1

Д ен след ужасяващия инцидент в тунел „Ечемишка” на магистрала „Хемус” в NOVA е получен сигнал за опасност в друг тунел – „Траянови врата“ на магистрала „Тракия” и опасността отново е в осветителните тела.

Пътъваме до петдесет и пети километър на магистрала „Тракия” посока София-Бургас. И само след няколко метра, в средата на тунела, виждаме как над нас виси капака на една от лампите. Мъжът, подал сигнала до телевизията, видял висящия капак още през ноември. Две седмици по-късно се обажда отново на тел. 112, но резултат няма. Чашата на търпението на мъжа преляла, след като се оказал на метри от инцидента в „Ечемишка”.

Евростат: България е с най-смъртоносните пътища

Шефът на АПИ: Хубавият път е опасен път

Трагичният инцидент, при който загина жена, провокира да бъде направена проверка кои са най-опасните пътища в България. Репортерът Мария Милкова направи списък с

9 пътни участъци, които можем да наречем участъци на смъртта.

Причините са различни.

Според данните на КАТ само в тези участъци за първите девет месеца на 2016 г. са станали над 1000 катастрофи. В тях са загинали 40 души, а над 100 са ранените. Причините са от една страна опасен път със завои, висок трафик, струпване на пътни възли в комбинация с висока скорост и неправилно изпреварване.

Ето къде да сме особено внимателни.

Участък номер едно. Оказва се, че най-опасно е да пътуваме по магистрала „Хемус”. Най-вече в два участъка. Първият е в частта до София и държи рекордът по брой катастрофи – 265 за 9 месеца. Тук основната причина е висока скорост. За щастие загинали няма. На магистрала „Хемус” бе и най-голямата верижна катастрофа в тунела „Витиня”.

Другият участък е край Тетевен, където има 8 загинали, 117 ранени в 139 катастрофи. Заради липсата на магистрала – тук освен висока скорост втората причина за инцидентите е отнето предимство.

Следва един добре познат път – Русе-Бяла.

Пътят помни една от най-големите трагедии у нас – автобус полита от моста край Бяла, загиват 18 души. Тази отсечка от едва 50 километра оглавява черната статистика за поредна година със своите 246 произшествия за 9 месеца. На практика това означава катастрофа почти всеки ден. Загиналите са 7. Основната причината е в изпреварването и отнемане на предимство.

Особено внимание трябва да отделим на следващия участък, защото е най-натоварен през лятото – пътят между Варна и Бургас, който е осеян с опасни завои. Там са станали 106 катастрофи, 6 загинали и 50 ранени. Причините – най-вече неправилно изпреварване.

Стара Загора – Казанлък

– необичаен участник в тази класация с 83 катастрофи и 22 ранени. Каква е причината? 30-километровата отсечка е почти прав участък, на който шофьорите се увличат да вдигат високи скорости. Това е и най-честата причина за произшествията.

Още един прав участък е на нашето внимание – Карловско шосе и най-вече около село Труд. Петима загинали и 24 ранени в 67 катастрофи. Отново висока скорост, добавяме и интензивен трафик.

Следващите две трасета са в планински райони и са особено опасни за шофирани. Това е пътят между Пловдив и Асеновград, следван от Кресненското дефиле. Сами се досещате, че причината за катастрофите основно е неправилно изпреварване и отнемане на предимство.

И на последно място номер 9 е Търново – Дебелец, преди Прохода на Републиката. Основната причина за честите катастрофи са, че там се съединяват няколко пътни възела и трафикът е особено интензивен.

Междувременно председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов заяви в „Здравей, България“, че ще поискат

оставката на хората, поред които „случилото се в тунел „Ечемишка” е случайно”.

Гредата убиец в "Ечемишка" проверявана през септември

Очевидец на трагедията в тунела: Все едно бетонни блокове падаха

По думите му в България за пореден път се тича след събитията. „Преди две години говорихме за първия тунел. След това стана катастрофа и го затвориха. Тук е същото нещо”, даде пример Иванов.

Според него ще се скрие какво е установила проверката. Експертът съобщи, че по закон трябва да има човек, който да отговаря за този тунел, да прави регулярни проверки на състоянието му и да вписва всичко в паспорта на съоръжението. Иванов попита, защо когато е правен ремонт на виадукта, не е направен ремонт и на тунела.

