Д о 12 ч. на обяд са обслужени около 16 хиляди души със сметки в КТБ.
Това съобщи на пресконфереция Радослав Миленков, председател на Управителния съвет на Фонда за гарантиране на влоговете в банките, предаде Агенция "Фокус".
Според Миленков проблемът със сменените лични карти е сред основните, с които вложителите се сблъскват при опит да изтеглят парите си.
Стана ясно, че проблем може да се създаде, когато хората са си сменили личните карти по време на банковия надзор на КТБ и данните в банките не отговарят на данните на хората, обясни той.
Друг проблем, който може да се създаде с личните данни на хората, е при малки разминавания в данните. "Когато има минимално разминаване в данните на личните карти, помолихме банките да се съобразят с това и да не правят проблеми. Държа да подчертая, че сме в чудесен синхрон с банките", каза Миленков.
Човек с различни данни на личната карта трябва да подаде заявление с коригираните данни в клон на КТБ, което заявление ще се пренасочи към Фонда за гарантиране на влоговете в банките.
В отговор на въпрос Миленков съобщи, че проблемът с информационната система на КТБ, който възникна по-рано днес, е отстранен.
Всякакъв тип възражения на вложителите също се подават в Корпоративна търговска банка, обясни Миленков.
Всички вложители, които са отишли в банковите клонове, изплащащи гарантираните влогове, и не са вписани в списъците на вложителите, трябва да отидат в КТБ и да подадат възражение, в което да кажат, че възразяват, че не са включени в списъка на лицата.
Вложителите имат право на възражение ако считат, че сумата, която им се съобщава от банката, не е тази, която трябва да бъде изплатена. И в този случай трябва да се подаде възражение в офис на КТБ.
Срокът, в който квесторите на КТБ трябва да върнат отговор на възраженията, е седем дни. Фондът получава коригираната информация след разглеждане от квестори, подчерта Миленков.
По думите му е изключително важно клиентите да бъдат идентифицирани от банките, за да се избягват измами. Той подчерта, че най-често оплакванията по телефона на вложители до фонда са свързани със стари лични карти, сгрешен ЕГН и претенции по отношение на сумите за изплащане.
Стана ясно, че обслужващите банки, които изплащат депозитите, са подбирани по критерии на съвпадение на клоновете на КТБ, както и насищане на банката в населеното място. Обслужващите банки са девет, а клоновете им са 300 на територията на София.
По отношение на липсата на големи опашки пред обслужващите банки днес, Миленков коментира, че вероятно хората са очаквали да има струпвания пред банките и са се саморегулирали от това да правят опашки. Той си обяснявам и с мащабите на мрежата, формирана от деветте банки.
Миленков: Отправям апел към хората, които теглят пари от КТБ - не теглете парите си в брой от гледна точка на вашата сигурност
"Ние сме амбицирани процесът по изплащането на влоговете в КТБ да мине възможно най-гладко и безболезнено за вложители, защото въпреки отнемането на лиценза на КТБ, това е момента, в който да докажем, че като фонд можем да се справим с подобна ситуация, а също така е и тест за банковата система и за нейните възможности", каза Миленков.
Той благодари на МВР за осигурената подкрепа в запазване сигурността на вложителите теглещи пари в брой от банките.
Миленков обясни още, че генералните пълномощни на вложителите, с които те дават право на свои близки да се разпореждат с авоарите им в КТБ, имат специални изисквания и това е упоменато изрично. Той допълни, че на сайта на Фонда за гарантиране на влоговете на банките са качени примерни пълномощни, и хората могат да ги ползват.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!