Британската медицинска асоциация настоява да бъде забранена рекламата на алкохолни напитки, съобщи Асошиейтед прес.
В доклад на организацията се посочва, че бързото увеличение на употребата на алкохол сред младите британци през последните години се дължи до голяма степен на "умна реклама на алкохолни напитки".
Обществото ни е пропито от маркетинг и послания, подтикващи към употребата на алкохол, заяви д-р Вивиън Нейтънсън, директор на отдела по наука и етика към Британската медицинска асоциация.
Организацията, в която членуват 2/3 от британските практикуващи лекари, от години предупреждава за опасностите, свързани с разрастващата се употреба на алкохол в страната.
Според проучване, разпространено миналата година, Великобритания е сред европейските страни с най-висока консумация на алкохол на човек от населението.
В проучването се изтъква още, че от 1991 до 2005 г. броят на смъртните случаи, свързани с употребата на спиртни напики, се е удвоил - от 6,9 на 12,9 на 100 000 души, посочва АП.
Според Британската медицинска асоциация алкохолната промишленост в страната изразходва по 800 млн. лири всяка година за реклама, "като използва великолепните си маркетингови умения и значителен бюджет, за да създава положителен имидж на алкохола".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!