М ексиканските заводи на немските компании не се радват на особена почит от Доналд Тръмп, който заплаши, че продукцията им ще бъде наложена с 35% данък при внос на коли в САЩ. Именно в един от тези заводи, който Audi откри в средата на есента на миналата година, в град Сан Хосе Чяпа, бе произведен 8-милионният автомобил, оборудван с фирмената система за задвижване на четирите колела quattro. Юбилейният автомобил е Audi Q5 с 2,0-литров TFSI двигател.
Технологията quattro дебютира през 1980 г., като днес се предлага в над 100 версии на моделите на Audi,като при не малко от тях е стандартно оборудване. През 2015 г. 44% от всички продадени автомобила на марката са оборудвани с quattro.
Представената в Женева през 1980 г. система quattro предлага много напредничавата за времето си схема с отворен среден диференциал.
За да се осигури висока проходимост във всякакви условия, инженерите на Audi монтират ръчна блокировка на средния и задния диференциал.
Quattro III (1987-1994) въвежда една от двете най-важната модификации на тази системи. Става въпрос за въвеждането на Torsen диференциала. Задния диференциал остава с ръчна блокировка, но средния (torsen) вече няма нужда от такава. Блокировката на задния диференциал се изключва автоматично при скорости над 25 км/ч.
Другата голяма промяна се състоя миналата година, когато Audi представи quattro ultra е многодисковата муфа с електронно управление, която замени добрия стар Torsen.
Нова версия на легендарната система за двойно предаване quattro е предназначена за автомобили с надлъжно разположен двигател на модулната платформа MLB.
Новият възел е обединен със скоростната кутия и включва или изключва карданния вал в зависимост от моментното сцепление с пътя.
Новата система за двойно предаване е по-лека с четири килограма от класическото quattro и позволява намаляване на разхода в градски условия средно с 0,3 л/100 км.
Четете още:
Сингапурци готвят хипер автомобил с технологии от Формула 1
Обновеният Ford Mustang идва с повече мощност, нов дизайн и много технологии
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!