Ни ините, свързани с трансплантациите и донорството у нас, вече могат да бъдат следени във "Фейсбук".
"Национална кампания в подкрепа на донорството" се нарича онлайн инициативата на Министерството на здравеопазването (МЗ) и редица агенции и организации.
Mотото на кампанията е "Частица от теб може да бъде за някого целият свят", а за нейно лого е избран пясъчния часовник.
Той напомня за малкото изтичащо време, с което разполагат хората и институциите, за да помогнат на нуждаещите се от трансплантация.
Целта на кампанията е да се привлече общественото внимание към проблема с трансплантациите в България и да се насърчи даряването на органи, от което по последните цитирани данни имат нужда близо 2000 българи.
Страницата е активна и всеки може да я разгледа и да се присъедини към каузата.
На нея се дава кратка информация за кандидат донорите - кой е подходящ, как се става дарител, какъв е пътят на пациента до присаждането на орган и т.н.
Публикувани са и снимки на късметлиите, дарени с "частица от някого", за да могат да живеят и водят нормален живот.
Отворени са и две дискусии на тема "Би ли станал донор" и "Защо и близките трябва да се питат".
По данни на шефа на Изпълнителната агенция по трансплантация д-р Теодора Джалева рязко са се увеличили случаите за донорство на органи в България.
Докато от началото на 2009 г. до август е имало едва два случая, то след август даряването е ставало всяка седмица, а в някои моменти и по няколко пъти на седмица.
Една от идеите на агенцията е да се издигне мемориал с имената на дарители в рамките на Националната кампания в подкрепа на донорството.
За трансплантациите вече и във "Фейсбук"
Новините, свързани с донорството у нас, вече ще могат да се следят в създадената от здравното министерство страница
25 януари 2010, 12:10
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!