В Париж започнаха първите тестове на електрически самоуправляващи се автобуси. Те са част от мерките на френската столица за намаляване на вредните емисии и замърсяването на въздуха.

Малките автобуси са дело на компанията EasyMile. Те са модел EZ10 и имат шест седящи места, като могат да превозват и още шестима правостоящи. Има и рампа за детски и инвалидни колички. Тестовите бройки за Париж ще возят по-малко хора, защото от съображения за сигурност в тях ще има и оператор. Автобусите ще се използват в съвсем реална обстановка и ще превозват хора Лионската гара и гара Остерлиц, като тестът ще продължи три месеца.

В Русия започва проект за разработване на летящ автомобил

Той е само първата стъпка в амбициозния план на парижката управа. "Мечтаем за ден,в който подобни автобуси ще са паркирани близо до гарите на влаковете и ще събират хора при повикване", коментира пред журналисти Елизабет Борн, която е ръководител на парижката транспортна мрежа. Целта е автобусите да осъществяват връзката между домовете на хората и гарите.

Google няма да махне воланите от автомобилите си

За сега тестът е доста по-скромен. Разстоянието между Лионската гара и гара Остерлиц е около 1 км. Автобусите са два и ще работят всеки ден, като ще возят безплатно. След това ще бъде направено прекъсване за анализиране на резултатите. По-късно тази година автобусите ще започнат да превозват и между други точки на Париж.

Автопилотът на Tesla избягва катастрофи с нов софтуер

"Автономните автомобили са революция за всеки град на планетата и ще променят значително градската среда през следващите 20 години", коментира пред Агенция "Франс прес" заместник-кметът на града Жан-Люис Мисика.

EZ10 има максимална скорост от 40 км/ч., но при нормални условия се движи с 20-25 км/ч. Автобусът няма никакви уреди за управление, нито ясно изразена предница или задница. Това му позволява да променя посоката на движение без сложни маневри. Акумулаторите му могат да осигуряват до 14 часа движение.

Производител на EZ10 е френската компания Ligier, която от години специализира в микроавтомобили и електроавтомобили. Към това EasyMile добавя своята технология за автономно управление. Тя включва "хибриден подход", който съчетава GPS, лазери, радари и камери. Това позволява на автобуса да анализира пътя независимо от метеорологичните условия и видимостта. Има и няколко системи за анализ на хората на пътя и други препятствия и тяхното заобикаляне с подходяща скорост и траектория.

Apple си постави 1 година срок за автономния си автомобил

Автобусът може да работи в няколко режима. Първият от тях е "метро". При него той има предварително въведен маршрут и график. Спира на всички предварително зададени спирки без изключение.

Вторият режим е "автобус". При него следва предварително зададен маршрут, но спира само при заявка от пътник, като заявката може да се прави и от чакащ го на спирката човек.

Русия разработва автобус без шофьор

Третият режим е "поръчка". В този случай EZ10 може да работи като такси. Чрез приложение за смартфон потребителят може да изпраща заявка за превоз и дестинацията, до която иска да отиде. Намиращите се наблизо EZ10 автобуси ще преценяват кои маршрути на хората, които вече се возят, са подходящи и ще ги съчетават с новата заявка.

Според компанията нейните автобуси са подходящи предимно за кратки разстояния. Те могат да се използват за връзка между терминали на летища, гари, големи конферентни центрове, университетски кампуси, болници и др. От компанията се шегуват, че въпреки това всеки може да си поръча EZ10 от нея, ако има градина с размерите на Сентрал парк в Ню Йорк.

