Всеки човек има история. Някои са обикновени, дори скучни, текат бавно, без нищо интересно и значимо да се случи в тях. Други са шеметни и удивителни, шарени и пълни с крайности и преживявания. А трети започват обикновено, за да се развихрят във вдъхновяваща и увличаща приказка, която само животът и геният на единици личности могат да сътворят.
Тази, е точно такава и се отнася за човек, когото в България почти никой не познава, въпреки че той ни докосва нежно и деликатно с продуктите си ежедневно. Но за да разберем какво стои зад магията на тези продукти, трябва да видим кой е човекът зад тях и неговата лична философия.
Името на Пиер Фабр, вторият по богатство във Франция човек, не е много популярно у нас, но в родната му страна и особено в югозападния департамент Тарн се произнася с респект и дълбока признателност. А тези, които са го познавали лично, не могат да спрат да говорят с любов за него и това, че са маркирани от досега с него личи по начина, по който блестят очите им, когато разказват.
Пиер Фабр е роден на 16 април 1926 г. в Кастър, където баща му е текстилен търговец. Тъй като мечтае да стане фармацевт, Пиер заминава за Тулуза, където завършва местния факултет. След дипломирането си се връща в родния Кастър и през 1951 г. купува малка аптека, в чиято задна част, с малко оборудване, от любовта му към природата и увлечението към фитотерапията, се раждат продукти, полагащи началото на Pierre Fabre Laboratories. Така той съчетава професията си на фармацевт със страстта си към ботаниката, а силния предприемачески и визионерски дух полагат началото на дермо-козметиката в цял свят. Основното разбиране на Пиер Фабр е, че продуктите за кожа и коса изискват същата строгост на производство, както фармацевтичните продукти. И това важи за абсолютно всички продукти от семейството на Pierre Fabre – Klorane, A-Derma, Ducray, Elancyl, Eau Thermale Avène, Galenic, Rene Furterer.
Изключително скромен, но горд със своята компания и със служителите си, той създава т.нар. индустриален патриотизъм, който дава силни корени на групата в неговия роден край, на който той остава предан и признателен до края на живота си. Освен, че мести офиса на компанията си от Париж в родната си област, той концентрира там и цялото производство. Това дава поминък на всички жители на региона, но също така работи за опазване на природата, съкращавайки вредните емисии от транспорт. Всички продукти се произвеждат и пакетират там, където се събират растенията или извира водата.
Заводът, в който се произвеждат продуктите A-Derma, е в близост до нивите с овес Rhealba®, кълновете от който са основна съставка за [VV1] продуктовите гами. За тези продукти на Klorane, за които се използват от други страни (например моринга от Мадагаскар, арган от Мароко, карите от Буркина Фасо), разбирането на Пиер Фабр е за Fair Trade и то много преди по света да се заговори за това. Той инвестира в малки кооперативи в Африка, където освен, че се заплаща почтено на хората, се следи за контрол върху добивите на растения и опазване на тяхната екосистема.
В други бедни държави пък създава и спонсорира местни проекти, работещи с изолирани социални групи (например албиносите в Танзания и Малави). Пиер Фабр се опитва да улесни достъпа до лекарства за деца в бедните страни и води истинска война срещу фалшивите лекарства, които се разпространяват навсякъде и по-специално в Африка.
Пиер Фабр няма деца и завещава своите дялова от компанията на фондация с неговото име, която да следва философията му и да поддържа социални каузи в Югоизточна Азия и в Африка. Единствено неговите служители са акционери в компанията. Той е единственият френски индустриалец, който завещава богатството си на публична организация. Това гарантира, че неговата работа и компания ще останат напълно независими, за да продължат да работят по подобряване на достъпа до качествени медикаменти и да се грижат за населението в бедни и развиващи се държави чрез обучения и стипендии на медици.
Дори и след смъртта на Пиер Фабр групата му усилено продължава да работи по иновации в областта и през 2015 г. е пуснато ново лекарство, което е голяма стъпка за пациенти с напреднал меланом.
Мосю Фабр е визионер, филантроп и предприемач, който още през 50-те и 60-те години оформя идеята за козметика от природата, щадяща хората и самата природа. Той започва да мисли и да говори за екология и биологично производство много преди това да стане световна тенденция.
