Н ова услуга на благотворителната платформа HelpKarma създава условия за истинска дигитална революция в корпоративното дарителство у нас. Екипът на фондацията обяви поредната си иновация, която ще позволи на фирмите в страната да подкрепят открито множеството кампании за набиране на средства за различни каузи и да получат данъчни облекчения срещу направените от тях дарения.
Благодарение на новата функционалност в HelpKarma, корпоративните дарители ще могат много по-открито и прозрачно от всякога да набират средства за подкрепяните от тях кампании и да демонстрират своята социална отговорност, както пред своите служители, така и пред обществото.
Създавайки свой профил в платформата, фирмите ще позволят на всички потребители да следят в реално време тяхната дарителска история и да виждат кои са каузите, с които са ангажирани.
През профилите си, те ще могат и директно да свалят всички сертификати за направените от тях дарения и да ги приспаднат от годишните си данъци съгласно Закона за корпоративното подоходно облагане (ЗКПО). Това е възможно, тъй като ХелпКарма Фондация, с Рег. № 030/28.08.2017 е юридическо лице с нестопанска цел, което ѝ позволява да издава документ за всяка преведена по кампания сума.
Редица проучвания на общественото мнение показват, че поколенията родени след началото на 90-те години са склонни да потребяват много повече стоки и услуги от компании, които са ангажирани открито с обществена дейност.
Именно това е причината все повече корпорации по света да гледат на дарителската си дейност като на пряка инвестиция в своето бъдеще и да опитват да изградят отношения на емоционално ниво със своите клиенти, като подкрепят каузите, които предизвикват сериозен обществен интерес.
Освен това, корпоративната филантропия има огромен ефект върху ангажирането на служителите на всяка компания, като създава по-дълбоки връзки и позитивна работна среда.
И до момента много от корпоративните дарители в страната предпочитат да използват HelpKarma, като инструмент за своята благотворителна дейност, заради защитата на средствата, която получават в замяна. Платформата гарантира възстановяването на всички дарения по кампании, в които е открита нередност или опит за злоупотреба и предоставя пълна отчетност за изразходването на средствата.
Разбира се, корпоративното дарителство у нас далеч не е нещо ново. Всъщност, през последните години то бележи истински подем в страната и обемите на даренията не спират да растат.
През последните месеци в страната се забеляза истински възход на дарителството към лечебни заведения в отговор на извънредната ситуация с COVID-19. Много местни и чуждестранни компании избраха да отделят част от маркетинговия си бюджет за филантропска дейност именно с идеята, че това ще демонстрира тяхната ангажираност и ще се отплати в момент, когато потреблението възстанови нормалните си обеми.
Като резултат от извънредната ситуация, HelpKarma създаде специална категория за кампании, свързани с борбата с новия коронавирус. В рамките на най-мащабната от тях “България срещу COVID-19” до момента са събрани близо 200 000 лева с помощта на почти 1000 дарители.
Отскоро платформата предлага на потребителите си и възможността да създават фъндрейзър кампании, с които бързo и лесно да наберат средства за подкрепяна от тях кауза. Събраните средства се прехвърлят директно в предварително посочената кампания. Това е изключително удобен метод, с който организации и граждани могат да обединят социалния си кръг около обща цел и да помогнат.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.