П андемията от коронавируса Covid-19 променя много неща по целия свят. Сред тях е и преходът към онлайн пазаруване. Според данни на IBM за САЩ, заради пандемията тази тенденция се е ускорила с пет години, съобщава онлайн изданието TechCrunch.
Гейтс: За богатите страни пандемията свършва догодина
Спадът на продажбите на традиционните магазини е доста сериозен: през първото тримесечие на годината той е 25%, но през второто тримесечие достига 75%.
Гейтс: Промените в климата са по-опасни от коронавируса
Сривът засяга практически всички традиционни магазини, които не продават стоки от първа необходимост. Прогнозите на IBM US Retail Index не са добри и за следващите месеци. Анализът очаква общият годишен спад на продажбите да е около 60% за универсалните магазини.
Същевременно, онлайн пазаруването се радва на все по-голям интерес. За сега обаче ръстът не е чак толкова голям и се очаква да бъде около 20% за цялата година. Това означава, че много голям брой хора са ограничили покупките си значително.
Пандемията е преначертала и разбиранията на хората за това кои стоки са най-важни. Преди нея купуването на дрехи е било сред популярните дейности, но се очаква да отчете над 16% спад за тази година. Особено голям ще е сривът при мъжките дрехи - 68%, следван от 50% за дамските дрехи и 45% за детските. Спадът при козметиката ще е по-малък - само около 3%.
Ръст има към алкохола - 16%, защото по-малко хора ходят по заведения. Аптеките бележат по-скромно увеличение на приходите си - около 2,5%. Очаква се и общо над 14% ръст на стоките за ремонт и подобряване на дома.
Традиционните магазини с онлайн присъствие също успяват да запазят клиентите си. Walmart например отчита 97% ръст на онлайн поръчките, а при Target е 273%.
Смартфоните ще помагат в търсене на лек за Covid-19
Телекомите в Европа помагат срещу коронавируса
Данните на официалното Бюро по преброяване на САЩ са още по-оптимистични за онлайн търговците. Те показват, че през второто тримесечие на тази година, пазарът на онлайн търговия в САЩ е достигнал 211,5 млрд. долара, което е с 31,8% повече спрямо първото тримесечие и с 44,5% повече на годишна база. Онлайн магазините са записали и 16,1% от всички продажби през втората четвърт на 2020 г.
Безос: Ще стане по-лошо, преди да стане по-добре
Основният въпрос е доколко всичко това ще е трайно и дали тенденцията няма да се обърне, когато пандемията започне да отшумява. Според прогнозите на IBM, дори и да има известно "укротяване" на процеса, преходът от традиционни към онлайн магазини ще е ускорен с около пет години. Затова търговците трябва да го имат предвид и също да увеличат своето внимание към онлайн присъствието си.
Коронавирусът показа колко крехък е модерният свят
Най-мощният компютър се зае с коронавируса
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!