И мейл услугите на Yahoo и AOL се използват за анализ на навиците на потребителите. Това съобщава в. The Wall Street Journal, като допълва, че информацията след това се използва за подбор на реклами, които да се показват на потребителите.
Google събира повече данни от очакваното чрез Android
ЕС подготвя нови по-строги санкции за социалните мрежи
Практиката е на поне три години, но напоследък се е разширила, особено през миналата година, след като Yahoo беше разделена и мейл бизнесът премина към новата компания Oath, която е собственост на Verizon. Oath е рекламирала пред рекламодатели, че сканира над 200 млн. имейл акаунта за навиците на потребителите.
Facebook оценява репутацията на всеки потребител за коректност
Facebook, Google и други ИТ гиганти ще обменят данни на потребителите
Алгоритми следят контекста на съобщенията. Ако потребителят например получава имейли за шофиране за услугата Lyft, системата ще предположи, че този човек работи като самоосигуряващо се лице. Това ще помогне на рекламодателите на платформата да подбират по-точната аудитория, на която да показват рекламите си. Проверява се и дори дали даден потребител след това е получил имейл, който да потвърди покупка на продукт или услуга, за който му е била показана реклама.
Практиката за сканиране на имейли постепенно започна да бъде спирана от повечето големи компании. Причината е повишената чувствителност на потребителите за личните им данни. Според Oath обаче няма поводи за притеснения и практиката е нормална.
"Имейлът е скъпа система. Мисля, че е разумно и етично да се очаква подобна размяна на стойност, ако използвате мейл услуга и има реклами в нея", коментира Дъг Шарп, вицепрезидент на Oath. Алтернативата е да се използва платен абонамент, казва Шарп. В него няма реклами. Той допълва, че както платените, така и безплатните версии на услугата позволяват на потребителите да спрат сканирането ръчно чрез настройките на профила си.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!