Ф ренският автомобилен производител използва салона в Шанхай, за да представи концепцията R.S. 2027: 600-килограмов болид със затворен кокпит, генериращ точно 1000 kW (1340 к.с.). Комбинирани заедно, тези цифри ни водят до съотношение от мощност спрямо маса, каквото никога не сме виждали в моторния спорт.
Затвореният кокпит не е изненада, тъй като е въпрос на време въвеждането му. Интересното е, че визията на Renault за спорта включва задвижване на четирите колела. Нещо повече: и четирите колела са завиващи.
Задвижването не е изненадващо. То ще е хибридно като в момента, като малкият двигател с вътрешно горене се подпомага от голям пакет батерии, които са почти пет пъти по-мощни от настоящите системи за генериране на електричество във Формула 1.
Renault вярва, че, макар технологиите при серийните автомобили да се развият бурно през следващите няколко години, Формула 1 трябва да поставя фокуса върху пилота. Затова кокпитът му ще е прозрачен, както и каската, за да могат феновете да ги гледат в действие. Освен кокпитът, пилотът е защитен и от два активни ролбара над главата му, които се активират в случай на преобръщане на болида.
Впечатление прави активното LED осветление, но такова едва ли ще е необходимо на Ф1 в бъдеще, тъй като формулата не е състезание за издръжливост, провеждащо се и през нощта. Много по-вероятно е да видим в скоро време активни аеродинамични елементи, каквито тук изобилстват.
Освен за футуристичния болид, Renault представи и част от вижданията си за промяна на Формула 1. Знаем, че компанията отново се състезава със заводски отбор, а във Формула Е е двукратен шампион при отборите и пилотите. Затова мнението й по темата изглежда доста важно.
Едно от вижданията на компанията касае феновете. Те би трябвало да имат по-голям достъп до телеметрията на болида. Другата промяна касае формата на състезателния уикенд, нещо, което може да очакваме съвсем скоро да се промени. Renault смята, че е уместно сегашното състезание да се раздели на две. Едното ще е по-дълго (250 км), а второто ще е спринтово, наречено „Final Sprint”.
През състезателния уикенд може да се прави и нощно състезание за новобранци. То трябва да се провежда петък вечер, като в него да участват резервните пилоти на тимове.
Одобрявате ли визията на този болид и предлаганите от Renault промени?
Четете още:
Audi A8: Най-желаната лимузина в България
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!