Н е е тайна, че Facebook е далеч от славните си дни. Социалната мрежа все още се използва от милиарди хора, но не е атрактивната и модерна онлайн дестинация, която предизвиква ентусиазъм сред потребителите.
Мнозина я виждат просто като инструмент, който използват. Основателят ѝ Марк Зукърбърг не харесва това и иска да върне малко повече "живец" в платформата. Той смята, че това може да стане като върне социалната мрежа към корените ѝ.
И това вече започва да се случва. "OG Facebook", както нарича Зукърбърг своята инициатива, стартира с промени в дизайна. Първо ще се появи нов раздел "Приятели" в социалната мрежа. В него потребителите ще виждат само публикациите на техни приятели, вместо общ поток с всякакви подбрани и препоръчани постове.
В този раздел съдържанието ще е генерирано само от приятели - истории, клипове, постове, напомняния за рожден ден, заявки за приятелство и др. Всъщност той не е нов. Имаше го преди години в зората на Facebook, но беше премахнат, след като компанията въведе News feed, т.е. основният поток от публикации, който виждаме и сега.
Google затваря начина на разработка на Android
Дълго време Facebook не искаше да "размива" съдържанието в различни раздели и предпочиташе подборът да става чрез алгоритмите в единен поток. News feed сега ще остане основният раздел за съдържание и ще се отваря по подразбиране, като ще използва и AI за подбор на съдържанието.
Но постепенно ще има и промени. Зукърбърг казва, че скоро ще видим още от OG Facebook, но не казва какво да очакваме. Засега новият-стар раздел тръгва първо в САЩ и Канада, докато другите държави ще трябва да почакат.
AI не е чак толкова умен: Нов тест разкрива слабостите му
Съосновател на Google обвини служителите, че няма AGI
През януари т.г. Зукърбърг обяви, че иска да върне повече от оригиналния дух на Facebook. Той смята, че има още потенциал и възможности, чрез които приложението да бъде по-влиятелно и атрактивно. За целта, то първо трябва да се върне към оригиналния начин, по който хората са го използвали преди години, смята основателят на компанията.
Как да сме по-продуктивни чрез дигиталните технологии
Плашещо интелигентният нов чатбот Grok 3 на Илон Мъск
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase