„Тези мерки изобщо не бива да се обвързват с кризата от пандемията. Никаква връзка няма. Същите мерки трябва да се прилагат и в мирно време. Това са неща, които не трябва да продължат само до края на извънредното положение, някои трябва да бъдат дългосрочни”, коментира пред NOVA Теодор Дечев, директор „Индустриални политики” в Асоциацията на индустриалния капитал в България.
Той поясни, че като цяло АИКБ подкрепя мерките, обявени вчера от министъра на земеделието и храните Десислава Танева.
Дечев посочи, че някои от мерките, като обозначаването върху етикетите, че стоката е произведена на по-малко от 200 км разстояние от магазина, се прилагат от години в други държави.
Щандове за местна продукция скараха министерство и търговски вериги
По думите му защитата на родното производство не нарушава пазарните принципи, защото не става въпрос за забрана на вносните, а за гаранции за българските стоки.
„Искам да подчертая – има цял подотрасъл, който е пропуснат”, подчерта Дечев за рибните продукти.
Според председателя на Асоциацията на млекопреработвателните Димитър Зоров, изискването поне половината търговски площи да са заети от български стоки, е регулация, като тези налагани на производителите.
„Когато ако един оператор иска да работи в определена държава, той трябва да се съобразява с нейните нормативни документи и законодателство”, заяви Зоров.
Танева: Няма риск от пренасяне на коронавирус чрез храната
„Млечният бранш като никога е повече от единен и поздравяват министър Танева за нейната позиция”, добави Зоров.
Той посочи, че животновъдният сектор е в тежко състояние и „ще умре” до дни, ако не му окажат помощ.
Зоров настоя 90% от всички млечни продукти в търговските вериги да са произведени в България от българско сурово мляко.
Бойко Синапов от Обединени български животновъди заяви, че той и колегите му от бранша не са съгласни да предлагат стоките си по паркингите пред магазините.
„Сега е моментът да защитим българския производител”, категоричен е Синапов.
„От 10 години ние искаме да има обособени щандове за българско производство по веригите. Всеки производител да си излезе на пазара с неговото лого, а не в един кашон и кашон. За да знаят потребителите от кого точно да си купят”, каза Атанаска Бялкова от Сдружение на оранжерийните производители.
Тя е категорична, че големите търговски вериги трябва да започнат да купуват продукти от всички български производители.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!