„Бъдещото е изкуственият интелект”, коментира Христо Христов, изпълнителен директор на „Нетинфо” на форума Webit Festival Europe, който се провежда на 25 и 26 април в София.
Вижте презентацията на Христо Христов за бъдещето на изкуственият интелект в галерията.
Само допреди няколко години всички говореха, че бъдещето е мобилно и разработчици, и компании насочваха усилията си към мобилните приложения и маркетинг. В момента мобилността вече е нещо обичайно.
Компания на Мъск ще прави изкуствен интелект за мозъка
Netflix очаква роботите да са ѝ абонати и да гледат филми
„Мобилността е стандарт сега. А ако искате вашите компании да растат, трябва да се фокусирате върху изкуствения интелект”, посочи Христо Христов.
„Научихме това по трудния начин. Ние в „Нетинфо” имаме 80% покритие в България, което е сравнимо с положението на „Фейсбук” на американския пазар. Гледаме на себе си като отбор от изключителни анализатори, инженери, разработчици и дизайнери. Мислим, че сме иновативни. Но вече разбираме, че да имаме добро мобилно приложение или сайт не е достатъчно. Открихме, че сме под натиск. Преди време трябваше само да намерим ниша, да я развием, да направим най-добрия продукт и маркетинг. Сега сме под натиск. И то не от други компании, като нашата”, смята Христо Христов. Опасността идва от разработчиците на изкуствен интелект.
По думите на Христо Христов това, че компютърна програма вече може да играе хиляди пъти по-добре от човек във видеоигра, е достатъчно да се замислим за бъдещето.
„Може да кажете: „но това е само игра и ще мине доста време, докато изкуственият интелект започне да се използва навсякъде”. И ще сте прави. Но реалността не е линейна, тя се развива експоненциално. Може би изкуственият интелект ще е част от живота на всеки през 2045 г., но технологията вече се използва. Много от продуктите и услугите, които потребяваме, са свързани с изкуствен интелект”, подчерта Христо Христов.
Той даде за пример концепциите за бъдещето на водещи предприемачи като Елон Мъск, Лари Пейдж и Девин Уенинг. Последният предупреждава, че ако една компания няма стратегия за изкуствен интелект сега, тя ще бъде вън от бизнеса след десетина години.
„RankBrain” вече се използва от „Гугъл”. И то не в бета тест или бъдеща разработка, а в момента”, поясни Христо Христов.
Както и с мобилните приложения в миналото, първите на пазара на разработки с изкуствен интелект ще имат най-голям успех и ще достигнат до най-много потребители, смята изпълнителният директор на „Нетинфо”. „Това трябва да е водещ приоритет на вашата компания. Трябва да наемете най-добите анализатори и инженери, да работят в тази насока”, предупреди Христо Христов.
В същото време водещите компании в света, като „Майкрософт” създават проекти с отворен код за разработка на приложения с изкуствен интелект.
„Как ние в „Нетинфо” използваме изкуствен интелект? В мейл услугите си го прилагаме, за да намираме спам съобщения и за прогностични модели. В сайтовете си го употребяваме, за да препоръчваме най-доброто съдържание на потребителите. Като инструменти използваме „Analitics 360” и „BigQuery” на „Гугъл”, както и наше собствено приложение за анализ на данни, наречено DMP.”
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!