П равителството на Финландия реши да достигне до по-младите хора в страната, като използва техните начини за комуникация.
Управляващите включиха и инфлуенсърите от социалните мрежи в битката с коронавируса.
Инициативата е на кабинета на финландската министър-председателка - Санна Марин, локална консултантска къща за социални мрежи и голяма медийна група.
За правителството на Финландия е важно да достигне до всички групи хора в страната и да им даде точна, бърза и достоверна информация за заразата. Не всички се информират от традиционните медии, каквато е телевизията. По-младите хора предпочитат Инстаграм, Тик-Ток, Фейсбук.
Консултантската къща PING(Хелзинки) редактира официалните съобщения на правителството, така че те да могат да бъдат постнати в различните социални мрежи.
В кампанията кабинетът на Марин решава да включи дори и ученици, които имат над 1500 последователи. За тях всеки начин официалната и проверена информация да достигне до хората, е важен.
Нещо повече, представители както на традиционните медии, така и на властта осъзнават, че голяма част от хората вярват повече на популярни лица от интернет, а не на телевизионни водещи или други публични личности. Затова в името на общественото здраве - те използват всеки начин, за да информират финландците.
"Става дума да подкрепим инфлуенсърите в социалните мрежи, така че да могат да споделят достоверна информация за коронавируса и да сме сигурни, че тя е широкодостъпна по всички възможни канали", казват от консултантската къща PING.
В момента във Финландия дори има онлайн наръчник какво да правим по време на пандемията, също и как да се отнасяме към различната информация, която буквално ни залива.
Мотото на тази кампания е "Помисли преди да споделиш", защото както казват създателите - много е важно в борбата с коронавируса да не се разпространяват фалшиви новини, които могат да доведат до паника в населението.
Рони Бак е известен локален ютюбър. Той прави интервю с представители на правителството, което има над 100 000 гледания в канала му. "Днес хората получават информацията по различни начини", казва той.
Още нещо интересно - Инна Лахти, изпълнителен директор на PING е попитана дали министър-председателката на Финландия ще направи изявление в социалната мрежа Тик-Ток, за да се обърне към тийнейджърите. "Това не е изключено като опция", казва Лахти и допълва: "Нашето правителство осъзнава, че социалните мрежи са важен и ценен начин за комуникация. И са отворени да ги използват".
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!