Режим на хранене, който включва три пъти дневно пълнозърнести храни, води до дълголетие, както и до намален риск от инфаркт и рак, сочи проучване.

За всеки 16 грама приети пълнозърнести храни, учени от Харвард отбелязват 7% намаляване на смъртността, включително 9% - намаляване на риска от инфаркт и 5% намаляване на риска от рак.

При повишаване на общия прием на неолющено зърно до три порции на ден, или 48 грама, е налице 20 на сто спад в общия риск от смърт, включително спад от 25 на сто на риска от смърт от сърдечно-съдови заболявания и 14% спад в риска от смърт в резултат на раково заболяване.

Тези изводи са направени на базата на резултатите от 12 предходни изследвания, проведени между 1970 и 2020 г. в САЩ, Великобритания и скандинавските страни.

Те са проведени върху 786 076 мъже и жени.

"Тези резултати потвърждават препоръките за приемане на поне три порции зърнени култури дневно - общо 48 грама.

Източник: Thinkstock/Guliver

Те могат да бъдат пшеница, кафяв ориз, киноа, овесени ядки и др. Това ще доведе до по-голямо дълголетие и подобряване на здравословното състояние.

А как да си направите кюфтенца с киноа - изгледайте във видеото горе

Вижте още:
18 храни, които водят до по-дълъг живот

Тайната на бързия метаболизъм

10 съвета за по-щастлив и здравословен живот

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Китай арестува американски учен за шпионаж

Китай арестува американски учен за шпионаж

Свят Преди 5 часа

Мин Зин е докторант в Калифорнийския университет в Бъркли

Зеленски отне защитения статут на руския език

Зеленски отне защитения статут на руския език

Свят Преди 5 часа

Подписаният закон отнема от руския език защитата, предвидена в Европейската харта за регионалните или малцинствените езици

Носителят на голямата награда „Христо Г. Данов“ е Михаил Белчев

Носителят на голямата награда „Христо Г. Данов“ е Михаил Белчев

България Преди 7 часа

Отличието министърът на културата Евтим Милошев връчи посмъртно на съпругата му Кристина Белчева

Ангел Мечкаров: Живяхме 19 дни под атаки от дронове и ракети

Ангел Мечкаров: Живяхме 19 дни под атаки от дронове и ракети

България Преди 7 часа

Ангел Мечкаров и офицерите от армията са евакуирани от Багдад при старта на войната САЩ-Иран

Засилват контрола за достъп до Борисовата градина в София

Засилват контрола за достъп до Борисовата градина в София

България Преди 8 часа

Достъпът на автомобили се осъществява чрез организиран пропускателен режим с автоматизирани бариери

Гълъб Донев: Възстановяването на устойчивостта на публичните финанси е сред основните приоритети на правителството

Гълъб Донев: Възстановяването на устойчивостта на публичните финанси е сред основните приоритети на правителството

Свят Преди 8 часа

Съвет ЕКОФИН обсъди икономическото и финансово въздействие на руската агресия срещу Украйна

Зеленски вдига заплатите на украинската армия

Зеленски вдига заплатите на украинската армия

Свят Преди 9 часа

Зеленски уточни, че има налични средства

ЕК започва процедура срещу България за прекомерен дефицит

ЕК започва процедура срещу България за прекомерен дефицит

България Преди 10 часа

На 3 юни комисията прецени, че е възможно такава процедура да започне, но изчака оценката на ИКФ

Опустошение след най-малко три торнада край Чикаго в САЩ

Опустошение след най-малко три торнада край Чикаго в САЩ

Свят Преди 10 часа

Полицията предупреди жителите на Мервил „незабавно да се скрият на безопасно място“

Фейсбук се срина, потребители останаха без достъп до платформата

Фейсбук се срина, потребители останаха без достъп до платформата

България Преди 11 часа

Вълната от технически проблеми застигна и Instagram

Провокации и вдъхновяващи човешки истории в „Шеф под прикритие – Аватар“

Провокации и вдъхновяващи човешки истории в „Шеф под прикритие – Аватар“

Любопитно Преди 11 часа

Гледайте финалния епизод тази вечер от 21:00 ч. по NOVA

Хванаха мъж, продавал райски газ на деца във Варна

Хванаха мъж, продавал райски газ на деца във Варна

България Преди 11 часа

Младият мъж е задържан при специализирана операция

Какво ядат боговете на футбола? Любимите ястия на Роналдо, Меси и Мбапе на Мондиал 2026

Какво ядат боговете на футбола? Любимите ястия на Роналдо, Меси и Мбапе на Мондиал 2026

Любопитно Преди 11 часа

Част от любимите ястия на звездите от Мондиал 2026 включват: от португалската треска на Роналдо и аржентинския шницел на Меси, до иберийската шунка на Мбапе, бразилския боб на Неймар и здравословната сьомга на Хари Кейн

<p>Брендо пак е искал да бъде предсрочно освободен от затвора</p>

Евелин Банев-Брендо пак е искал да бъде предсрочно освободен от затвора

България Преди 11 часа

Той е осъден на 10 години и половина затвор за наркотрафик

Видео от изкуствен интелект измами жена да даде 33 000 евро

Видео от изкуствен интелект измами жена да даде 33 000 евро

България Преди 11 часа

Впоследствие комуникацията с нея била преустановена

Лили Иванова обяви последното си голямо национално турне през 2026 г.

Лили Иванова обяви последното си голямо национално турне през 2026 г.

Любопитно Преди 11 часа

През 2027 г. певицата ще изнесе само пет ексклузивни концерта в четири български града