Т ри са нивата, през които минава сигурността на пътните съоръжения, обясни Димитър Ганев, председател на Управителния съвет на сдружението за безопасност на обществения транспорт, пред "Здравей, България" по NOVA. Това е по наредба, приета от 2007 година.
Темата стана на дневен ред след инцидента от събота, когато метална конструкция падна в тунел "Ечемишка" и уби жена. Тя пътувала в колата с брат си. Вчера беше разпоредена проверка на всички 28 тунела, а за "Ечемишка" стана ясно, че му е правена профилактика през септември и точно тази греда не е била видяна като опасна. Предстои днес служебният премиер да уволни двама заради станалото.
Очевидец на трагедията: Все едно метални блокове падаха
Гредата убиец проверявана през септември
Първото е областното управление на пътната администрация, където трябва да има един служител по безопасността, който да наблюдава фирмата, на която е възложен ремонтът на тунела или магистралата.
Следва специално експертно звено - то е за проверка оценка и установяване състоянието на тунелите, то трябва да е назначено от председателя на Управителния съвет на АПИ То трябва да се събира поне един път на 5 години и да изготви доклад.
По думите му ако има такъв доклад, той трябва да се покаже.
„Трябва да има доклад, в който е описано какво е състоянието на тунела. Трябва да открием кой е бил длъжен да го оценява”, смята Ганев.
„Вижда се, че нещата не са както трябва. Вината вероятно ще потъне в блатото на всеобщата безотговорност”. Това заяви инженер Петко Янков.
Специалистът в строителството на пътни тунели уточни, че има наредба за безопасността на тунелите.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!