К оронавирусът продължава да се разпространява в редица държави и вече е обявена пандемия. Редица фирми започнаха да съветват работниците си да работят от вкъщи, с такава препоръка излязоха и вчера от българското министерство на труда и социалната политика.
Надеждите са, че ако се държат служителите по-далече един от друг, това ще намали възможността човек да се зарази докато пътува до работа или в общите помещения в офиса и така ще се намали разпространението на заразата.
За някои хора работата от вкъщи е невъзможна, но за онези, при които тази опция е възможна, тя може да се окаже проблем в психологически и дори във физически аспект, пише британското издание „Индипендънт“ (Independent).
Ето няколко съвета как по-лесно да се адаптираме към работата от вкъщи.
Разграничете работния режим от домашния
Едно от предимствата на работата от вкъщи е, че можете да спите до по-късно. Можете да станете от леглото буквално 5 минути преди да започнете работа, но това може да се окаже и най-голямата ви грешка.
Не забравяйте, че макар и вкъщи, трябва да работите. Настройте организма си за работа – облечете се, измийте зъбите си, закусете и пийте кафе, преди да се захванете с работа. Преминете на работен режим, недейте да прекарвате следващите 8 часа по пижама.
Бъдете реалисти за това, което можете да постигнете
Да работим от вкъщи цял ден, без да губим време в път и леки разговори с колеги, това може да ни накара да си помислим, че можем да свършим много повече работа. Не попадайте в капана на свръх амбициозността си. Бъдете реалисти и не се надценявайте. Поставете си цели, които да изпълните до обяд и такива, които да приключите до края на работния ден, ако успеете да свършите повече – ще сте доволни, ако успеете да изпълните само поставените си цели – пак ще сте доволни.
Работете на кратки интервали
Когато сте в офиса, работата ви бива прекъсвана от много неща – чат с колеги, делови срещи, ставане за обяд, дори ходене до тоалетната. Когато обаче сте сами вкъщи е лесно да не мръднете от компютъра за много дълго време.
За да бъдете продуктивни опитайте да не правите това. Например работете 45-60 минути и след това направете кратка почивка. Това е ефективен начин да разчупите работния ден и да поддържате нивото на концентрацията си.
Не забравяйте почивките
Може да се окаже трудно да оставите лаптопа, когато сте вкъщи, от страх другите да не си помислят, че се размотавате и не работите. Обаче не попадайте в този капан – станете и си вземете обедна почивка, хапнете, разходете се, възползвайте се, че сте у дома и пуснете пералня например.
След това ще се върнете пред компютъра отпочинали, освежени и с нови сили за работа. Освен това се уверете, че въпреки, че не се налага да ставате приемате достатъчно вода и храна през деня.
Контролирайте разсейването
Когато сме в офиса много малко неща могат да ни разсеят: колега може да ни разсмее или шефът да дойде да поговори с нас. Вкъши обаче разсейването става много по-лесно. Постарайте се да сте концентрирани в интервала за работа и напълно се отпуснете, когато си вземат отдих, ще трябва да положите усилие.
Бъдете общителни
Работата от вкъщи може да ви погълне и да ви накара да се изолирате от другите хора и от външния свят в продължение на доста дълго време. Но това, че работите от вкъщи не означава, че изобщо не трябва да излизате или да общувате с хора.
Майка ви винаги ви се обажда, когато сте в офиса, а днес знае, че сте вкъщи и не ви звъни – звъннете ѝ вие, липсва ви общуването с колегите – обадете им се, може и да си побъбрите по Скайп например, но не в общ работен чат, а индивидуално. Важно е да поддържате социалните си умения.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!