За него медицината и козметиката вървят заедно като природата е основен извор на лечение и за двете. Идеята за красива, но и здрава кожа е в основата на създадената от него дермо-козметика (измислил е дори самия термин). Той създава и развива един изключителен етичен бизнес модел, вграден към момента в стотици продукти на компанията, успокоението и комфортът от които изпитваме всеки ден.
Африка и засягат най-уязвимите.
Освен това, Пиер Фабр създава своя собствена ботаническа градина, където десетки ботаници, наред с ежедневната си ботаническа експертиза за влаганите в продуктите растения, работят за опазването и използването на растителното наследство по целия свят.
Заради липсата на всякаква суета, почти няма портрети и видеа с Пиер Фабр, защото не е обичал да го снимат. И след смъртта му през 2013 г. служителите му се съобразяват с неговото нежелание да бъде известен с лика си.
Поради скромността си и алтруизма си в абсолютно чист вид, той не обича да е център на внимание. То го смущава и притеснява. Предпочита природата, семплите човешки взаимоотношения, досега с изкуството. Това рефлектира и на места и пространства, където живее и където работи.
Карла, неговата единствена резиденция и личен офис, също в обичания департамент Тарн, е еманация на духа на Пиер Фабр – семпла, удобна, деликатно украсена с произведения на изкуството, уютна, без да е крещяща, елегантна и човешки топла. Отражение на самия него и неговия дух.
Офисът на централата е построен в гората, и въпреки, че е изключително модерна сграда, е в пълна хармония и баланс с околната природа. При построяването й не е отсечено нито едно дърво. Когато се налага изместване на паркинга, заради дострояване на ново крило, броят на отсечените дървета съответства на новозасадените. Вътрешното пространство е отворено и озеленено, а изцяло стъклената сграда създава усещане за работа сред природата – тя е и навън, и вътре. След приключването на строежа, служителите подаряват на господин Фабр 800 годишна маслина, която той засажда пред самия офис.
В първите месеци на адаптация за дървото, всеки ден звъни лично на градинаря, за да попита как е дървото и е дълбоко притеснен за приспособяването му (между другото ботаническа фондация Klorane има проект за възстановяване на изгорели маслинови дървета на Пелопонес след огромен пожар там през 2007 г. Лично Пиер Фабр дарява 10 000 маслини на град Фигалия, а все още в процес е кампания за каталогизиране и опазване на маслиновите дървета).
Пиер Фабр няма деца и завещава своите дялова от компанията на фондация с неговото име, която да следва философията му и да поддържа социални каузи в Югоизточна Азия и в Африка. Единствено неговите служители са акционери в компанията. Той е единственият френски индустриалец, който завещава богатството си на публична организация. Това гарантира, че неговата работа и компания ще останат напълно независими, за да продължат да работят по подобряване на достъпа до качествени медикаменти и да се грижат за населението в бедни и развиващи се държави чрез обучения и стипендии на медици.
Групата на Пиер Фабр взима участие и в борбата с рака на кожата. Компанията отделя големи средства от бюджета си за изследвания в областта на заболяването. Съчетаването на опит в дерматологията, комбиниран с познания в областта на онкологията, поставя компанията в уникална позиция да се бори срещу рака на кожата от множество ъгли. Дори и след смъртта на Пиер Фабр групата му усилено продължава да работи по иновации в областта и през 2015 г. е пуснато ново лекарство, което е голяма стъпка за пациенти с напреднал меланом.
Мосю Фабр е визионер, филантроп и предприемач, който още през 50-те и 60-те години оформя идеята за козметика от природата, щадяща хората и самата природа.
Той започва да мисли и да говори за екология и биологично производство много преди това да стане световна тенденция. За него медицината и козметиката вървят заедно като природата е основен извор на лечение и за двете. Идеята за красива, но и здрава кожа е в основата на създадената от него дермо-козметика (измислил е дори самия термин). Той създава и развива един изключителен етичен бизнес модел, вграден към момента в стотици продукти на компанията, успокоението и комфортът от които изпитваме всеки ден.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram