Д ействията на Националния осигурителен институт (НОИ) по казуса с изплащаните пенсии по сметки в КТБ АД и "Креди Агрикол България" ЕАД са навременни и адекватни.
Това заявяват от НОИ в отговор на отправените чрез медиите обвинения от омбудсмана Константин Пенчев към института относно пасивността му за своевременно информиране на всички лица, получаващи пенсии по сметки в "Корпоративна търговска банка" АД и "Креди Агрикол България" ЕАД.
Към днешна дата по данни на информационната система на НОИ близо 80% от хората с банкови сметки в двете финансови институции са изявили желание за промяна на банката, в която им се изплаща пенсията, и исканията им са удовлетворени, аргументират се от института.
"След решението от 20 юни 2014 г. на УС на Българска народна банка за поставяне под специален надзор на "Корпоративна търговска банка" АД и "Креди Агрикол България" ЕАД съгласно Закона за кредитните институции, НОИ реагира незабавно с цел своевременно информиране на лицата, получаващи пенсиите и обезщетенията си в двете банки, за възможността да заявят желанието си същите да се изплащат чрез друга банка или чрез пощенска станция", казват от НОИ.
От института изброяват действията, чрез които са информирали потребителите, като заявяват, че са участвали активно в популяризинето на възможността за промяна на банковата сметка или преминаване към изплащане чрез Български пощи, както и че са предоставили на медиите информация за възможността за промяна на банковите сметки. Тази информация била публикувана и на сайта на института.
От НОИ съобщават и че са задържали преводи на краткосрочни обезщетения към двете банки и са информирали получателите им с есемеси, че могат да променят банковата сметка, по която да им бъдат преведени парите.
Институтът е създал организация за по-бързо обработване на заявления за промяна на банковата сметка и е облекчил съответната процедура, се казва още в съобщението
От около 6000 лица, получаващи пенсиите си в двете банки, в резултат на предприетите действия още до 2 юли 2014 г. са подадени и обработени от НОИ 3672 броя заявления на пенсионери за смяна на платеца на пенсията.
В Контактния център на НОИ са регистрирани значителен брой обаждания от пенсионери, които въпреки , че са били информирани за възможността да променят банковата си сметка за получаване на пенсия, не са предприели действия в тази насока, позовавайки се на официалната информация, че двете банки ще бъдат отворени на 21 юли 2014 г., се казва още в съобщението
Към днешна дата по данни на информационната система на НОИ близо 80% от лицата с банкови сметки в двете финансови институции са изявили желание за промяна на банката, в която им се изплаща пенсията, които са удовлетворени.
НОИ продължава да приема заявления за промяна на платеца.
Изнесените информация и данни доказват, че реакцията на НОИ по казуса е навременна, компетентна и адекватна и предприетите действия са в рамките на закона и в интерес на потребителите, заявяват от института.
Критиките на омбудсмана са неоснователни и не кореспондират с обективната истина, те въвеждат в заблуждение обществеността и уронват престижа и доверието в една социално-отговорна институция, каквато е Националният осигурителен институт, завършва съобщението от НОИ.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!