Новият VW Amarok е тренирал здраво за мускулна маса (тест драйв)
Източник: netinfo
9

Д оскоро Amarok имаше един съществен проблем, изглеждаше леко притеснителен пред японските си конкуренти. Причината за това бе 2,0-литровия му двигател, който отстъпваше на по-големите като работен обем мотори на Hilux и L200 например. Но във Volkswagen узряха, че политиката за даунсайзинг вече не работи. Така стигаме до всеобщата истина: няма заместител на работния обем. И тук се появява новият Amarok, който е първият модел във VW Group, демонстриращ ни обратна на досегашната тенденция: увеличаване на работния обем, а с него на мощността и въртящия момент.

Да, по мощност моделът преди фейслифта не отстъпваше на Toyota и Mitsubishi, а по товароподемност дори ги превъзхождаше. Но 2,0 литра си бяха 2,0 литра…

И ето че срамежливия 4-цилиндров двигател вече няма място под капака на Amarok. На негово място е монтиран мъжествен V6 с обем 3,0 литра. Името му също е интересно: 3,0 TDI Clean Diesel Generation II Evo. Негови предишни версии сме виждали в арсенала, например, на Touareg, а тази Evo модификация от година-две се монтира в Audi A6/A7.

Разликата с двигателя, монтиращ се в A6/A7, е, че той е дефорсиран от 272 к.с. и 600 Нм до 224 к.с. и 550 Нм за пикапа. Но това е повече от достатъчно, за да може да се похвали Amarok със 74 к.с. повече от Hilux. Въртящият му момент е със 150 Нм по-висок. Това води по-висока товароподемност, като може да тегли с до 0,3 тона по-тежък прикачен товар (3,5 срещу 3,2 тона във версия двойна кабина). По-близо е Navara със 190 к.с., но все пак изоставаща и тя с 34 к.с. и 146 Нм.

Всички тези цифри са супер. Има един проблем. Стартираш сутрин и за добро утро борд компютърът те поздравява с 11 л/100 км. В града Amarok си харчи, на магистралата може и да свалиш до 10, но без да го натискаш.

Но всичко ли се свежда до мощност? Естествено че не, макар да е по-добре да я имаш. Първоидейният замисъл за този тип автомобили е да играят ролята на верни помощници в бизнеса. И те го правят, вероятно версиите с единична кабина. Но вземеш ли си версия с двойна кабина, „кихнеш” ли над 70 бона за пикап, то определено ще искаш много повече от товароносимост. Защото се забелязва нещо като модна тенденция да караш пикап. Не е никак удобно да го паркираш в кв. Борово, макар камерата за задно виждане в Amarok да улеснява тази процедура неимоверно много. Гъстонаселените градски райони са сериозно изпитание за паркирането, но високите бордюри, пречка за повечето шофьори, са предимство за Amarok.

По-важната причина това този тип автомобили да не е толкова разпространен сред семействата с активен начин на живот е, че возията им не може да се сравнява с тази на обикновен SUV. Доскоро. Navara вече въведе независимото задно окачването, очаквам и други да го последват. Amarok запазва характерните листови ресори, но въпреки това ме изненада много с возията си. С масивните си размери и тегло той буквално гази магистралата. Тук откривам нещо, което не очаквах: паразитните шумове, които са много характерни за пикапите, тук са силно редуциaрани. Но пък се чува работата на двигателя и свистенето на турбото. Последното ми доставя удоволствие.

Американска утопия на борда на Ford Edge (тест драйв)

Три турбини? Да, с толкова разполага звярът BMW X5 M50d (тест-драйв)

Ford Focus RS крие д-р Джекил и мистър Хайд в един образ (тест драйв)

Миниатюрен, странен, произведен в Япония. Suzuki Ignis (тест драйв)

Amarok не е направен за атака на завои, воланът му има доста голям свободен ход, което не е предпоставка за динамично шофиране. Но и аз не съм очаквал такова нещо. Все пак тук е трябвало да бъде намерен компромис между товароносимост и добро поведение на пътя. Подрусва, но пък не разбираш, че си прелетят над поредния легнал полицай.

Но ако завоите не са стихията му, то извън пътя Amarok се чувства в свои води. Удоволствие е да го караш офроуд, без да се притесняваш за пътния просвет, защото той е огромен.

Трите нива на мощност на двигателя (160, 200 и 224 к.с.) имат три нива на задвижване - задно, 4MOTION с водещо задно задвижване и включване на предния мост при нужда и 4MOTION с перманентно задвижване на колелата с Torsen диференциал и 8-степенна автоматична скоростна кутия, която пасва идеално на големия мотор. Опционално се предлага и заден диференциал с механично заключване.

Amarok е гигантски, побира евро пале. На повечето хора това не им говори нищо, но предполага, че е много. Толкова, че може да натоварите цялата покъщнина. И една крава. Цифрите казват, че друг пикап не предлага толкова широко пространство между арките на колелата: товарната ширина от 1222 мм позволява напречното натоварване на европалет. Товарната платформа впечатлява още с 2.52 м2 товарна площ и големи размери. Полезният товар достига до един тон в зависимост от избраното оборудване.

