Р екторът на Софийския университет, ръководството и академическият съвет трябва да вземат решение и да разпоредят такива правила, така че окупация да не се случва повече. Това каза пред БНР министърът на образованието проф. Анелия Клисарова във връзка с повторната окупация на Софийския университет.
Тя посочи, че университетите са автономни и си имат правила и регламенти, които трябва да бъдат спазвани абсолютно.
"Университетът не е място за политика. Можем ли да заключим българското образование? Отговорът ми е 100% не. Никой не може да сложи вериги и окови на българското образование.
Ролята на университета е да промени мисленето на тези млади хора, да изразяват становището си,
да защитават мнението си, но с начини и средства, които не пречат на обществото и останалите им колеги и преподаватели", коментира министърът. Тя попита за защо след като повече от месец Стратегията за развитие на висшето образование стои на страницата на министерството младите, „Ранобудните студенти“ или други студенти не изразят своето становище по нея. Клисарова каза, че
заради висок процент на заболеваемост в момента са затворени 272 училища, а заради влошената пътна обстановка 172 учебни заведения не работят.
Обсъжда се в момента дали да се удължи първият учебен срок, защото не се знае докога ще продължи извънредната ваканция. "Мисля, че и директорите, и учителите могат да се справят, така че да не изостанат децата в учебния процес и да успеят да наваксат пропуснатото", каза министърът на образованието.
Тя сподели, че при работно посещение в Сингапур местните учители са изявили желание за контакт с българските им колеги, тъй като са впечатлени от резултатите на нашите ученици на световните олимпиади по математика и физика.
Работи се по нов законопроект за училищното образование, но по думите на министърката има много "дискутабилни теми".
Проектът ще бъде сложен на страницата на МОН. Тя не се ангажира с конкретни срокове кога ще е готов проектът: Няколко са основните неща в проекта: да има възможност за развитие на младите хора, така че да избират къде да учат – в профилирано, в професионално образование или в класическа гимназия. Друг важен момент е до каква степен в професионалното образование те ще се готови за висше образование. По думите й, трябва има преход между средното и висше образование, така че младите хора да бъдат подготвени. Средното образование пък да им дава възможност за бърза реализиция на пазара на труда.
В закона трябва да бъдат заложени такива моменти, които да отговорят на стратегията за намаляване на отпадналите ученици. Разписва се глава за мотивация на учителите, за тяхното кариерно развитие и за задържането им в учителската професия. Министърът изрази надежда до лятото да започнат обществени дискусии по законопроекта.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!