П ри пациенти със симптоми на COVID медицинските центрове, които имат договори и заместват личните лекари през уикенда, не са задължени да ги приемат. Причината е, че се водят неотложно, но не и спешно звено.
Затова консултациите са само по телефона. За пациентите остава вариантът да търсят специалист или Спешна помощ.
Най-малко 15 души на ден през уикенда звънят в един от медицинските центрове у нас с въпроси за COVID, информира NOVA след своя проверка.
Висок брой нови случаи на COVID-19 у нас, починали
След консултация по телефона, именно тези пациентите се препращат. Причината – макар да заместват джипитата, лекарите тук не извършват всички техни дейности.
"Ние извършваме дейности по здравен проблем, който е възникнал в момента. Не издаваме никакви документи, както личният лекар. Нито издаваме направления, болничните не сме задължени да ги издаваме", обясни д-р Виктория Николова, управител на медицински център "Лора".
На всички въпроси на притеснените пациенти пък отговарят и помагат, но по телефона:
"Първо говорят с личните лекари и ако не могат да се свържат с тях, се свързват с нас. Ние даваме консултации по телефона и преценяваме дали да дойдат тук, или съответно ги пращаме в специализираните лечебни заведения", обясни педиатърката д-р Красимира Стоименова.
Проф. д-р Георги Хубчев загуби битката с COVID-19
Заради липса на пациенти със симптоми на коронавирус пък, в чакалнята няма нужда от така наречените зелени коридори, които бяха въведени при посещенията на джипитата в началото на пандемията.
Медицинският център има договор с над 140 лични лекари, което означава, че е на разположение на над 200 000 пациенти през уикенда. Въпреки това натоварването е много по-голямо в делничните дни, когато работят всички кабинети.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!