Новият VW Amarok е тренирал здраво за мускулна маса (тест драйв)
Източник: netinfo

Д оскоро Amarok имаше един съществен проблем, изглеждаше леко притеснителен пред японските си конкуренти. Причината за това бе 2,0-литровия му двигател, който отстъпваше на по-големите като работен обем мотори на Hilux и L200 например. Но във Volkswagen узряха, че политиката за даунсайзинг вече не работи. Така стигаме до всеобщата истина: няма заместител на работния обем. И тук се появява новият Amarok, който е първият модел във VW Group, демонстриращ ни обратна на досегашната тенденция: увеличаване на работния обем, а с него на мощността и въртящия момент.

Да, по мощност моделът преди фейслифта не отстъпваше на Toyota и Mitsubishi, а по товароподемност дори ги превъзхождаше. Но 2,0 литра си бяха 2,0 литра…

И ето че срамежливия 4-цилиндров двигател вече няма място под капака на Amarok. На негово място е монтиран мъжествен V6 с обем 3,0 литра. Името му също е интересно: 3,0 TDI Clean Diesel Generation II Evo. Негови предишни версии сме виждали в арсенала, например, на Touareg, а тази Evo модификация от година-две се монтира в Audi A6/A7.

Разликата с двигателя, монтиращ се в A6/A7, е, че той е дефорсиран от 272 к.с. и 600 Нм до 224 к.с. и 550 Нм за пикапа. Но това е повече от достатъчно, за да може да се похвали Amarok със 74 к.с. повече от Hilux. Въртящият му момент е със 150 Нм по-висок. Това води по-висока товароподемност, като може да тегли с до 0,3 тона по-тежък прикачен товар (3,5 срещу 3,2 тона във версия двойна кабина). По-близо е Navara със 190 к.с., но все пак изоставаща и тя с 34 к.с. и 146 Нм.

Всички тези цифри са супер. Има един проблем. Стартираш сутрин и за добро утро борд компютърът те поздравява с 11 л/100 км. В града Amarok си харчи, на магистралата може и да свалиш до 10, но без да го натискаш.

Но всичко ли се свежда до мощност? Естествено че не, макар да е по-добре да я имаш. Първоидейният замисъл за този тип автомобили е да играят ролята на верни помощници в бизнеса. И те го правят, вероятно версиите с единична кабина. Но вземеш ли си версия с двойна кабина, „кихнеш” ли над 70 бона за пикап, то определено ще искаш много повече от товароносимост. Защото се забелязва нещо като модна тенденция да караш пикап. Не е никак удобно да го паркираш в кв. Борово, макар камерата за задно виждане в Amarok да улеснява тази процедура неимоверно много. Гъстонаселените градски райони са сериозно изпитание за паркирането, но високите бордюри, пречка за повечето шофьори, са предимство за Amarok.

По-важната причина това този тип автомобили да не е толкова разпространен сред семействата с активен начин на живот е, че возията им не може да се сравнява с тази на обикновен SUV. Доскоро. Navara вече въведе независимото задно окачването, очаквам и други да го последват. Amarok запазва характерните листови ресори, но въпреки това ме изненада много с возията си. С масивните си размери и тегло той буквално гази магистралата. Тук откривам нещо, което не очаквах: паразитните шумове, които са много характерни за пикапите, тук са силно редуциaрани. Но пък се чува работата на двигателя и свистенето на турбото. Последното ми доставя удоволствие.

Американска утопия на борда на Ford Edge (тест драйв)

Три турбини? Да, с толкова разполага звярът BMW X5 M50d (тест-драйв)

Ford Focus RS крие д-р Джекил и мистър Хайд в един образ (тест драйв)

Миниатюрен, странен, произведен в Япония. Suzuki Ignis (тест драйв)

Amarok не е направен за атака на завои, воланът му има доста голям свободен ход, което не е предпоставка за динамично шофиране. Но и аз не съм очаквал такова нещо. Все пак тук е трябвало да бъде намерен компромис между товароносимост и добро поведение на пътя. Подрусва, но пък не разбираш, че си прелетят над поредния легнал полицай.

Но ако завоите не са стихията му, то извън пътя Amarok се чувства в свои води. Удоволствие е да го караш офроуд, без да се притесняваш за пътния просвет, защото той е огромен.

Трите нива на мощност на двигателя (160, 200 и 224 к.с.) имат три нива на задвижване - задно, 4MOTION с водещо задно задвижване и включване на предния мост при нужда и 4MOTION с перманентно задвижване на колелата с Torsen диференциал и 8-степенна автоматична скоростна кутия, която пасва идеално на големия мотор. Опционално се предлага и заден диференциал с механично заключване.

Amarok е гигантски, побира евро пале. На повечето хора това не им говори нищо, но предполага, че е много. Толкова, че може да натоварите цялата покъщнина. И една крава. Цифрите казват, че друг пикап не предлага толкова широко пространство между арките на колелата: товарната ширина от 1222 мм позволява напречното натоварване на европалет. Товарната платформа впечатлява още с 2.52 м2 товарна площ и големи размери. Полезният товар достига до един тон в зависимост от избраното оборудване.

И ако по екстериора не са направени драматични промени, то интериорът на обновения модел е силно променен. Само към по-добро. Вътре Amarok е също толкова масивен и – въпреки че не е толкова лъскав като Touareg, предлага всичко необходимо, опаковано по един много функционален начин. Таблото и корите на вратите са изработени от пластмаса, но в никой случай от тази, която мирише и ти е неприятно да я докосваш, напротив. Подкалътниците са кожени. Таблото е добре познато, а дисплеят между двата основни уреда позволява да извеждате навигацията там, което е много удобно. Инфотейнмънт системата също е позната от другите модели, като и в двата случая ергономията е на ниво.