И ако по екстериора не са направени драматични промени, то интериорът на обновения модел е силно променен. Само към по-добро. Вътре Amarok е също толкова масивен и – въпреки че не е толкова лъскав като Touareg, предлага всичко необходимо, опаковано по един много функционален начин. Таблото и корите на вратите са изработени от пластмаса, но в никой случай от тази, която мирише и ти е неприятно да я докосваш, напротив. Подкалътниците са кожени. Таблото е добре познато, а дисплеят между двата основни уреда позволява да извеждате навигацията там, което е много удобно. Инфотейнмънт системата също е позната от другите модели, като и в двата случая ергономията е на ниво.

Кръглите вентилационни отвори са изчезнали, воланът е от Golf, а седалките предлагат отлична опора за гърба и свалят напрежението от дълго пътуване или дълъг работен ден, гарант за което е щампата AGR. Електрическите ergoComfort предни седалки са тапицирани с фина кожена тапицерия Nappa.

Къде може да се препъне на пазара? Определено цената му е над тази на конкурентите, като тестовият автомобил е от порядъка на 85 000 лв. с ДДС (стартова), докато аналогичните версии на Hilux и Navara са съответно 73 000 и 76 000 лв. Вярно, с доста по-маломощни двигатели, но и разликата не е за пренебрегване.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

VW Amarok 3.0 V6

Размери

Дължина, мм: 5321

Широчина, мм: 1954

Височина, мм: 1834

Междуосие, мм: 3097

Маса, кг: 1856

Двигател

Тип: V-образен, 6-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 2967

Макс. мощност, к.с. при об/мин.: 224 при 3000-4500

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин.: 550 при 1400-2750

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 193

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,9

Среден разход, л/100 км: 7,6

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 85 190

Четете още:

Bugatti Chiron: цифрите и фактите зад върховния хиперавтомобил

Нестандартна арт премиера на новото MINI Countryman

Собственикът на Toyota Tacoma с пробег от 1 600 000 км получи чисто нов пикап

Коментари 9
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

9 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
<p>НКЖИ&nbsp;с коментар за инцидента с влак, при който пострадаха майка и дъщеря</p>

НКЖИ за инцидента, при който пострадаха майка и дъщеря: Системата за безопасност на прелеза край Перник е добра

България Преди 2 минути

"При челен сблъсък пътниците нямаше да имат никакъв шанс", обясни Емил Симеонов

<p><strong><span style="color:#ff0000;">Спира парното</span></strong> в 9 квартала на София</p>

Спира парното в 9 квартала на София

България Преди 17 минути

Вижте къде хората ще останат на студено и къде ще се извършват ремонтни дейности

Министър Запрянов на среща в Брюксел, ще обсъди сигурността на НАТО

Министър Запрянов на среща в Брюксел, ще обсъди сигурността на НАТО

България Преди 57 минути

По време на срещата на министрите на отбраната ще се проведе работно заседание на Съвета НАТО-Украйна

НС изслушва изпълнителната власт във връзка с регулираното водоподаване от река Арда към Гърция

НС изслушва изпълнителната власт във връзка с регулираното водоподаване от река Арда към Гърция

България Преди 1 час

Изслушването е по искане на депутати от парламентарната група на "Възраждане"

<p>500 души в света са замразени в очакване да бъдат съживени</p>

Крионика: Науката за замразяване на телата с надежда за бъдещо възкресение

Любопитно Преди 1 час

Около 500 души по света са криогенно съхранени, а над 4,000 са се записали за процедурата в очакване на бъдещето

Мъж шофира с крака, след като вирус парализира ръцете му

Мъж шофира с крака, след като вирус парализира ръцете му

Спенсър демонстрира уменията си за шофиране в TikTok

Бомбардираният Дрезден

13 февруари – екзекуция, ядрена бомба и изгнание

Любопитно Преди 1 час

Вижте какво се е случило на тази дата в историята

,

„Всичко е по-добре отпреди": Как Сирия кани отново туристи

Свят Преди 1 час

Сега над Дамаск се вее зеленото, бялото и черното знаме на „Свободна Сирия“

Наистина ли има само два пола? Ето какво казва науката:

Наистина ли има само два пола? Ето какво казва науката:

Любопитно Преди 1 час

Хората са или мъже, или жени - трето положение няма

Двамата астронавти, блокирани на МКС, може да се върнат малко по-рано от очакваното

Двамата астронавти, блокирани на МКС, може да се върнат малко по-рано от очакваното

Любопитно Преди 1 час

Те са блокирани на Международната космическа станция от юни миналата година

Chrome може да използва AI, за да сменя слаби пароли

Chrome може да използва AI, за да сменя слаби пароли

Технологии Преди 2 часа

Браузърът ще подобри базовата киберсигурност на потребителите

TikTok сензацията Лидия смени отбора си в Hell’s Kitchen

TikTok сензацията Лидия смени отбора си в Hell’s Kitchen

Любопитно Преди 8 часа

Хаос в червената кухня доведе до първа загуба

САЩ: Беларус освободи американец и още двама

САЩ: Беларус освободи американец и още двама

Свят Преди 8 часа

Крис Смит: Това беше една специална операция

Франция: Няма сделка за Украйна без Европа

Франция: Няма сделка за Украйна без Европа

Свят Преди 9 часа

Полша: Няма по-добра гаранция за сигурността на нашия континент от тясното трансатлантическо сътрудничество

<p>Трифонов: С Мицкоски ще видят ЕС през крив макарон</p>

Слави Трифонов: С Мицкоски ще видят ЕС през крив макарон

България Преди 10 часа

Трифонов: България е навсякъде, където живее дори и един българин само