П ътната полиция вече глобява за неспазването на средна скорост на две от най-натоварените магистрали – „Тракия“ и „Люлин“, съобщи в. „Сега“, позовавайки се на информация от МВР.
Идеята е да се определи средна скорост на движение на опасни участъци от аутобана, в които стават много катастрофи. При неспазването ѝ следва глоба.
Понятие „средна скорост“ не съществува в законите, но КАТ има правомощието да установява ограничения с пътни знаци.
Под средна скорост се разбира максимално разрешената скорост за даден участък.
Махат завоите от български пътища
Евростат: България е с най-смъртоносните пътища
Шефът на АПИ: Хубавият път е опасен път
В момента такава система действа в един от тунелите на магистрала „Люлин“. При нея се определя средна скорост от 80 км/ч например, както и входни и изходни точки на даден участък. Там се поставят камери, които следят за колко време един автомобил изминава участъка. Ако предварително е изчислено, че при скорост от 80 км/ч
отсечката се минава за 3 мин., но ако конкретна кола я премине за по-кратко време, се приема, че се е движила с по-висока скорост и водачът се глобява.
Двойни глоби, нови винетки и фишове без предупреждение
КАТ свали над 20 шофьори нарушители от колите им
„Миналата година имахме 30 хил. фиша за неспазване на средната скорост“, обясниха от КАТ. Пернишкият съд е единственият, който има практика по казуса, защото само в неговия регион има подобна система. Справка в решенията му показва, че според съдиите проблем със средната скорост няма. Устройствата за измерването ѝ се приравняват на останалите технически средства, описани в закона, смята съдът.
Пътният участък от магистрала „Тракия“, където ще се засича средната скорост, е в района на Пловдив.
Той е избран заради големия брой катастрофи там. Парите за внедряването са от фонда за безопасност на движението, който пък се финансира с отчисления от платените глоби за нарушения. Камерите ще струват около 200 хил. лв.
По-скъпи застраховки заради новите правила при леки катастрофи
Благодарение на новите си радари КАТ ще следи и за сключена задължителна „Гражданска отговорност“ на преминаващите коли. Системата ще има връзка с Гаранционния фонд, където пък се съдържа информацията за сключените застраховки. При заснемане на кола системата ще изпраща данни до фонда, за да се провери дали колата е застрахована. В противен случай ще се издава електронен фиш.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!