Още по темата

От солен чипс се ожаднява, но резултатите от симулирана мисия до Марс показаха, че в дългосрочен план по-голямото количество сол намалява жаждата, съобщи в. "Индипендънт".

Резултатът е важен за планирането на бъдеща мисия до Червената планета. Необходимото количество вода трябва да бъде предвидено от космическите агенции, тъй като полетът ще бъде дълъг.

В двете посоки той ще е поне 510 дни.

Още любопитни митове за храната вижте във видеото горе.

Смята се, че солта увеличава жаждата особено защото тя се свързва с повече отделена урина. Учените от Германия, САЩ и други държави обаче установиха, че храната с много сол има обратния ефект върху участниците в експеримента - 10 мъже, живели в затворено помещение и били подложени на строга диета в продължение на 205 дни.

Участниците в експеримента са пиели по-малко вода и са задържали повече течности, въпреки че са произвеждали повече урина. Те са усещали и повече глад, когато храната им е била по-солена.

Източник: Getty Images/Guliver

Изследването е повторено с мишки със същите резултати.

Учените са тествали три дози сол - две, каквито хората обикновено приемат ( 12 гр и 9 гр), и една според насоките за здравословно хранене (6 гр). Дори най-голямото количество не е стряскащо.

Резултатите от изследването са публикувани в Journal of Clinical Investigation.

Четете още:

Учени: Човешкият мозък може да произведе собствена захар

Три странни факта за кафето, които ще ви изненадат

10 храни, които не трябва да ядете на гладно