К огато говорим за криза и COVID-19, след хората, които работят на първа линия, следващата ни асоциация, несъмнено е свързана с една много неизменна част от културата ни, а именно – срещите с приятели в заведения и ресторанти.
И ако засега една голяма част от мерките, които трябва да спазваме са свързани с дистанция и честа дезинфекция, има едно нещо, което може би ще се промени завинаги заради коронавируса – и това е употребата на хартиените менюта.
За бъдещето на обслужването в ресторантите, говорим с Петър Петров – мениджър развитие на българска фирма, която разработва приложение за дигитално меню още преди няколко години.
„Създателят на идеята в България е Тодор Бобев“, разказва Петър. „Тодор започва работа по приложението, наречено “TouchMenu” още през 2015 година.“ Приложението, което може да се окаже бъдещето на ресторантите, позволява да не докосваме хартиените менюта, а да имаме всичко, което ресторантът предлага в телефона си. И да го избираме от там.
Всяко начало обаче е трудно.
„Като всяко ново нещо, на тази идея също й трябваше време, за да узрее“, спомня си Петър: „В началото за хората беше трудно да приемат дигиталното меню, защото тук си има традиция. Да влезеш в заведението, сервитьорът да те настани, да ти поднесе хартиеното меню. Хората имат нужда от вниманието, от човешкия контакт“, разяснява още Петър.
Днес обаче светът изглежда различно.
Един от най-пострадалите сектори е именно този, свързан с ресторантьорския бизнес.
След като за дълго време любимите ни места за хапване бяха недостъпни, сега те отново отварят, с много строги правила за спазване на хигиената.
„Заведенията отвориха съвсем скоро, но представете си – възможно ли е да дезинфекцираш всички хартиени менюта. А реално – ти ги даваш на всеки следващ клиент. “ Именно тук навлиза българската разработка, създадена от Тодор Бобев.
Сканирайки QR код, ние получаваме цялото меню на телефона си – избираме от там това, което искаме, без да се налага да докосваме нещо, което преди това е било използвано от предишните клиенти.
„С приложението разглеждате менюто, избирате, давате поръчката към сервитьора“, разяснява още Петър и доплва: „Така например не е необходимо да се оглеждате за сервитьора, особено ако сте в голямо заведение, той да се връща още няколко пъти при вас, докато вие още не сте избрали…
Има хора, които се притесняват, че след кризата дигитализацията ще се отрази на човешкия контакт. Това обаче няма как да стане. Ние винаги ще имаме нужда от него, дори само ако става дума за това да имаме въпрос към човека, който ни обслужва – за специфично изискване или препоръка - какво да изберем.“
Дигитализираните менюта помагат на собствениците на ресторанти да знаят какво предпочитат редовните им клиенти, казва още Петър Петров.
Маркетинг мениджърът на българската фирма споделя още, че за разработката вече има запитвания от чужбина – засега интересът идва от Великобритания и Испания, две страни, които пострадаха много от кризата с COVID-19.
Дали дигитализираните менюта ще се превърнат в бъдещето на ресторантите – предстои да разберем.
За едно обаче Петър Петров е сигурен – че дигитализацията в този бизнес ще се налага все повече, заради хигиената, а също така – и от екологична гледна точка.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!