А втомобилната асоциация на Америка (Automobile Association of America) предвижда, базирайки това на последното си проучване, че над 30 млн. американци биха си купили електрически автомобил като втора кола.
Тази цифра е 50 пъти по-висока от общите продажби към днешна дата (над 600 000 електромобила от 2010 г.). Очевидно потенциалът е висок, сега остава да проследим дали ще се реализира.
Настоящите продажби показват силно, увеличаващо се търсене на plug-in автомобили. И това идва на фона на цени на бензина, които са по-ниски от тези преди няколко години. Електромобилите стават все по-конкурентни след първите си шест и половина години на пазара. Причината е, че предложенията стават все повече, а моделите вече обхващат различни класове, като по този начин отговарят на повече клиентски нужди.
“Причините за интерес към електромобилите са различни, като 87% посочват загрижеността си за околната среда, 62% отбелязват по-ниските експлоатационни разходи в дългосрочен период, 52% посочват желанието си да притежават най-модерната технология, 29% искат достъп да лентата за движение на електромобили (за да се избягват задръстванията), 12% посочват други причини,”, казва проучването на ААА.
"От друга страна, американците, които не биха купили или не са решили такова нещо, се притесняват от липсата на достатъчно зарядни станции и се страхуват от изчерпване заряда на батерията. Повече от половината от тях заявяват, че автомобилите струват повече, отколкото са готови да платят. Те се притесняват също от цената за ремонт и смяна на батерията.”
Други анализатори на пазара, Kelley Blue Book на Cox Automotivе и Autotrader, обрисуват по-скептична картина.
Мишел Кребс, старши анализатор в Autotrader, казва: “Точно обратното. Ако хората казват, че се интересуват от електрическите автомобили и възнамеряват следващата им покупка да е именно такава кола, тогава този интерес не се реализира като продажби. Цялата категория на електромобили, хибриди, plug-in хибриди и други се равнява на под 3% от общите продажби. Този процент намалява, а не расте, дори и преди спада на цените на горивото. Това е сегментът с най-големи отстъпки (най-големите стимули) и най-ниска остатъчна стойност. Ако отпаднат данъчните облекчения, сегментът ще изпадне в още по-голямо затруднение.”
Дали нещо от горните твърдения може да повлияе на продажбите? Съвсем скоро може да разберем, тъй като от известно време се говори за отпадане на държавните стимули при покупката на електромобил в САЩ.
Четете още:
Илон Мъск загатна за първия товарен влекач на Tesla
Honda Civic кара другите да изглеждат извън модата (тест драйв)
Петкратен шампион от „24 часа на Льо Ман” идва да представи Audi Sport
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!