На Коледа стават чудеса. И после ги изплащаш две години, на равни вноски.
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Дъщерята на Мария Корина Мачадо прие Нобеловата награда за мир от нейно име

Дъщерята на Мария Корина Мачадо прие Нобеловата награда за мир от нейно име

Свят Преди 9 минути

Мачадо се укрива и не е виждана публично от 9 януари, когато беше задържана за кратко на протест в Каракас

Руски дронове удариха газопреносната система в Одеска област

Руски дронове удариха газопреносната система в Одеска област

Свят Преди 21 минути

Заместник-министърът на енергетиката Микола Колисник не посочи какъв обект е бил поразен

<p>Фон дер Лайен: &quot;Фронтекс&quot; да разполага с три пъти повече граничари&nbsp;&nbsp;</p>

Фон дер Лайен: Граничната служба на ЕС трябва да стане три пъти по-голяма

Свят Преди 39 минути

Водещият принцип в ЕС е, че европейците решават кой идва да пресича границите и при какви условия, а не каналджиите

Расте броят на ранените при земетресението в Япония

Расте броят на ранените при земетресението в Япония

Свят Преди 50 минути

Според местните медии възможността за ново силно земетресение в близките дни се оценява на един процент

<p>&quot;Искам живот тук, не еднопосочен билет!&ldquo;&nbsp;Антиправителствен протест на студентите от НАТФИЗ</p>

"Искам живот тук, не еднопосочен билет!“ Студенти от НАТФИЗ настояват за бъдеще в България

България Преди 1 час

Част от студентите държаха плакати с надписи: "Аз съм просто човек, ти си просто прасе.", "Писна ни от мрежите ви!"

Извършиха проверки на заседналия край Ахтопол танкер

Извършиха проверки на заседналия край Ахтопол танкер

България Преди 1 час

Танкерът „Кайрос“, плаващ под чуждестранен флаг, заседна край бреговете на Ахтопол миналия петък

Гръцките фермери планират акция на моста Рио-Антирио

Гръцките фермери планират акция на моста Рио-Антирио

Свят Преди 1 час

Те се изтеглят от пристанището Волос

<p>Премиерът Росен Желязков: За демокрацията, вота на недоверие и протестите</p>

Росен Желязков: Демокрацията изисква да чуваме различното мнение, дори когато то не ни харесва

България Преди 1 час

Той припомни, че правителството е дошло с ясно намерение да надгражда постигнатото от предходните управления

Голям пожар гори във фабрика близо до Анкара

Голям пожар гори във фабрика близо до Анкара

Свят Преди 1 час

Все още не е изяснено какво се е произвеждало и помещавало във фабриката

Снимката е илюстративна

Япония губи своите емблематични снежни чудовища

Любопитно Преди 1 час

Япония губи своите „джухьо“ – уникалните снежни чудовища на планината Зау. Климатичните промени и вредители намаляват височината им драстично, застрашавайки символа на зимата и местния туризъм, усилията за опазването им вече текат

Софи Кинсела, авторката на „Тайните на Беки Б.“, почина на 55 години

Софи Кинсела, авторката на „Тайните на Беки Б.“, почина на 55 години

Свят Преди 1 час

Писателката, чието истинско име е Мадлен Софи Уикъм, разкри миналата година, че през 2022 г. ѝ е била поставена диагноза агресивна форма на мозъчен тумор

Песков: Москва не е обсъждала със САЩ изявленията на Зеленски за избори

Песков: Москва не е обсъждала със САЩ изявленията на Зеленски за избори

Свят Преди 1 час

Зеленски вчера каза, че е готов за избори, при условие че САЩ и Европа предоставят на Киев гаранции за сигурност

Кои нобелови лауреати пропускат церемонията по връчване на Нобеловата награда за мир

Кои нобелови лауреати пропускат церемонията по връчване на Нобеловата награда за мир

Свят Преди 1 час

Венецуелската опозиционна лидерка, нобеловата лауреатка за мир за 2025 г. Мария Корина Мачадо, няма да може да пристигне навреме в Осло, за да получи лично престижното отличие

Носителката на Нобеловата награда за мир Мария Корина Мачадо е на път за Осло

Носителката на Нобеловата награда за мир Мария Корина Мачадо е на път за Осло

Свят Преди 1 час

В съобщението на Института се казва, че тя е успяла да потегли към Осло в една изключително опасна ситуация и че сега се намира в безопасност