Новият VW Amarok е тренирал здраво за мускулна маса (тест драйв)
Източник: netinfo

Д оскоро Amarok имаше един съществен проблем, изглеждаше леко притеснителен пред японските си конкуренти. Причината за това бе 2,0-литровия му двигател, който отстъпваше на по-големите като работен обем мотори на Hilux и L200 например. Но във Volkswagen узряха, че политиката за даунсайзинг вече не работи. Така стигаме до всеобщата истина: няма заместител на работния обем. И тук се появява новият Amarok, който е първият модел във VW Group, демонстриращ ни обратна на досегашната тенденция: увеличаване на работния обем, а с него на мощността и въртящия момент.

Да, по мощност моделът преди фейслифта не отстъпваше на Toyota и Mitsubishi, а по товароподемност дори ги превъзхождаше. Но 2,0 литра си бяха 2,0 литра…

И ето че срамежливия 4-цилиндров двигател вече няма място под капака на Amarok. На негово място е монтиран мъжествен V6 с обем 3,0 литра. Името му също е интересно: 3,0 TDI Clean Diesel Generation II Evo. Негови предишни версии сме виждали в арсенала, например, на Touareg, а тази Evo модификация от година-две се монтира в Audi A6/A7.

Разликата с двигателя, монтиращ се в A6/A7, е, че той е дефорсиран от 272 к.с. и 600 Нм до 224 к.с. и 550 Нм за пикапа. Но това е повече от достатъчно, за да може да се похвали Amarok със 74 к.с. повече от Hilux. Въртящият му момент е със 150 Нм по-висок. Това води по-висока товароподемност, като може да тегли с до 0,3 тона по-тежък прикачен товар (3,5 срещу 3,2 тона във версия двойна кабина). По-близо е Navara със 190 к.с., но все пак изоставаща и тя с 34 к.с. и 146 Нм.

Всички тези цифри са супер. Има един проблем. Стартираш сутрин и за добро утро борд компютърът те поздравява с 11 л/100 км. В града Amarok си харчи, на магистралата може и да свалиш до 10, но без да го натискаш.

Но всичко ли се свежда до мощност? Естествено че не, макар да е по-добре да я имаш. Първоидейният замисъл за този тип автомобили е да играят ролята на верни помощници в бизнеса. И те го правят, вероятно версиите с единична кабина. Но вземеш ли си версия с двойна кабина, „кихнеш” ли над 70 бона за пикап, то определено ще искаш много повече от товароносимост. Защото се забелязва нещо като модна тенденция да караш пикап. Не е никак удобно да го паркираш в кв. Борово, макар камерата за задно виждане в Amarok да улеснява тази процедура неимоверно много. Гъстонаселените градски райони са сериозно изпитание за паркирането, но високите бордюри, пречка за повечето шофьори, са предимство за Amarok.

По-важната причина това този тип автомобили да не е толкова разпространен сред семействата с активен начин на живот е, че возията им не може да се сравнява с тази на обикновен SUV. Доскоро. Navara вече въведе независимото задно окачването, очаквам и други да го последват. Amarok запазва характерните листови ресори, но въпреки това ме изненада много с возията си. С масивните си размери и тегло той буквално гази магистралата. Тук откривам нещо, което не очаквах: паразитните шумове, които са много характерни за пикапите, тук са силно редуциaрани. Но пък се чува работата на двигателя и свистенето на турбото. Последното ми доставя удоволствие.

Американска утопия на борда на Ford Edge (тест драйв)

Три турбини? Да, с толкова разполага звярът BMW X5 M50d (тест-драйв)

Ford Focus RS крие д-р Джекил и мистър Хайд в един образ (тест драйв)

Миниатюрен, странен, произведен в Япония. Suzuki Ignis (тест драйв)

Amarok не е направен за атака на завои, воланът му има доста голям свободен ход, което не е предпоставка за динамично шофиране. Но и аз не съм очаквал такова нещо. Все пак тук е трябвало да бъде намерен компромис между товароносимост и добро поведение на пътя. Подрусва, но пък не разбираш, че си прелетят над поредния легнал полицай.

Но ако завоите не са стихията му, то извън пътя Amarok се чувства в свои води. Удоволствие е да го караш офроуд, без да се притесняваш за пътния просвет, защото той е огромен.

Трите нива на мощност на двигателя (160, 200 и 224 к.с.) имат три нива на задвижване - задно, 4MOTION с водещо задно задвижване и включване на предния мост при нужда и 4MOTION с перманентно задвижване на колелата с Torsen диференциал и 8-степенна автоматична скоростна кутия, която пасва идеално на големия мотор. Опционално се предлага и заден диференциал с механично заключване.

Amarok е гигантски, побира евро пале. На повечето хора това не им говори нищо, но предполага, че е много. Толкова, че може да натоварите цялата покъщнина. И една крава. Цифрите казват, че друг пикап не предлага толкова широко пространство между арките на колелата: товарната ширина от 1222 мм позволява напречното натоварване на европалет. Товарната платформа впечатлява още с 2.52 м2 товарна площ и големи размери. Полезният товар достига до един тон в зависимост от избраното оборудване.

И ако по екстериора не са направени драматични промени, то интериорът на обновения модел е силно променен. Само към по-добро. Вътре Amarok е също толкова масивен и – въпреки че не е толкова лъскав като Touareg, предлага всичко необходимо, опаковано по един много функционален начин. Таблото и корите на вратите са изработени от пластмаса, но в никой случай от тази, която мирише и ти е неприятно да я докосваш, напротив. Подкалътниците са кожени. Таблото е добре познато, а дисплеят между двата основни уреда позволява да извеждате навигацията там, което е много удобно. Инфотейнмънт системата също е позната от другите модели, като и в двата случая ергономията е на ниво.

