К огато говорим за наградите „Оскар“, всички ги асоциираме с блясък като никой друг на червения килим, оспорвана битка между най-великите артисти на нашето време, кой ще вземе статуетката, красота, бутикови рокли и бижута… И логично – всеки рекламодател иска да има своите минути телевизионно излъчване и шанс да привлече вниманието на милиони потребители по цял свят.
Тази година обаче най-голяма популярност набира рекламата, която беше забранена. Защото в нея се говори за нещо, което се случва с всички жени, които са родили деца.
Но за него не само не се говори – то не се показва.
И това е женското тяло след раждането.
Каналът ABC, който излъчва церемонията по връчването на най-желаната награда в света на киното отхвърля рекламата на продукти, свързани с женската хигиена и възстановяването след раждане с аргумента, че видеото е „прекалено графично, неуместно, показва частична голота и прекалена демонстрация на продукта“.
Дали рекламата е неудобна за гледане – абсолютен факт.
Тя показва борбата, през която минава жена, която наскоро е родила. Тя все още има коремче, трябва да носи специално бельо и превръзки. Очевидно изпитва болки дори при най-елементарни и естествени човешки дейности – като например това да посети тоалетната.
Дали всичко това се случва с току-що родилите жени? Да, това е абсолютен и анатомичен факт.
Дали обаче се говори достатъчно за тази част от живота на жената – не. И това също е факт.
Дали тишината около простата житейска истина, че повечето жени се прибират у дома освен с нов член на семейството – и с ново тяло, е смущаваща? Да, защото жените се оказват неинформирани за промените, които ще им се случат, а също така – и за продуктите, които ще трябва да използват за известно време. Именно затова те изглеждат плашещи, „графични и неподходящи“.
Всички си спомнят как едва 9 часа, след като е родила, Кейт Мидълтън позираше на токчета пред родилното отделение. Това предизвика вълна от възмущение в социалните мрежи.
Тогава масово, жените публикуваха свои снимки 9 часа след раждането.
Също така става все по-популярно известни инфлуенсърки да показват изваяни тела две или три седмици след като са се сдобили с дете – това обаче създава нереални представи сред повечето жени как трябва да изглеждат. Истината е, че онова „перфектно“ тяло след раждането не е постижимо за всеки – и в това няма нищо нередно.
Нередното, което някои отбелязват в социалните мрежи е, че въпреки надигнатите гласове в подкрепа на феминизма, все още онези етапи от живота на жените, в които те не са в идеална форма, са тема-табу.
Специалистите казват, че много жени развиват хранителни разстройства и състояния на депресия след раждането.
„Религия, политика, оръжия, амуниции и женска хигиена“ – това е изброено в инстаграм страницата на производителите на продуктите като недопустимо за излъчване в реклама.
A потребителите в социалните мрежи не спряха да коментират решението рекламата да бъде спряна.
Жените масово подкрепят видеото, определено като неподходящо.
"Фактът, че "ABC" забранява рекламата е абсурден. Обществото разчита на нас да даваме деца на света, въпреки това все още не може да понесе истината за следродилния период".
The fact that @ABCNetwork banned this ad is truly absurd. Society relies on us to bring children into the world and yet they can’t handle the truth about postpartum #fridamom https://t.co/Nw3j0iGH15
— meika hollender (@missmeiks) February 7, 2020
Ето какво казва друга потребителка: "Изисква се смелост майките да говорят за реалността на следродилния период. Тази реклама и посланието й трябва да бъде празнувано и споделяно навсякъде."
ABC rejected a #FridaMom postpartum ad from airing during the #Oscars tonight.
— Reshma Saujani (@reshmasaujani) February 10, 2020
It takes bravery for news moms to speak openly about the realities of postpartum. This ad and this message should be celebrated and shared widely. #Oscars2020https://t.co/ey2yyuUB5y
Дали това е търсен ефект от рекламодателите, които са знаели, че ABC ще отхвърлят видеото - можем само да гадаем, но истината, която излезе от този скандал е очевидна и тя е, че обществото може да покаже много брутални истории, базирани на истински случаи, но не може да понесе женското тяло, особено след раждане.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!