Н а фона на съкращенията на персонал и ръста безработицата у нас заради кризата с коронавируса, един работодател от София се свърза с NOVA и разказа, че ще направи всичко възможно дрeбният му бизнес да оцелее и да съхрани работниците си.
Теодор Витанов търгува с консумативи. Определя бизнеса си като средно голям. Има няколко служителя и много корпоративни клиенти. „Да, трудно е но се борим и приемаме новите предизвикателства. Вярно е, че работата и поръчките намаляха значително. Но въобще не ми е минавала идеята за съкращаване, освобождаване на персонал и т,н.
Три сценария за кризата след коронавируса в България
Аз държа, отстоявам и уважавам правата на хората, които се трудят при мен.
Виждам често във вашите репортажи работодатели, които се „вайкат и плачат” от настоящата ситуация и масово с лека ръка освобождават хора. Ние сме умни, гъвкави и иновативни и ще преминем през тази криза с минимални щети“. Това написа Теодор в писмото си до медията и предлага да видим как човек като него се справя в сегашната криза.
48-годишният мъж от 12 години има бизнес с канцеларски материали.. В момента има четирима служители и им плаща средно по 1000 лв. „Ние не искаме да освобождаваме персонал. Защото зад всеки служител се крие една човешка съдба. Всеки служител си има свое семейство, деца, своя съдба. Ние вместо да освобождаваме хора, гледаме да инвестираме в тях.
Световната банка: България ще потъне в рецесия
Стоим без заплати само и само да има за персонала.
Имаме спестени някакви пари, все пак има някакви продажби. Звучи нелогично, но за нас персонала е много ценен, без тях не можем да се развиваме. Тази криза ще отмине , ще бъде може би месец, два, четири, после отново трябва да стъпим на краката си, затова трябва да кътаме персонала си“, коментира Теодор Витанов.
Той споделя, че точна формула за оцеляването в тези трудни времена няма, но се стреми да бъде справедлив спрямо персонала си. Признава, че когато е трябвало, е действал с твърда ръка и е уволнявал персонал. Но сега времената са други – за солидарност.
Над 1 милиард лв. за мярката 60:40 за запазване на работни места
И докато повечето работодатели сега мислят как да съкратят разходи в кризата заради коронавируса, то Теодор мисли с няколко хода напред. „Трудно е, но всякакви методи и лостове използваме, в момента когато се ограничават нашите контакти и срещи с хора. Ние инвестираме в сайта, реклама. В условия на криза ние не си намаляваме разходите, ами инвестираме в реклама, с цел бъдещи продажби.
За мярката „60/40” – мислим да се възползваме от тази опция за намаленото работно време.
Съответно държавата да ни компенсира за това, имайки предвид че нашата работа е свързана с клиенти. Според мен тази мярка е ефикасна и подпомага бизнеса. Не виждам нещо по-добро от тази мярка“, обясни бизнесменът.
Какво ще се случи с банковите кредити на хората
Теодор съветва колегите си по съдба – работодателите да не бързат с освобождаването на персонал. Особено сега, когато безработицата расте с часове. „Всички работодатели трябва да си запазят персонала. Всички знаят, че трудно се намират качествени хора. А сега така добре обучен персонал с лека ръка да го изпращаш на борсата. Пълен нонсенс“, заяви той.
Целия разговор чуйте във видеото горе.
Всичко за развитието на епидемията с коронавируса и извънредното положение четете ТУК
Светът е изправен пред изпитанието COVID-19. Само заедно можем да се справим с него. Борбата с вируса е отговорност на всеки от нас. Бъдете дисциплинирани и спазвайте препоръките на експертите. Погрижете се за себе си, за близките си и за околните.
Останете си вкъщи – пазете човешкия живот!
НОВА БРОУДКАСТИНГ ГРУП
ОТГОВОРНИ ЗАЕДНО
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!