К ато туристическа дестинация България трябва да преориентира своята рекламна стратегия и кампания в социалните мрежи, както и в телевизиите на балканските страни.
Ключово за развитието на предстоящия зимен сезон е активното и целенасочено присъствие на страната в различни онлайн канали. Това поискаха от вицепремиера и министър на туризма Марияна Николова представители на зимните курорти, предаде агенция „Фокус”, позовавайки се на информация от пресцентъра на Министерство на туризма.
Марияна Николова: Екшън план за спасяването на зимния сезон
В работната среща в Боровец участие взеха ръководствата на туристическите комплекси в Банско, Пампорово и Боровец и от София,
както и представители на местната власт и бизнеса от община Самоков.
Бизнесът настоява още фокусът да бъде поставен и върху факта, че се спазват всички мерки на безопасност. Ски спортовете са едни от най-сигурните и здравословните занимания, единственото струпване на хора е възможно само на лифтове, но и там се взимат мерки за спазване на дистанцията, увериха участниците в дискусията.
Подобна среща с представителите на всички основни зимни курорти се организира за пръв път от години и бизнесът благодари на министър Николова за желанието ѝ да работи близко с тях в търсене на решения за сезона.
Държавата опрощава наемите на бизнеси в „Слънчев бряг”
Вицепремиерът припомни всички мерки, които правителството инициира, за да подпомогне сектора, който е най-засегнат от разпространението на COVID-19 и все още не може да възвърне дейността си отпреди кризата.
„Много добра е инициативата да се събере браншът преди началото на зимния сезон,
за да се обсъди актуалната ситуация в сектора”, коментира кметът на Самоков Владимир Георгиев. Той допълни, че според него трябва да се разработи рекламна кампания, насочена и към българските туристи. От думите на кмета стана ясно още, че е необходимо да се помисли за стимулиране на конферентния и конгресния туризъм.
Срив на приходите от летен туризъм отчита НСИ за юни
Представителите на бизнеса посочиха, че важно да се работи в партньорство за подготовката на предстоящия зимен сезон. Те подчертаха, че за отрасъла е от голямо значение да се запази мярката 80:20 до края на сезона и подкрепиха факта, че вицепремиерът е предложил тя да действа до май 2021 г. В помощ на работата им би била възможността детските ваканции на всички балкански държави да се синхронизират.
От сектора откроиха необходимостта от подобряване на пътната инфраструктура и връзката с летищата,
както и идеята да се обмисли начин за стимулиране на пътуванията с автобус на принципа на субсидиите за чартърните полети. Друг въпрос, който беше поставен, е влизането в сила на Наредба Н-18, като вицепремиер Николова поясни, че според информацията на Министерство на финансите към момента нейното прилагане се отлага.
Министърът съобщи данните от Единната система за туристическа информация (ЕСТИ) за Боровец, които показват, че от началото на годината до 15 август в курорта са пренощували над 86 хил. туристи. За периода 1 януари – 15 август най-много са били българските посетители – над 36 хил., британските гости са били над 22 хил., от Република Северна Македония – повече от 7 хил., румънските – над 3 хил., а израелските – над 2800.
Николова: Расте делът на поклонническия туризъм
„Важно е отсега да започне и подготовката на сезон 2021,
защото прогнозите са, че следващите две години отрасълът ще продължи да се възстановява плавно, но все още няма да е достигнал нивата отпреди кризата”, заяви министър Николова. Тя коментира, че се надява на конструктивен диалог и ползотворно партньорство, за да може да очертаем конкретни стъпки и инициативи, с които да допринесем за по-добри резултати в туризма.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!