С обственикът на „Пфайзер” заяви, че хората „вероятно” ще трябва да си поставят трета доза от препарата на компанията му в рамките на от 6 до 12 месеца след ваксинацията и защити относително високата цена на дозите, пише Euractiv.
Главният изпълнителен директор Алберт Бурла също заяви, че може да са необходими годишни ваксинации срещу коронавируса. „Трябва да видим каква ще бъде последователността и колко често трябва да правим това предстои да разберем”, каза Бурла пред CNBC в интервю, записано на 1 април.
„Вероятен сценарий е да има нужда от трета доза, някъде между шест и 12 месеца и
след това ще има ежегодна реваксинация,
но всичко това трябва да бъде потвърдено”, каза той и добави, че новите щамове ще играят „ключова роля”.
„Изключително важно е да се потисне групата от хора, които могат да бъдат податливи на вируса”, каза той. Понастоящем изследователите не знаят колко дълго ваксините осигуряват защита срещу коронавируса.
„Пфайзер” публикува проучване по-рано този месец, според което препаратът ѝ е над 91% ефективен при защита срещу коронавирус и над 95% ефективен при тежки случаи на COVID-19 до шест месеца след втората доза. Но изследователите казват, че
са необходими повече данни, за да се определи дали защитата продължава след шест месеца.
Дейвид Кеслер, ръководителят на екипа за реагиране на COVID-19 на президента на САЩ Джо Байдън, предупреди в четвъртък комисията на Конгреса, че американците трябва да очакват да получат засилващи инжекции за защита срещу новите щамове на коронавируса.
„В момента не знаем всичко”, каза той пред подкомисията за кризата с коронавируса на Палатата на представителите. „Проучваме трайността на отговора на антителата. Изглежда силен, но има известно намаляване и несъмнено новите щамове са предизвикателство”, каза той. „Мисля, че за целите на планирането, само за целите на планирането, мисля, че трябва да очакваме, че може да се наложи да слагаме подсилващи инжекции”.
Бурла също защити цената на ваксината на компанията си,
заявявайки, че те спасяват животи и няма да бъдат продавани на бедни страни с печалба. „Ваксините са много скъпи”, каза Бурла в интервю за няколко европейски информационни агенции. „Те спасяват човешки животи, позволяват на икономиките да се отворят отново, но ние ги продаваме на цената на едно ядене”.
Според данни, публикувани преди няколко месеца от член на белгийското правителство, ваксината на „Пфайзер” е най-скъпа за Европейския съюз, заедно с ваксината на „Модерна”.
Българският министър-председател
Бойко Борисов обясни по-рано тази седмица, че цената на ваксината се е повишила от 12 до 19,5 евро.
Цените са в рязък контраст с ваксината, произведена от британско-шведския производител на лекарства „АстраЗенека”, който обеща да не реализира печалба от продукта си по време на пандемията и я продаде на ЕС за по-малко от две евро за единица.
Бурла не потвърди цената на ваксината „Пфайзер”, но призна, че тя се продава на по-висока цена на развитите страни като тези в ЕС или САЩ. „В страните със средни доходи я продаваме на половин цена”, каза той. „В по-бедните страни, включително в Африка, ние я продаваме на себестойност”.
Понастоящем ваксината „Пфайзер”, разработена от базираната в САЩ компания в партньорство с германската фирма BioNTech, играе водеща роля в американските и европейските кампании за ваксинация. Фармацевтичният гигант обяви през февруари, че тества трета доза от ваксината си за по-добра борба с нововъзникващите щамове.
Освен това Бурла заяви в четвъртък, че компанията работи по нова формула, която ще позволи ваксината да се съхранява в продължение на четири до шест месеца при нормална температура, а не при – 70 градуса по Целзий или по-ниска в момента.
Учен разработва лекарство, което ще убива COVID-19 за два дни
Случайни ли са тромбозите при векторните ваксини
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!