Д атата 8 март ще остане в историята ни като денят, в който официално - страната ни влезе в списъка с държави, които започват битката с COVID-19.
Предизвикателството, пред което се изправи цялото общество, за пореден път доказа, че с обединени усилия успяваме да преминем и през най-трудните времена.
Доказателството за това е и националната благотворителна кампания “България срещу COVID-19”, организирана от дарителската платформа HelpKarma. Едва два месеца след стартирането си, вече е събрала близо 200 000 лева в подкрепа на българските медици и лечебни заведения.
Кампанията беше обявена броени дни след началото на извънредното положение в страната и придоби сериозна популярност сред хилядите потребители на платформата. До момента тя е подкрепена от 971 индивидуални дарители, а със сериозни суми се включиха и няколко големи компании, които работят на българския пазар.
Поради националното значение на каузата, платформата работи по нея напълно безвъзмездно и не получава комисионна от даренията на потребителите. Фондация “Хелп Карма” даде личен пример, като първа дари 10 000 лева.
Събраните средства се насочват изцяло в подкрепа на българските болници и медицински екипи, които се борят с пандемията на новия коронавирус. Основен фокус са осигуряването на допълнително възнаграждение за лекари и медицински персонал на първа линия, закупуване на животоспасяваща апаратура и лични предпазни средства, както и покриване на други разходи, пряко свързани с овладяването на ситуацията.
Както при всяка друга дарителска кампания в платформата, HelpKarma гарантира пълна прозрачност в изразходването на събраните средства. До момента с тях са подпомогнати над десет лечебни заведения в София, Стара Загора, Левски, Гоце Делчев, Бургас, Сливен и Момчилград. Акцент остава подкрепата на малки болници в провинцията, които имат достъп до ограничен ресурс и рядко получават дарения.
Инициативата на HelpKarma доведе и до включването на много лечебни заведения, които организираха собствени кампании в платформата. От началото на кризата в нея беше създадена категория COVID-19, в която граждани и организации могат да създават дарителски кампании за набиране на средства за справяне с пандемията.
До момента кампаниите свързани с новия коронавирус са 19 и са събрали общо над 630 000 лева. Кампанията на варненската УМБАЛ “Света Марина” вече завърши успешно и събра 25 000 лева за закупуване на лични предпазни облекла, консумативи, дезинфектанти и апаратура за диагностика на COVID-19.
Успех постигна и набирането на средства за закупуването на 5 респираторни апарата на обща стойност от над 300 000 лева за УМБАЛ “Александровска” в София. Парите за столичната болница бяха събрани за броени дни с помощта на 1612 дарители.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.