Б ългарите са разделени по отношение на идеята за т.нар. "ваксинационни паспорти" или "зелени сертификати".
50% по-скоро са съгласни, 43% обаче са против "ваксинационни паспорти". Това сочат данни на "Галъп" от изследване сред 1000 души в периода 18-24 март 2021 г. от регулярната изследователската програма съвместно с туристическата индустрия.
Най-добрата новина според анализаторите е, че близо една трета от пълнолетните българи декларират, че вече са изкарали болестта или са се ваксинирали с две дози. Това означава, че ако се реализира планът на властите за нови над два милиона ваксинации до началото на летния сезон, то нормализацията на живота ни като че ли е близко, коментират от "Галъп".
От "Галъп" изчисляват и че заради пандемията около 1.4 милиона души са отложили планирано пътуване или почивка в България в последната година, 1.2 милиона пък са отложили планове за чужбина.
Притесненията остават. Близо половината от въобще планиращите някакво пътуване или почивка в чужбина в идните месеци, биха го отложили, ако ситуацията не се промени видимо. Само една трета от планиращите пътуване в България обаче биха отложили. България явно се възприема като по-безопасна дестинация. 29% даже твърдят, че с коронавируса са преоткрили страната като добро място за туризъм.
Общо 1.5 милиона българи планират море през започващия скоро летен туристически сезон. Близо милион пък планират планина.
Над 300 хиляди ще предпочетат спа туризъм. Около 200 хиляди - екскурзии сред природни и културни забележителности и т.н.
Като цяло обаче изследването регистрира все още понижена спрямо преди кризата туристическа активност както в страната, така и в чужбина, а също така и променени стереотипи.
Оказва се, например, че заради COVID-19, мнозина вече споделят интерес към места за почивка с по-малко хора. 63% твърдят, че с идването на коронавируса са започнали да избягват многолюдните места. 34% не изпитват такива притеснения.
Според данните 73% биха предпочели пътуване за почивка само с кола. 26% нямат такъв проблем. В тази ситуация едва ли само COVID-19 е решаващ фактор, но явно е, че по-изолираните форми на туризъм стават и по-предпочитани, смятат от "Галъп".
Позитивна новина е, че близо 2.3 милиона българи са виждали реклама на туризма ни. Това е може би първият път, когато в изследователската програма се улавя толкова сериозен дял, което се дължи на засилената активност на държавата в това отношение, отбелязват анализаторите.
Сред активно пътуващите за туризъм този дял е по-висок, а също и позитивните оценки за рекламната кампания в полза на родния туризъм.
Изследването е проведено в периода 18-24.03.2021 г. Абсолютната максимална грешка е ±3.1% при 50% дялове.
„Галъп”: Расте декларираното желание за ваксиниране
Нови проучвания разкриват колко опасен е британският щам на коронавируса
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!