18 храни, които помагат да отслабнем
Източник: Thinkstock/Guliver photos

В ъпреки че много хора мислят, че храната е враг на опитите за отслабване, това изобщо не отговаря на истината.

Специалистите съветват ако искате да отслабнете, да не спирате да ядете, а да заложите на пресните плодове и зеленчуци, както и на ядки и семена, които спомагат за изгаряне на мазнините.

Според експерти, цитирани от "Дейли мейл", такива храни, които са богати на нутриенти, едновременно ще преборят глада и ще помогнат на тялото да се освободи от тлъстините по-бързо.

Ако искате да отслабнете, трябва да спрете да консумирате храни с ниска хранителна стойност, казва диетологът Фрида Харжу. Тя изброява 18 храни, които е добре човек да включи в диетата си, ако иска да се освободи от излишни килограми.

1. Бяло месо. Човек изгаря повече калории, за да разгради протеините, отколкото за въглехидрати. Пилешкото и пуешкото месо са чудесен източник на протеини.

Източник: Thinkstock/Guliver photos

2. Кокосови орехи. Кокосът съдържа много мастни киселини, които не се натрупват в тялото, а се разграждат за отделяне на енергия. По този начин, въпреки, че е доста калоричен, кокосът, консумиран в малки дози, може да помогне за отслабването. 

Източник: Thinkstock/Guliver

3. Риба. Сьомгата и рибата тон, които са богати на полезни мастни киселини, подобряват обмяната на веществата и създават усещане за ситост.

Източник: Thinkstock/Guliver

4. Зелен чай. Консумацията на чай доказано ускорява метаболизма. Според проучвания хората, които пият зелен чай по време на диета за отслабване, успяват да се освободят от повече килограми, отколкото тези, които не пият чай.

Източник: Thinkstock/Guliver photos

5. Авокадо. Важно е да се знае, че едно авокадо може да съдържа до 400 калории, докато шоколадово блокче "Марс" например има 230 калории. Мазнините в авокадото са много полезни, но и то е сред храните, които трябва да се консумират в ограничени количества - между четвърт и половин авокадо на ден.

Източник: Thinkstock/Guliver

6. Зелени листни зеленчуци. Най-добре е се ориентирате към спанак и броколи заради голямото им съдържание на фибри. Къдравото зеле (кейл) също е доста полезно заради голямото съдържание на фибри, които запазват усещането за ситост по-дълго време.

Източник: Thinkstock/Guliver photos

7. Канела. Популярната подправка може да помогне за ускоряването на метаболизма и ограничава трупането на мазнини. 

Източник: Thinkstock/Guliver

8. Грейпфрут. Чаша сок от грейпфрут на ден помага за изгарянето на мазнини, за намаляването на апетита. Горчивият плод може да предотврати мускулни крампи, а освен това е богат на основни витамини и минерали.

Източник: ThinkStock/Guliver

9. Яйца. Аминокиселините в яйцата са чудесен начин да събудим тялото си сутрин. Яйцата съдържат почти всички витамини и минерали, които са ни необходими дневно, и са чудесен източник на протеини.

Източник: Thinkstock/Guliver

10. Люти чушки. Според изследване на учени от университета "Пърдю" в САЩ, лютите чушки не само намаляват апетита, но и ускоряват обмяната на веществата. Капсацинът, който се съдържа в лютите чушки, помага и срещу възпаляване на синусите.

Източник: Thinkstock/Guliver

11. Ленено семе. Подобно на рибеното масло, лененото семе съдържа омега-3 мастни киселини, които помагат за изгарянето на мазнини.

Източник: Thinkstock/Guliver photo

12. Домати. Доматите са чудесна храна за борба с килограмите. Освен че помагат за регулиране на метаболизма, те имат противовъзпалителни свойства и намаляват задържането на вода в тялото.

Източник: Getty Images/Guliver

13. Ядки. Кашуто е от ядките с най-ниско съдържание на мазнини, като същевременно е богато на желязо и мед. Всички видове ядки съдържат полезни мазнини и намаляват желанието за хапване между основните хранения. Бадемите са богат източник на протеини, които помагат за оформянето на мускули. Диетолозите препоръчват не повече от една шепа ядки дневно.

Източник: Thinkstock/Guliver

14. Подправки. Лютият червен пипер намалява нивата на глюкоза в организма и намалява риска от трупане на мазнини. Куркумата също е сред полезните подправки, тя съдържа бета-каротин, който е полезен за черния дроб. Полезен за обмяната е и джинджифилът. 

Източник: ThinkStock/Guliver

15. Киноа. Зърноподобното семе на киноата има нисък гликемичен индекс. Това помага за балансиране на нивото на кръвната захар и намалява апетита за сладко. Освен това киноата е богата на фибри и протеини, като същевременно има ниско калорийно съдържание.

