиграе лоша. Най-заклетите фенове на баварската марка биха възроптали срещу последното изречение, което според тях е отнело чистотата от BMW. Но времената отдавна се смениха, клиентите отдавна искат друго от своите автомобили. Вече няма (почти) място за старите кучета.

Технически характеристики:

BMW 540i xDrive

Размери

Дължина, мм: 4935

Широчина, мм: 1868

Височина, мм: 1466

Междуосие, мм: 2975

Маса, кг: 1735

Двигател

Вид: редови, 6-цилиндров, би-турбо

Работен обем, куб. см: 2998

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 340 при 5500-6500

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 450 при 1380-5200

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 4,8

Среден разход, л/100 км: 6,7

Вредни емисии СО2, г/км: 156

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 121 250

Четете още:

По-компактен, по-лек и произведен в Япония: Suzuki Swift

Ето колите, собствениците на които се отървават най-бързо от тях

Най-продаваната спортна кола през 2016 г. е Ford Mustang… отново

Коментари 4
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

4 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Кои свети мъченици почитаме днес

Кои свети мъченици почитаме днес

Любопитно Преди 11 минути

Те са пострадали по времето на източния римски император Лициний

<p>Безос:&nbsp;Илон Мъск беше много ясен, че не прави това за лична изгода</p>

Безос: Илон Мъск няма да използва влиянието си за лична изгода

Свят Преди 34 минути

Безос е в Кейп Канаверал в щата Флорида за първото изстрелване на ракетата-носител "Ню Глен"

.

Саке, направено в Космоса, ще струва над 500 000 долара

Любопитно Преди 1 час

Сакето се произвежда от японски ориз, вода, мая и коджи (вид плесен)

с

Мисионерска поза: Защо се казва така?

Любопитно Преди 1 час

Църквата е смятала, че определена сексуална поза е най-благоприятна за раждането на бебета

Ердоган

Двойната игра на Ердоган с кюрдите

Свят Преди 1 час

Какво се крие зад тази двойна турска стратегия четете в текста

.

Трябва ли да се храним три пъти дневно?

Любопитно Преди 1 час

Всичко по темата може да прочетете в следващите редове

Apple се подготвя за една от най-важните си години

Apple се подготвя за една от най-важните си години

Технологии Преди 1 час

Компанията ще предложи множество нови устройства

Така САЩ гонят Русия от Сърбия

Така САЩ гонят Русия от Сърбия

Свят Преди 8 часа

Вучич увери, че Вашингтон не възнамерява да атакува Сърбия

,

Секс предизвика алергия към ядки на жена

Любопитно Преди 9 часа

За странния медицински случай може да прочетете в следващите редове

Зеленски иска размяна на пленници с КНДР и Русия

Зеленски иска размяна на пленници с КНДР и Русия

Свят Преди 9 часа

Зеленски: В допълнение към първите пленени войници от Северна Корея, несъмнено ще има и други

Зоран Миланович печели президентските избори в Хърватия

Зоран Миланович печели президентските избори в Хърватия

Свят Преди 10 часа

Миланович бе близо до победата още на първия тур

Шведският премиер: Швеция не е във война, но няма и мир

Шведският премиер: Швеция не е във война, но няма и мир

Свят Преди 11 часа

Кристерсон: Ние и нашите съседни държави сме подложени на хибридни атаки

Протести в Китай след смъртта на тийнейджър

Протести в Китай след смъртта на тийнейджър

Свят Преди 13 часа

Един от протестиращите е забелязан да хвърля пожарогасител

Километрично задръстване на пътя Банско - Благоевград

Километрично задръстване на пътя Банско - Благоевград

България Преди 15 часа

Допълнително обстановката е усложнена от силен снеговалеж

Заради безводието в Плевен: Протест блокира пътя за София

Заради безводието в Плевен: Протест блокира пътя за София

България Преди 15 часа

Жителите настояват за трайно решение на проблема

"Демокрация, права и свободи-ДПС" заяви готовност да преговаря за правителство

"Демокрация, права и свободи-ДПС" заяви готовност да преговаря за правителство

България Преди 16 часа

Дискутирани бяха условията за подкрепа от страна на парламентарната група на ДПС-ДПС