Новият VW Amarok е тренирал здраво за мускулна маса (тест драйв)
Източник: netinfo

Д оскоро Amarok имаше един съществен проблем, изглеждаше леко притеснителен пред японските си конкуренти. Причината за това бе 2,0-литровия му двигател, който отстъпваше на по-големите като работен обем мотори на Hilux и L200 например. Но във Volkswagen узряха, че политиката за даунсайзинг вече не работи. Така стигаме до всеобщата истина: няма заместител на работния обем. И тук се появява новият Amarok, който е първият модел във VW Group, демонстриращ ни обратна на досегашната тенденция: увеличаване на работния обем, а с него на мощността и въртящия момент.

Да, по мощност моделът преди фейслифта не отстъпваше на Toyota и Mitsubishi, а по товароподемност дори ги превъзхождаше. Но 2,0 литра си бяха 2,0 литра…

И ето че срамежливия 4-цилиндров двигател вече няма място под капака на Amarok. На негово място е монтиран мъжествен V6 с обем 3,0 литра. Името му също е интересно: 3,0 TDI Clean Diesel Generation II Evo. Негови предишни версии сме виждали в арсенала, например, на Touareg, а тази Evo модификация от година-две се монтира в Audi A6/A7.

Разликата с двигателя, монтиращ се в A6/A7, е, че той е дефорсиран от 272 к.с. и 600 Нм до 224 к.с. и 550 Нм за пикапа. Но това е повече от достатъчно, за да може да се похвали Amarok със 74 к.с. повече от Hilux. Въртящият му момент е със 150 Нм по-висок. Това води по-висока товароподемност, като може да тегли с до 0,3 тона по-тежък прикачен товар (3,5 срещу 3,2 тона във версия двойна кабина). По-близо е Navara със 190 к.с., но все пак изоставаща и тя с 34 к.с. и 146 Нм.

Всички тези цифри са супер. Има един проблем. Стартираш сутрин и за добро утро борд компютърът те поздравява с 11 л/100 км. В града Amarok си харчи, на магистралата може и да свалиш до 10, но без да го натискаш.

Но всичко ли се свежда до мощност? Естествено че не, макар да е по-добре да я имаш. Първоидейният замисъл за този тип автомобили е да играят ролята на верни помощници в бизнеса. И те го правят, вероятно версиите с единична кабина. Но вземеш ли си версия с двойна кабина, „кихнеш” ли над 70 бона за пикап, то определено ще искаш много повече от товароносимост. Защото се забелязва нещо като модна тенденция да караш пикап. Не е никак удобно да го паркираш в кв. Борово, макар камерата за задно виждане в Amarok да улеснява тази процедура неимоверно много. Гъстонаселените градски райони са сериозно изпитание за паркирането, но високите бордюри, пречка за повечето шофьори, са предимство за Amarok.

По-важната причина това този тип автомобили да не е толкова разпространен сред семействата с активен начин на живот е, че возията им не може да се сравнява с тази на обикновен SUV. Доскоро. Navara вече въведе независимото задно окачването, очаквам и други да го последват. Amarok запазва характерните листови ресори, но въпреки това ме изненада много с возията си. С масивните си размери и тегло той буквално гази магистралата. Тук откривам нещо, което не очаквах: паразитните шумове, които са много характерни за пикапите, тук са силно редуциaрани. Но пък се чува работата на двигателя и свистенето на турбото. Последното ми доставя удоволствие.

Американска утопия на борда на Ford Edge (тест драйв)

Три турбини? Да, с толкова разполага звярът BMW X5 M50d (тест-драйв)

Ford Focus RS крие д-р Джекил и мистър Хайд в един образ (тест драйв)

Миниатюрен, странен, произведен в Япония. Suzuki Ignis (тест драйв)

Amarok не е направен за атака на завои, воланът му има доста голям свободен ход, което не е предпоставка за динамично шофиране. Но и аз не съм очаквал такова нещо. Все пак тук е трябвало да бъде намерен компромис между товароносимост и добро поведение на пътя. Подрусва, но пък не разбираш, че си прелетят над поредния легнал полицай.

Но ако завоите не са стихията му, то извън пътя Amarok се чувства в свои води. Удоволствие е да го караш офроуд, без да се притесняваш за пътния просвет, защото той е огромен.

Трите нива на мощност на двигателя (160, 200 и 224 к.с.) имат три нива на задвижване - задно, 4MOTION с водещо задно задвижване и включване на предния мост при нужда и 4MOTION с перманентно задвижване на колелата с Torsen диференциал и 8-степенна автоматична скоростна кутия, която пасва идеално на големия мотор. Опционално се предлага и заден диференциал с механично заключване.

Amarok е гигантски, побира евро пале. На повечето хора това не им говори нищо, но предполага, че е много. Толкова, че може да натоварите цялата покъщнина. И една крава. Цифрите казват, че друг пикап не предлага толкова широко пространство между арките на колелата: товарната ширина от 1222 мм позволява напречното натоварване на европалет. Товарната платформа впечатлява още с 2.52 м2 товарна площ и големи размери. Полезният товар достига до един тон в зависимост от избраното оборудване.

И ако по екстериора не са направени драматични промени, то интериорът на обновения модел е силно променен. Само към по-добро. Вътре Amarok е също толкова масивен и – въпреки че не е толкова лъскав като Touareg, предлага всичко необходимо, опаковано по един много функционален начин. Таблото и корите на вратите са изработени от пластмаса, но в никой случай от тази, която мирише и ти е неприятно да я докосваш, напротив. Подкалътниците са кожени. Таблото е добре познато, а дисплеят между двата основни уреда позволява да извеждате навигацията там, което е много удобно. Инфотейнмънт системата също е позната от другите модели, като и в двата случая ергономията е на ниво.

