Б ара, която през 2014 г. стана първата жена, оглавила един от най-големите автомобилни производителя, е заработила $22,6 млн. през 2016 г. Това е увеличение на заплащането й от цели 30% спрямо 2015 г. По този начин Бара се превърна в най-високоплатеното лице в автомобилната индустрия. Което е доста странно, тъй като американското автомобилостроене далеч не е в най-добрата си форма, като през 2016 г. GM удържа третото място по обем на производство пред Renault-Nissan само с около 3000 коли! Следващите двама в класирането също са представители на американската индустрия.
Оправданието за високото заплащане на Бара са рекордните 10 млн. продадени коли през 2016 г. Концернът отчете и рекордна оперативна печалба от $12,5 млрд., което представлява ръст от 16% спрямо предходната година. А само преди седем години, General Motors чакаше подаяния от федералното правителство, за да избегне банкрута.

Бара бе човекът, който реши да продаде Opel на PSA, след като от 1999 г., последната пeчеливша година на немската марка в Европа, европейското поделение е натрупало загуби за $22,4 млрд.
Второто място в тази класация заема Марк Филдс, големият човек във Ford. Той изостава от Бара само с половин милион долара, което ще рече, че през миналата година е заработил $22,1 млн. Челната тройка допълва Серджо Маркионе, главният изпълнителен директор на Fiat Chrysler. Той обаче е много назад със своите 9,9 млн. евро. ($10,6 млн.).
Босът на Volkswagen Матиас Мюлер, чиято компания стана най-големият автомобилен производител през 2016 г., справяйки се с последиците от „Дизелгейт”, а заработил $7,7 млн.
Най-нископлатеният изпълнителен директор в индустрията е Илон Мъск, който е декларирал заплата от $37 584 през 2015 г., последната година, в която компанията е обявила заплащането му. Но Tesla казва, че заплатата му, изчислена на база минимална надница от 80-часова седмица в Калифорния, е използвана само за начисляване на данъци, а Мъск не е взел и долар от нея.
Разликата е, че Мъск притежава 33,6 млн. акции на Tesla, цената на които се изчислява на около $10 млрд. Това го прави най-богатият изпълнителен директор в автомобилната индустрия. Тук няма никаква конкуренция.
Четете още:
Mercedes продължава да чупи собствените си рекорди
Екзорсистът Chevrolet Camaro ZL1 ще гони злите Demon-и от Dodge
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!