Досието за безопасността на тунел „Ечемишка“ на автомагистрала „Хемус“ да стане публично, поискаха експерти на пресконференция в националния пресклуб на БТА. Димитър Ганев, председател на УС на сдружение „Обществен съвет за пътна безопасност“ поиска да бъде оповестен и договора с фирмата за поддържане на тунела – „Автомагистрали“ ЕАД. Той уточни, че тунелите по републиканските пътища се управляват от съответните областни управления на АПИ.

„Преглеждайки пирамидата на отговорностите,

нещата тръгват от министъра на регионалното развитие и благоустройството, не от сегашния, а от предишния“,

заяви Ганев. Според него ръководството на АПИ не може да взима решения без знанието и на министъра.

Според експертите трябва да има видео наблюдение в тунелите. Те смятат, че е необходим и изцяло нов Закон за движение по пътищата. Експертите призоваха политиците да се изготви и национален план за пътна безопасност. Димитър Ганев заяви, че

държавата е абдикирала от политиката по безопасност на пътя и всичко е стоварено на главата на шофьорите

– увеличават се таксите, увеличават се и глобите.

Коментари 1
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

1 коментар
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Еманюел Макрон

Еманюел Макрон: Европа не е безсмъртна

Свят Преди 1 час

Френският президент призова Европа да се изправи срещу предизвикателствата на променения свят

<p>Вулканични газове и пепелен шлейф: Как ще се отрази на климата</p>

След изригването на мощен вулкан: Как ще се отрази на времето и климата

Свят Преди 2 часа

Как се отразява на времето и климата изригването на вулкан четете в следващите редове

Лукашенко: Имаме десетки тактически ядрени оръжия

Лукашенко: Имаме десетки тактически ядрени оръжия

Свят Преди 2 часа

Лукашенко предупреди за възможен ядрен "апокалипсис"

<p>Илиана Кирилова:&nbsp;Трябва изцяло нов проект на Закон за съдебната власт</p>

Градският прокурор на София: Трябва изцяло нов проект на Закон за съдебната власт

България Преди 3 часа

Прокуратурата определя сегашния като "прибързан"

Председателството на СЕМ ще бъде ротационно

Председателството на СЕМ ще бъде ротационно

България Преди 3 часа

Членовете не успяха да съберат нужните 4 гласа за наследник на Соня Момчилова

Изненада! Христо Стоичков очаква второ внуче (ВИДЕО)

Изненада! Христо Стоичков очаква второ внуче (ВИДЕО)

България Преди 3 часа

На специално парти семейството разкри какъв е полът на бебето

Заловиха група мигранти в бус на един от входовете на София, шофьорът е избягал

Заловиха група мигранти в бус на един от входовете на София, шофьорът е избягал

България Преди 3 часа

По първоначална информация колата е спукала гума

ь

Русия: Ако ядрени оръжия на НАТО бъдат разположени в Полша, те ще станат мишена за нас

Свят Преди 3 часа

Повече за изказването на руският заместник-министър на външните работи четете в следващите редове

Дрейк изтри свое парче с генериран от изкуствен интелект глас на Тупак

Дрейк изтри свое парче с генериран от изкуствен интелект глас на Тупак

Любопитно Преди 3 часа

В песента е използван и генерираният от изкуствен интелект глас на известния рапър Снуп Дог

ц

Забраниха тротинетките на пешеходни зони в Сливен

България Преди 3 часа

Максимално допустимата скорост за движение в града е намалена на 20 км/ч

Внимание! Тази банкнота е най-фалшифицираната у нас, проверете, ако я имате

Внимание! Тази банкнота е най-фалшифицираната у нас, проверете, ако я имате

Пари Преди 3 часа

13.5 милиона банкноти са определени като негодни при машинната обработка на постъпилите през първото тримесечие на 2024 г. в БНБ

Лео

Разходка във времето - звезди, позиращи с младото си "Аз"

Любопитно Преди 4 часа

Подобна съпоставка винаги е вълнуваща

Разкриха тайните на историческия меч, наречен "Екскалибур"

Разкриха тайните на историческия меч, наречен "Екскалибур"

Любопитно Преди 4 часа

Датировката на меча означава, че той е първият от ислямската епоха, открит във Валенсия