Кафето е полезно за зрението
Източник: Thinkstock/Guliver

Х имикал в кафето предотвратява влошаването на зрението и евентуална слепота заради дегенерация на ретината, дължаща се на глаукома, остаряване или диабет, установиха американски учени, цитирани от "Дейли мейл".

Учените от Корнелския университет направиха откритието, изследвайки антиоксидантните свойства на кафето.

Кафето съдържа един процент кафеин, но от седем до девет процента хлорогенна киселина, която е силен антиоксидант. При лабораторно изследване с мишки тя предотвратява дегенерацията на ретината.

"Ретината е тънък слой от вътрешната задна страна на окото с милиони светочувствителни клетки и други нервни клетки, които получават и организират зрителната информация. Тя е и една от най-активните метаболитно тъкани, изискваща много кислород. Това я прави податлива на оксидативен стрес", каза ръководителят на изследването проф. Чанг Лий.

"Липсата на кислород и производството на свободни радикали води до увреждане на тъканта и загуба на зрение. Изследването е важно за изучаването на функционалните храни, т.е. за естествени храни, които са полезни за здравето. Кафето е най-популярната напитка в света и ние разбираме какви ползи носи", пояснява специалистът.

От предишни изследвания е известно, че кафето намалява опасността от болестта на Паркинсон, рак на простатата, диабет, Алцхаймер и влошаване на когнитивните умения заради напреднала възраст.

 

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
ЦИК прие хронограма за президентските избори

ЦИК прие хронограма за президентските избори

България Преди 52 минути

До 9 септември ЦИК трябва да определи условията и реда за провеждане на предизборната кампания

Пожар и експлозия в завод за боеприпаси край Рим

Пожар и експлозия в завод за боеприпаси край Рим

Свят Преди 1 час

Експлозията избухна в следобедните часове в град Колеферо

Безпрецедентни дъждове в Япония, обявиха най-висока степен на тревога

Безпрецедентни дъждове в Япония, обявиха най-висока степен на тревога

Свят Преди 4 часа

100 литра дъжд на квадратен метър са паднали само за един час

DARA поздрави Бургас за домакинството на "Евровизия"

DARA поздрави Бургас за домакинството на "Евровизия"

България Преди 5 часа

DARA: Всички погледи са във вас в момента

Радев обеща да съхрани ТЕЦ-овете и въгледобива

Радев обеща да съхрани ТЕЦ-овете и въгледобива

България Преди 5 часа

За целта правителството е в постоянен диалог с Европейската комисия

Полицията откри 46 питбула в незаконен развъдник

Полицията откри 46 питбула в незаконен развъдник

България Преди 6 часа

На собствениците са съставени актове за административни нарушения

11 септември 2001 година, когато бе атакувано сърцето на Америка

13 август 2001: Хитрият ход на КСМ, който остава незабелязан преди 11 септември

Свят Преди 7 часа

КСМ е бил известен на американското разузнаване още от 90-те години, но през юни 2001 г. получава виза под фалшива самоличност

16 години по-късно: САЩ отново ще изпълнят три смъртни присъди за ден

16 години по-късно: САЩ отново ще изпълнят три смъртни присъди за ден

Свят Преди 7 часа

Антъни Хайнс, Джереми Уилямс и Карлос Куеста-Родригес са осъдени за убийства в три различни щата

"Бях готова да оставя кариерата си заради него": Никол Кидман с откровения за Том Круз

"Бях готова да оставя кариерата си заради него": Никол Кидман с откровения за Том Круз

Любопитно Преди 7 часа

Никол Кидман направи редки разкрития за брака си с Том Круз, признавайки, че на 23 години е била готова да съсипе кариерата си заради любовта. Актрисата проговори и за скорошния си развод с Кийт Ърбан и това как продължава да вярва в любовта

Илияна Йотова поздрави Бургас за  „Евровизия“

Илияна Йотова поздрави Бургас за „Евровизия“

България Преди 7 часа

Президентът: Нека бургазлии се гордеят с прекрасния си град

Иранци се подиграха на Тръмп - уплашил се от Иран

Иранци се подиграха на Тръмп - уплашил се от Иран

Свят Преди 7 часа

"Унижение" за американския лидер

Взрив в Ротердам, загинал и ранени

Взрив в Ротердам, загинал и ранени

Свят Преди 7 часа

От полицията заявиха, че на този етап няма непосредствени признаци за саботаж

Част от професиите, които традиционно дават първа работа на младите хора, се свиват, докато технологичните промени увеличават нуждата от нови умения.

67 милиона младежи са безработни: Технологиите променят първите стъпки в кариерата

Парите ни Преди 7 часа

Младежката безработица расте, а част от традиционните начални позиции на пазара на труда намаляват

Пулев: Предотвратихме крах и хаос и спряхме шоковото покачване на цените

Пулев: Предотвратихме крах и хаос и спряхме шоковото покачване на цените

България Преди 8 часа

Пулев: Правителството работи неуморно и в правилната посока

Украйна извади от строя още две руски рафинерии

Украйна извади от строя още две руски рафинерии

Свят Преди 8 часа

По-рано бе съобщено за удар и по обект на руската компания "Уайлдберис"