В ъв вторник, 14 март, Volkswagen отвори вратичка към потенциално обединение с Fiat Chrysler или друг конкурент, след като концернът публикува финансовите си отчети. От тях става ясно, че спадът на печалбите на най-голямата марка в концерна е сериозен, резултат от 18-месечния период от избухването на „Дизелгейт”.
В Европа вече се създаде вторият по големина автомобилен концерн, след като PSA Group купи Opel.
Миналата седмица Серджо Маркионе, големият човек във Fiat Chrysler Automobiles, заяви, че тази сделка би могла да подтикне VW да потърси обединение с ръководената от него компания, предположение, които бе веднага отречено от VW. А Маркионе търси обединение от години, още седмица преди това си изказване, Серджо заяви готовност за обединение с General Motors.
Важното е, че VW рязко премениха тона си и изпълнителният директор Матиас Мюлер сигнализира, че компанията му може да потърси партньорство с FCA.
"По-отворени от преди сме за подобно нещо,” заяви Мюлер на събитието, на което бяха представени подробните финансови резултати за 2016 г.
"Щеше да е по-добре, ако г-н Маркионе бе обсъдил своите възгледи и с мен, а не само с вас,” визирайки журналистите.
Едно евентуално обединение между VW и FCA би могло да създаде автомобилен концерн, държащ 30% от европейския пазар. Такъв ход би дал на VW стабилна платформа за Северна Америка и да заздрави позициите на FCA в Азия.
Но такова обединение ще доведе до закриване на хиляди работни места, на което синдикатите и политиците в Германия и Италия ще се възпротивят силно.
От резултатите става ясно, че оперативната печалба на VW е спаднала с 10% до 1,9 млрд. евро. Групата признава, че „Дизелгейт” има пряко отношение за този спад.
Макар концернът да изпревари Toyota като най-големият автомобилен производител в света, печалбите падат. През ноември VW постигна споразумение със синдикатите за съкращения на работници, за да може да постигне икономии в размер на 3,7 млрд. евро към 2020 г. Това трябва да помогне да се увеличат печалбите.
Мюлер заяви, че VW отново е на „прави път”, след като се съгласи да изплати до $25 млрд. в САЩ по искове от собственици, екологични регулатори, отделни щати и дилъри.
Той обяви очакван ръст от 4% на приходите от продажби през 2017 г., а печалбата на групата е предвидена в рамките на 6 до 7% (6,7% през 2016 г.).
Четете още:
С 5-звездния "хотел" VW California в преследване на северното сияние (тест драйв)
Водният аналог на Bugatti Chiron впряга „само” 1200 к.с.
Bridgestone DriveGuard ще се движи безопасно 80 км след спукване
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!