Кръглите вентилационни отвори са изчезнали, воланът е от Golf, а седалките предлагат отлична опора за гърба и свалят напрежението от дълго пътуване или дълъг работен ден, гарант за което е щампата AGR. Електрическите ergoComfort предни седалки са тапицирани с фина кожена тапицерия Nappa.

Къде може да се препъне на пазара? Определено цената му е над тази на конкурентите, като тестовият автомобил е от порядъка на 85 000 лв. с ДДС (стартова), докато аналогичните версии на Hilux и Navara са съответно 73 000 и 76 000 лв. Вярно, с доста по-маломощни двигатели, но и разликата не е за пренебрегване.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

VW Amarok 3.0 V6

Размери

Дължина, мм: 5321

Широчина, мм: 1954

Височина, мм: 1834

Междуосие, мм: 3097

Маса, кг: 1856

Двигател

Тип: V-образен, 6-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 2967

Макс. мощност, к.с. при об/мин.: 224 при 3000-4500

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин.: 550 при 1400-2750

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 193

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,9

Среден разход, л/100 км: 7,6

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 85 190

Четете още:

Bugatti Chiron: цифрите и фактите зад върховния хиперавтомобил

Нестандартна арт премиера на новото MINI Countryman

Собственикът на Toyota Tacoma с пробег от 1 600 000 км получи чисто нов пикап

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
САЩ спират военната помощ за европейски съюзници

САЩ спират военната помощ за европейски съюзници

България Преди 20 минути

Програмата, известна като Секция 333, ще бъде спряна напълно от следващата фискална година

ЕК глоби "Гугъл" с близо 3 млрд. евро

ЕК глоби "Гугъл" с близо 3 млрд. евро

България Преди 2 часа

"Гугъл" съобщи, че ще обжалва санкцията

САЩ с нов военен аташе в България

САЩ с нов военен аташе в България

България Преди 4 часа

Той беше посрещнат от министъра на отбраната Атанас Запрянов

Катрин, херцогинята на Кент

Най-възрастният член на британското кралско семейство, Катрин, херцогинята на Кент, почина на 92 години

Свят Преди 4 часа

Херцогинята на Кент – от бляскави кралски задължения до скромен живот като учител по музика

<p>Зафиров: Не съм говорил с Путин и Ким Чен-ун</p>

Зафиров: Нямам никакво намерение да подавам оставка

България Преди 4 часа

Зафиров: Никакви реплики не съм разменял с Путин и Ким Чен-ун

Снимката е илюстративна

„Ще умра ли сега?“ - 8-годишната Яна гасне пред очите на майка си, докато светът мълчи

Свят Преди 4 часа

В обсадена Газа едно дете се бори за живот, докато бюрокрацията спира спасението му

Удар за Киър Стармър: Анджела Рейнер подаде оставка след данъчен скандал

Удар за Киър Стармър: Анджела Рейнер подаде оставка след данъчен скандал

Свят Преди 4 часа

Стармър каза, че Рейнер ще „остане важна фигура в нашата партия“ и ще „продължи да се бори за каузите, за които толкова страстно се грижи"

Простреляха жена в монтанското село Благово

Простреляха жена в монтанското село Благово

България Преди 4 часа

Нападателят се издирва

"Тесла" предлага на Илон Мъск до 1 трилион долара "компенсационен пакет"

"Тесла" предлага на Илон Мъск до 1 трилион долара "компенсационен пакет"

Свят Преди 5 часа

Планът, който подлежи на одобрение от акционерите, предвижда редица амбициозни цели.

Ловец срещна очи в очи черната пантера край Шумен

Ловец срещна очи в очи черната пантера край Шумен

България Преди 5 часа

Животното се изправило в цял ръст срещу него, в непосредствена близост

Това са задържаните за побоя над ст. комисар Кожухаров

Това са задържаните за побоя над ст. комисар Кожухаров

България Преди 5 часа

Няма промяна в състоянието на шефа на полицията в Русе

Пет шокиращи факта за живота на Джорджо Армани

Пет шокиращи факта за живота на Джорджо Армани

Любопитно Преди 6 часа

Емблематичният дизайнер почина на 4 септември, оставяйки своята следа в света на модата

<p>Русия&nbsp;отиде&nbsp;при &quot;най-дълбокия, най-мрачен Китай&quot;</p>

Тръмп: Русия отиде при "най-дълбокия, най-мрачен Китай"

Свят Преди 6 часа

"Изглежда, че изгубихме Индия и Русия", написа Тръмп

Нападнаха с брадва инспектори по труда при проверка на заведение

Нападнаха с брадва инспектори по труда при проверка на заведение

България Преди 6 часа

Инспекторите по труда са установили четири лица, работещи без трудов договор

Пожар в хотел в Арбанаси

Пожар в хотел в Арбанаси

България Преди 6 часа

Причините за произшествието тепърва ще се изясняват

Внимание, шофьори! Над 370 нарушения за средна скорост за 12 часа

Внимание, шофьори! Над 370 нарушения за средна скорост за 12 часа

България Преди 6 часа

Законът за измерване на средната скорост влиза в сила от 00:00 ч. на 7 септември