П рез последното десетилетие устойчивото развитие се превърна в основен приоритет за компаниите по света, след като техните лидери осъзнаха сериозните предизвикателства, пред които е изправена планетата. Един от най-належащите екологични въпроси е именно проблемът с промяната на климата и замърсяването на околната среда, предизвикани предимно от непрекъснатия ръст на производството и консумацията.
В тази връзка Vivacom, част от United Group, предприе стъпка с цел намаляване на използваната пластмаса за производство на СИМ карти. Само преди няколко седмици Vivacom стана първият телеком в България, който въведе иновативната Half SIM карта за своите клиенти. Както подсказва името на този нов продукт за нашия пазар, това е SIM карта с двойно по-малък размер, като количеството пластмаса за нейното производство е намалено наполовина. Интегрирането им е част от цялостната стратегия за устойчивост на United Group, която има за цел да намали въглеродния отпечатък на групата във веригата на доставки и да я превърне във въглеродно неутрална компания до 2040 г.
От десетилетия насам стандартната SIM карта е основният инструмент, с който телекомите предоставят своите услуги на потребителите. Масовото им производство съвсем естествено води до употребата на сериозни количества ресурси – най-вече пластмаса. В отговор на това предизвикателство Vivacom представя революционно за българския пазар решение с двойно по-малката Half SIM карта, която изпълнява абсолютно същите функции, но за направата ѝ се използва осезаемо по-малко пластмаса.
Освен с намаляването на пластмасовите отпадъци, въвеждането на Half SIM картите от Vivacom ще допринесе за ограничаването на въглеродните емисии за SIM карти с 30%, според данни на производителя. Производственият процес на традиционните SIM карти включва енергоемки процедури и материали, които увеличават въглеродния отпечатък върху планетата. Залагайки на по-малкия дизайн на пластиките, Vivacom ще намали чувствително и вредните емисии при транспортиране.
Лансирането на първите Half SIM карти на българския пазар от страна на Vivacom е стъпка в посока устойчивото развитие на компанията.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!