Кръглите вентилационни отвори са изчезнали, воланът е от Golf, а седалките предлагат отлична опора за гърба и свалят напрежението от дълго пътуване или дълъг работен ден, гарант за което е щампата AGR. Електрическите ergoComfort предни седалки са тапицирани с фина кожена тапицерия Nappa.

Къде може да се препъне на пазара? Определено цената му е над тази на конкурентите, като тестовият автомобил е от порядъка на 85 000 лв. с ДДС (стартова), докато аналогичните версии на Hilux и Navara са съответно 73 000 и 76 000 лв. Вярно, с доста по-маломощни двигатели, но и разликата не е за пренебрегване.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

VW Amarok 3.0 V6

Размери

Дължина, мм: 5321

Широчина, мм: 1954

Височина, мм: 1834

Междуосие, мм: 3097

Маса, кг: 1856

Двигател

Тип: V-образен, 6-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 2967

Макс. мощност, к.с. при об/мин.: 224 при 3000-4500

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин.: 550 при 1400-2750

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 193

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,9

Среден разход, л/100 км: 7,6

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 85 190

Четете още:

Bugatti Chiron: цифрите и фактите зад върховния хиперавтомобил

Нестандартна арт премиера на новото MINI Countryman

Собственикът на Toyota Tacoma с пробег от 1 600 000 км получи чисто нов пикап

- Ало, добър ден! Нямам интернет. - С рутер ли сте? - Не. С баджанака сме.
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Агенция на ООН постанови, че Русия е виновна за свалянето на полет MH17

Агенция на ООН постанови, че Русия е виновна за свалянето на полет MH17

Свят Преди 2 часа

В идните седмици ще обмисли каква форма на обезщетения ще бъде поискана

ПП-ДБ внесе в парламента декларация за еврото

ПП-ДБ внесе в парламента декларация за еврото

България Преди 4 часа

Вносителите настояват Народното събрание да обсъди и гласува декларацията в максимално кратки срокове

Президентът подписа указ за освобждаването на Крум Зарков

Президентът подписа указ за освобждаването на Крум Зарков

България Преди 6 часа

Зарков е депозирал молба по-рано днес да бъде освободен

България и националните референдуми – история на неуспеха

България и националните референдуми – история на неуспеха

България Преди 6 часа

Половината от тях са манипулирани, а другата половина нямат почти никакви реални последствия

United Group International ще пусне в експлоатация ново оптично трасе, свързващо Гърция и Югоизточна Европа

United Group International ще пусне в експлоатация ново оптично трасе, свързващо Гърция и Югоизточна Европа

Технологии Преди 7 часа

Новото трасе е в основата на разширяването на инфраструктурата на United Fiber в Югоизточна Европа

Лил Уейн заряза приятелката си със SMS – тя го обвини в насилие

Лил Уейн заряза приятелката си със SMS – тя го обвини в насилие

Любопитно Преди 8 часа

Моделът Дениз Бидот твърди, че 42-годишният рапър е прекратил връзката им по изключително безчувствен начин

Разселени палестинци в Газа

Сивар умира от глад: 6-месечното бебе, което никога не е живяло в мир

Свят Преди 8 часа

В Газа, където млякото е лукс, а войната – всекидневие, едно недохранено момиченце се бори за живот, докато светът мълчи

<p>СГП обяви, че разследва избирателни комисии</p>

Прокуратурата обяви, че разследва избирателни комисии

България Преди 8 часа

Разследването е възложено на следовател поради фактическата и правна сложност на делото

Николас Цитиридис не се страхува от провала

Николас Цитиридис не се страхува от провала

Любопитно Преди 8 часа

Шоуто продължава, но без маски - Николаос Цитиридис разказва за сцената, страха, провала и… женските образи

„Ще взема ножа и ще те наръгам, искаш ли да видиш?“

„Ще взема ножа и ще те наръгам, искаш ли да видиш?“

България Преди 9 часа

След това я удрял с юмруци в главата и тялото и ѝ причинил телесна повреда

Конгресмен разкри таен тунел от времето на Джордж Вашингтон под Капитолия (ВИДЕО)

Конгресмен разкри таен тунел от времето на Джордж Вашингтон под Капитолия (ВИДЕО)

Любопитно Преди 9 часа

Проходът е бил използван от британски войници по време на нападението над Вашингтон във войната от 1812 г.

Откриха мъжа, който блъсна с тротинетка полицай и избяга

Откриха мъжа, който блъсна с тротинетка полицай и избяга

България Преди 9 часа

Случаят нашумя след като в социалните мрежи бе разпространен видеоклип

<p>Президентът внесе в НС предложение за референдум</p>

Президентът Радев внесе в Народното събрание предложението за референдум за еврото

България Преди 9 часа

Радев: В присъединителния договор не е посочен изричен срок за въвеждането на еврото

Премиерът на Великобритания Кийр Стармър, президентът на Франция Еманюел Макрон и канцлерът на Германия Фридрих Мерц пътуват за Киев

Франция отхвърли като дезинформация руските твърдения, че Макрон бил скрил кокаин

Свят Преди 9 часа

Френското правителство бързо осъди твърдението, като поясни, че предметът на масата е кърпичка

Напръскаха 11-годишно момиче с лютив спрей при спор за паркомясто

Напръскаха 11-годишно момиче с лютив спрей при спор за паркомясто

България Преди 9 часа

Семейството му има медицински документи

Кейт Мидълтън стартира вдъхновяващ нов проект

Кейт Мидълтън стартира вдъхновяващ нов проект

Любопитно Преди 9 часа

Поредицата, озаглавена "Майката Природа", ще бъде публикувана в социалните канали на Кенсингтънския дворец