Кръглите вентилационни отвори са изчезнали, воланът е от Golf, а седалките предлагат отлична опора за гърба и свалят напрежението от дълго пътуване или дълъг работен ден, гарант за което е щампата AGR. Електрическите ergoComfort предни седалки са тапицирани с фина кожена тапицерия Nappa.

Къде може да се препъне на пазара? Определено цената му е над тази на конкурентите, като тестовият автомобил е от порядъка на 85 000 лв. с ДДС (стартова), докато аналогичните версии на Hilux и Navara са съответно 73 000 и 76 000 лв. Вярно, с доста по-маломощни двигатели, но и разликата не е за пренебрегване.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

VW Amarok 3.0 V6

Размери

Дължина, мм: 5321

Широчина, мм: 1954

Височина, мм: 1834

Междуосие, мм: 3097

Маса, кг: 1856

Двигател

Тип: V-образен, 6-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 2967

Макс. мощност, к.с. при об/мин.: 224 при 3000-4500

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин.: 550 при 1400-2750

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 193

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,9

Среден разход, л/100 км: 7,6

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 85 190

Четете още:

Bugatti Chiron: цифрите и фактите зад върховния хиперавтомобил

Нестандартна арт премиера на новото MINI Countryman

Собственикът на Toyota Tacoma с пробег от 1 600 000 км получи чисто нов пикап

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Върховният съд на САЩ разреши на Тръмп да отнеме защитения статут на стотици хиляди имигранти

Върховният съд на САЩ разреши на Тръмп да отнеме защитения статут на стотици хиляди имигранти

Свят Преди 1 минута

Републиканците имат мнозинство във Върховния съд след предишния мандат на Тръмп

Брутално убийство на 14-годишно момиче разтърси Италия

Брутално убийство на 14-годишно момиче разтърси Италия

Свят Преди 2 часа

Убийството на Мартина е водеща тема в италианските медии

Истинската причина Джейн Остин никога да не се омъжи

Истинската причина Джейн Остин никога да не се омъжи

Любопитно Преди 3 часа

Най-спорната хипотеза предполага, че Джейн Остин не се е омъжила, защото е била привлечена от жени

Природният газ поевтинява през юни

Природният газ поевтинява през юни

България Преди 3 часа

Регулаторът утвърди цената

Поддръжниците на Ахмед Доган създават нова партия

Поддръжниците на Ахмед Доган създават нова партия

България Преди 3 часа

На срещата е и самият Ахмед Доган

Медийна буря и кибератаки срещу проекта "Черна писта"

Медийна буря и кибератаки срещу проекта "Черна писта"

България Преди 3 часа

Платформата, свързана с проекта, отбелязва рекордни посещения, а интересът към нея продължава да расте

<p>Ръсел Бранд отрече обвинения в изнасилване</p>

Ръсел Бранд отрече обвинения в изнасилване и сексуално насилие

Свят Преди 3 часа

Делото включва престъпления, които според прокуратурата са били извършени срещу четири жени в периода между 1999 г. и 2005 г.

Напрежението с Русия на северния фланг на НАТО расте

Напрежението с Русия на северния фланг на НАТО расте

Свят Преди 3 часа

Военни учения и от двете страни на границата

Мрежа от лъжи и загадки в премиерния сериал „Военни престъпления: Хавай” по NOVA

Мрежа от лъжи и загадки в премиерния сериал „Военни престъпления: Хавай” по NOVA

Любопитно Преди 4 часа

Гледайте епизодите на криминалната поредица всеки делничен ден от 21:00 ч.

15 холивудски двойки, чиято любов започна на снимачната площадка

15 холивудски двойки, чиято любов започна на снимачната площадка

Любопитно Преди 4 часа

Снимачната площадка често се превръща в сцена за реални романтични връзки между знаменитости

Огненият ад се разраства: Хиляди се евакуираха от домовете си в Канада

Огненият ад се разраства: Хиляди се евакуираха от домовете си в Канада

Свят Преди 4 часа

Канадската провинция Манитоба, която се намира източно от Саскачеван, обяви извънредно положение

<p>Какво се случва с тялото ви, когато умирате?</p>

"Смъртта не е мистерия": Какво се случва с тялото ви, когато умирате

Любопитно Преди 4 часа

„Създадени сме за смърт, както сме създадени за раждане“

,

Диетолог: Идва лято, лягайте си трезви

Любопитно Преди 4 часа

"Забравяме да пием вода, а пък алкохолът действа доста дехидратиращо"

Индия заплашва Пакистан: Следващият удар ще е с огневата мощ

Индия заплашва Пакистан: Следващият удар ще е с огневата мощ

Свят Преди 4 часа

Двете държави се договориха за спиране на огъня, което влезе в сила на 10 май

Фицо: Съдът действа срещу правителството

Фицо: Съдът действа срещу правителството

Свят Преди 5 часа

Съдът отказа да коментира въпроса

<p>Задръстване на Еверест заради лошо време и твърде много алпинисти</p>

Задръстване на Еверест: Лошо време и наплив от алпинисти блокираха върха

Любопитно Преди 5 часа

Твърди се, че напливът на начинаещи катерачи също е допринесъл за дългите опашки