Източник: Thinkstock/Guliver

16. Банани. При разграждането на тези плодове се отделят полезни мастни киселини. Бананите съдържат витамини, както и фибри, полезни за храносмилането.

Източник: ThinkStock/Guliver

17. Леща. Лещата е богата на фибри и желязо. Тя не само помага да се чувстваме по-сити, но и регулира кръвната захар.

Източник: Thinkstock/Guliver

18. Броколи. Те са богати на фибри, както и на фитонутриенти.

Източник: Thinkstock/Guliver
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Пожар и експлозия в завод за боеприпаси край Рим

Пожар и експлозия в завод за боеприпаси край Рим

Свят Преди 18 минути

Експлозията избухна в следобедните часове в град Колеферо

Швеция намали възрастта за наказателна отговорност на 14 години

Швеция намали възрастта за наказателна отговорност на 14 години

Свят Преди 40 минути

Правителството искаше да намали възрастта, на която децата могат да бъдат изпратени в затвора, на 13 години

DARA поздрави Бургас за домакинството на "Евровизия"

DARA поздрави Бургас за домакинството на "Евровизия"

България Преди 4 часа

DARA: Всички погледи са във вас в момента

Радев обеща да съхрани ТЕЦ-овете и въгледобива

Радев обеща да съхрани ТЕЦ-овете и въгледобива

България Преди 4 часа

За целта правителството е в постоянен диалог с Европейската комисия

Полицията откри 46 питбула в незаконен развъдник

Полицията откри 46 питбула в незаконен развъдник

България Преди 5 часа

На собствениците са съставени актове за административни нарушения

11 септември 2001 година, когато бе атакувано сърцето на Америка

13 август 2001: Хитрият ход на КСМ, който остава незабелязан преди 11 септември

Свят Преди 5 часа

КСМ е бил известен на американското разузнаване още от 90-те години, но през юни 2001 г. получава виза под фалшива самоличност

16 години по-късно: САЩ отново ще изпълнят три смъртни присъди за ден

16 години по-късно: САЩ отново ще изпълнят три смъртни присъди за ден

Свят Преди 6 часа

Антъни Хайнс, Джереми Уилямс и Карлос Куеста-Родригес са осъдени за убийства в три различни щата

"Бях готова да оставя кариерата си заради него": Никол Кидман с откровения за Том Круз

"Бях готова да оставя кариерата си заради него": Никол Кидман с откровения за Том Круз

Любопитно Преди 6 часа

Никол Кидман направи редки разкрития за брака си с Том Круз, признавайки, че на 23 години е била готова да съсипе кариерата си заради любовта. Актрисата проговори и за скорошния си развод с Кийт Ърбан и това как продължава да вярва в любовта

Илияна Йотова поздрави Бургас за  „Евровизия“

Илияна Йотова поздрави Бургас за „Евровизия“

България Преди 6 часа

Президентът: Нека бургазлии се гордеят с прекрасния си град

Иранци се подиграха на Тръмп - уплашил се от Иран

Иранци се подиграха на Тръмп - уплашил се от Иран

Свят Преди 6 часа

"Унижение" за американския лидер

Взрив в Ротердам, загинал и ранени

Взрив в Ротердам, загинал и ранени

Свят Преди 6 часа

От полицията заявиха, че на този етап няма непосредствени признаци за саботаж

Част от професиите, които традиционно дават първа работа на младите хора, се свиват, докато технологичните промени увеличават нуждата от нови умения.

67 милиона младежи са безработни: Технологиите променят първите стъпки в кариерата

Парите ни Преди 6 часа

Младежката безработица расте, а част от традиционните начални позиции на пазара на труда намаляват

Пулев: Предотвратихме крах и хаос и спряхме шоковото покачване на цените

Пулев: Предотвратихме крах и хаос и спряхме шоковото покачване на цените

България Преди 6 часа

Пулев: Правителството работи неуморно и в правилната посока

Украйна извади от строя още две руски рафинерии

Украйна извади от строя още две руски рафинерии

Свят Преди 7 часа

По-рано бе съобщено за удар и по обект на руската компания "Уайлдберис"

Парис Джексън разкри истината за детството си с Майкъл Джексън и битката с пороците

Парис Джексън разкри истината за детството си с Майкъл Джексън и битката с пороците

Любопитно Преди 7 часа

Парис Джексън разкри неподозряни подробности за детството си с Майкъл Джексън, строгите забрани за телевизия и атракциони, както и за тежката си битка с наркотичната зависимост, от която е напълно излекувана и трезва от 2020 година насам