П олагайки основите на един от най-големите и модерни заводи за батерии, Daimler AG поставя нови стандарти и предприема следващата стъпка в своята електрическа офанзива. Да, на церемонията присъстваше Ангела Меркел, но всичко това не бе предхождано от месеци обяснения как ще бъде построено нещо невиждано, както се случва винаги при Илон Мъск, чиято „Гигафактори” все още е далеч от завършване. Докато Daimler обещава вторият завод за батерии да заработи след точно година.
Въпросният втори завод за автомобилни литиево-йонни батерии ще бъде построен с инвестиция от около 500 млн. евро. В основите му символично бе вграден корпус на литиево-йонна батерия.
Новият завод се намира на приблизително 50 км от Дрезден и ще започне работа в средата на 2018 г. Разпростиращ се на площ от 20 декара, той е в непосредствена близост до настоящия завод за батерии на компанията. Новият завод ще учетвори настоящото производство на литиево-йонни батерии. С производството им се занимава самостоятелното дружество ACCUMOTIVE.
Новият завод има ключова роля в стратегията на концерна, който предвижда до 2022 г. да има 10 напълно електрически автомобила (малки градски модели и големи SUV-ове). В тази експанзия Daimler AG ще инвестира 10 млрд. евро, като 1/20 ще е за новия завод. Първият EQ модел ще слезе от поточната линия на завода на Mercedes в Бремен до края на десетилетието. Компанията предполага, че съотношението на електрическите автомобили в общия микс на продажбите на Mercedes-Benz ще е между 15 и 25% към 2025 г.
Четете още:
Шокиращо проучване: Двигателят с вътрешно горене ще изчезне до 8 години
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!